Marius Skuodis apie „Lietuvos geležinkelių“ atleidimus: nereikia daryti drastiškų žingsnių

Valstybės valdomai „Lietuvos geležinkelių“ grupei pranešus apie ketinimus atleisti iki 300 darbuotojų, susisiekimo ministras Marius Skuodis siūlo informacijos apie atleidimus nesureikšminti. Anot jo, žmonėms bus siūlomos kitos darbo vietos, be to, darbuotojų prireiks europinės vėžės geležinkelio „Rail Balticos“ projekte.

„Tas nuskambėjęs skaičius dar nereiškia, kad jau dabar kažkas kažką atleidžia.

Tai galimas skaičius. „Lietuvos geležinkeliai“ tikrai nepuls kažkokių agresyvių veiksmų daryti.

Jeigu kažkur darbo vietos skaičius mažėja, kad būtų darbuotojams pasiūlyta kita darbo vieta ir (...) kad būtų žmogus už rankos paimamas ir nuvedamas“, – antradienį Seimo Demokratų frakcijoje „Vardan Lietuvos“ sakė ministras.

„Kai kur darbo vietų skaičius bus didinamas dėl objektyvių aplinkybių: yra „Rail Balticos“ projektas, kuris dar tik įsibėgėja, elektrifikacijos projektai“, – pridūrė M. Skuodis.

Anot jo, atleidimus būtų galima sumažinti žmones įdarbinant ne visai darbo dienai: „Nereikia daryti drastiškų žingsnių, nes situacija yra kintama rinkose.“

„Neturime prabangos kažkiek mažinti budėtojų arba kelio darbininkų“, – sakė LTG antrinės infrastruktūros bendrovės „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovskis.

Ši įmonė numato atleisti daugiausia – 250 – darbuotojų.

Grupės krovinių vežimo bendrovės „LTG Cargo“ laikinoji vadovė Eglė Šimė sako, kad dėl sustojusių baltarusiškų trąšų tranzito įmonė atleis mažiau darbuotojų, negu planuota, – apie 40.

„LTG Cargo“ dalyje numatytas darbuotojų mažėjimas 40 žmonių. Tie 40 darbuotojų susiję su trąšų krovinių praradimu“, – frakcijoje teigė ji.

„Dar neturime konkrečių žmonių, kurie bus paliesti.

Antrasis etapas bus, kai įsivertinsime, kurie darbuotojai bus paliesti, įsivertinsime jų kompetencijas ir pagal jas galėsime pasiūlyti kitas darbo vietas“, – pridūrė ji.

E. Šimė priminė, kad anksčiau buvo numatyta iš „LTG Cargo“ atleisti 74 žmones. Pasak jos, atleisti mažiau darbuotojų nutarta dėl to, kad parengti specialistus yra brangu ir užima daug laiko.

„Pavyzdžiui, traukinio mašinisto parengimas trunka pusę metų ir iš esmės metus užtrunka, kol jis gali atsistoti lokomotyvo vedlio pozicijoje, (...) todėl traukinių mašinistus mažinome mažiausiai“, – aiškino ji.

E. Šimė pabrėžė, kad įmonė nuolat turi laisvų darbo vietų, siūlo jas, bet žmonės dažnai atsisako ir pasiima išmokas.

„Kodėl negalime kompensuoti „Belaruskalij“ krovinio praradimų naujomis kryptimis?

Todėl, kad jos yra iš kitų Lietuvos vietų, „Belaruskalij“, kaip žinoma, važiuodavo nuo Vaidotų, tai yra Vilniaus srities, iki Klaipėdos, o intermodaliniai gabenimai vyksta iki Kauno“, – pridūrė E. Šimė.

LTG grupė kiek anksčiau pranešė, jog planuoja atleisti iki 300 įvairių sričių darbuotojų.

Daliai jų, kaip teigta, gali būti pasiūlytos laisvos darbo vietos kitose grupės įmonėse.

Geležinkelių profsąjungos federacijos, turinčios per 1,8 tūkst. narių, vadovas Vilius Ligeika anksčiau BNS teigė, jog numatoma atleisti apie 200 „LTG infra“ ir apie 60 „LTG Cargo“ darbuotojų, taip pat kelis Geležinkelio tiesimo centro žmones.

„Lietuvos geležinkelių“ grupės įmonėse dirba apie 8 tūkst. darbuotojų.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder