„KFC“ Baltijos šalyse į savo meniu įtraukė maisto futurologų išliaupsintą ateities produktą

Augalinės mėsos alternatyvos vis dar yra kūdikystės amžiuje, tačiau ryškias permainas pastaruosius kelerius metus akseleruoja vartotojų demografiniai ir vertybiniai pokyčiai, didelė pažanga maisto gamybos technologijose ir naujos ESG principais paremtos rinkos.

Turėdami ribotus mūsų planetos išteklius, turime išmaitinti pasaulio gyventojų skaičių, kuris iki 2050 m. išaugs iki 9,7 mlrd., tad nenuostabu, kad „Bloomberg Intelligence“ paskaičiavimu, augalinių maisto produktų rinkos vertė, 2020 m. siekusi 29,4 mlrd. dolerių, iki 2030 m. gali išaugti iki 162 mlrd. dolerių – tai sudarys iki 7,7 proc. pasaulinės baltymų rinkos.

Pasak greitojo maisto restoranų tinklo „KFC“ Marketingo vadovės Baltijos šalims ir Suomijai Anett Kutti, prognozuojama, kad per kelis metus vienas produktas taps tiesiog nepakeičiamu kasdieniame mūsų racione.

„Nuolat besiplečianti ir naujų mėsos ar žuvies pakaitalų pasiūlanti augalinių maisto produktų industrija prisideda prie to, kad alternatyvos taptų ilgalaikiu vartotojų pasirinkimu visame pasaulyje.

Įdomu tai, kad daugiausia susidomėjimo taip vadinamu ateities maistu kyla iš mėsos valgytojų – „The NPD Group“ atlikto tyrimo duomenimis, apie 90 proc. augalinio maisto vartotojų nėra vegetarai ar veganai.

Mūsų pačių praktika rodo, kad, pasiūlius alternatyvą, susidomėjimas naujais augaliniais gaminiais yra milžiniškas: rugpjūčio pabaigoje savo restoranuose Baltijos šalyse į meniu įtraukėme iš fermentuotų grybų gaunamų baltymų pagamintą patiekalų liniją „Veggie“, kurios populiarumas visose trijose šalyse viršijo mūsų lūkesčius. Didžiausias susidomėjimas buvo būtent Lietuvoje“, – pastebi A. Kutti.

Kaip teigia „KFC“ Marketingo vadovė, šios linijos įvedimas nėra atsitiktinis. Pastaruosius kelerius metus stebima tendencija, kad dauguma vis dažniau renkasi paįvairinti racioną ir į savo mitybą įtraukia patiekalų be mėsos, tačiau tai nereiškia, kad teks valgyti tik vaisius, daržoves, grūdus ir soją.

Grybams ir jų baltymams, pasak A. Kutti, maisto pramonės ekspertai ir futurologai kitus porą metų žada auksinius – dėl galimybės lengvai panaudoti įvairiuose užkandžiuose, prieskoniuose, baltyminiuose kokteiliuose ar kaip mėsos substitutą, tai bus vienas dažniausiai eksploatuojamų maisto produktų.

Pirmieji žingsniai papildyti racioną šiais baltymais jau žengti, pavyzdžiui, pagal paskutines maisto technologijų tendencijas sukurto „KFC“ „Veggie“ asortimento pagrindą sudaro iš fermentuotų grybų gaunami miko (t.y., grybų) baltymai, iš kurių pagaminti patiekalai savo tekstūra primena legendinius „KFC“ vištienos gaminius, yra tokie pat sultingi, juose gausu aminorūgščių bei skaidulų, tačiau mažiau kaloringi.

Juos gamindami, greitojo maisto restoranų tinklo technologai itin kruopščiai stebi visus procesus, kad patiekalai neturėtų net menkiausio sąlyčio su kitais restorano gaminiais iš mėsos produktų ir būtų tinkami vegetarams, tačiau kryžminės taršos tikimybė visgi išlieka.

Kaip pastebi A. Kutti, nors „Veggie Twister“ tortilija, „Veggie Fillet“ sumuštinis ir „Veggie“ lazdelės yra be mėsos, jų sudėtyje yra pieno ir kiaušinių, dėl to jie netinka veganams.

„KFC, Yum! Brands“ patronuojamoji įmonė – tarptautinis restoranų prekės ženklas, turintis turtingą, dešimtmečius trunkančią sėkmės ir inovacijų istoriją.

Populiarios įmonės istorija prasidėjo nuo vieno virėjo, pulkininko Harlando Sanderso, kuris daugiau nei prieš 75 metus sukūrė tobulą vištienos receptą su slaptų prieskonių sąrašu.

Šiandien pasaulinė bendrovė toliau vadovaujasi jo sukurta neprilygstama sėkmės formule, kurią virtuvės meistrai įgyvendina daugiau nei 25 000 restoranų 145 pasaulio šalyse.

Raktažodžiai
Sidebar placeholder