Klaipėdos uoste krova stabilizavosi, laukiama augimo

(8)

Pirmąjį šių metų pusmetį Klaipėdos uoste perkrauta 16,35 mln. tonų krovinių arba 68 tūkst. tonų daugiau nei pernai per tą patį pusmetį (16,282 mln. tonų), rodo preliminarūs Lietuvos jūrų krovinių kompanijų asociacijos (LJKKA) duomenys. Tikimasi, kad po dviejų metų iš eilės kritimo šių metų krovos rezultatas jau augs. 

Organizacijos vadovas Vaidotas Šileika sako, kad pirmas 2024-ųjų pusmetis pasižymėjo stabilumu, o rezultatai signalizuoja apie galimą augimą. 

„Krova stabilizavosi, ji pasiekė pagrindą, nuo kurio galima kalbėti tik apie augimą“, – penktadienį žurnalistams Klaipėdoje sakė asociacijos prezidentas V. Šileika. 

Anot jo, per šešis mėnesius augo ro-ro krovinių bei importuojamų statybinių statybinių medžiagų krova, taip pat daugiau perkrauta metalo laužo. 

„Šiemet galime turėti metalo laužo krovos rekordą“, – sakė V. Šileika.

Jis pabrėžė, kad rezultatams įtaką darė pastebimai sumažėjusi suskystintų gamtinių dujų krova, kuri buvo pristabdyta dėl laivo-terminalo „Independence“ remonto gegužę. 

Uoste pirmąjį pusmetį 10 proc. mažėjo konteinerių krova, ši tendencija siejama su Lietuvos ekonomine padėtimi bei sumažėjusia naudotų amerikietiškų automobilių paklausa Ukrainoje – šios transporto priemonės į Klaipėdą atkeliauja konteineriuose. 

Antrąjį pusmetį tikimasi dar geresnių rezultatų: krovą uoste turėtų didinti geras lietuviškų grūdų derlius bei trąšų gamybą atnaujinusi Kėdainių „Lifosa“.  

Jeigu lūkesčiai išsipildys, 2024 metais, LJKKA vertinimu, krova uoste bus didesnė 5-10 proc. nei 2023 metais, kai perkrauta 32,7 mln. tonų krovinių.

2022 metais Klaipėdos uoste perkrauta 36 mln., 2021 metais – 45,6 mln., o 2020 metais – 47,7 mln. tonų.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder