Palangos verslininkai sezoną vertina palankiai ir viliasi, kad Galimybių pasai užtikrinis lankytojų srautą ir žiemą

Besibaigiantį sezoną Palangos verslininkai palydi džiugiai. Vos atlaisvinus suvaržymus kurortus apgulė poilsiautojai. Nors skųstis nėra ko, nes sezonas buvo tikrai pelningas, bet kaip sako kai kurie verslininkai, šis sezonas buvo karantino „skylių“ lopymas: „pavasarinis karantinas mums pridarė daug nuostolių, būtent tuos nuostolius šią vasarą ir atidirbinėjome“, – kalbėjo vieno iš restoranų  Basanavičiaus gatvėje vadovas.

Galimybių pasas nuteikia optimistiškai

Dar prieš mėnesį Vyriausybei paskelbus apie galimybių paso naudojimą, verslas galėjo rinktis – arba nelaukti rugsėjo 13 d. ir pradėti iškart dirbti su galimybių pasais, arba priimti visus, bet su nustatytais ribojimais.

Palanga ir kiti Lietuvos kurortai pradėti naudoti galimybių pasų sistemą ėmėsi vangiai.

„Čia kurortas. Viešbučių rezervacijos buvo padarytos iš anksto, žmonės atostogas planavosi vienomis sąlygomis ir, štai, staiga sąlygos pasikeičia. Tai būtų nelogiška ir negražu svečių atžvilgiu“ – kalbėjo viešbučių ir restoranų asociacijos vadovė Ingrida Valaitienė.

Didžioji dauguma maitinimo įstaigų iki šiol priiminėja klientus be galimybių pasų, laikydamiesi griežtų reikalavimų, nors, anot viešbučių ir restoranų asociacijos vadovės, neretai, toks sprendimas sukelia nepatogumų norint priimti didesnes poilsiautojų grupes, aptarnaujant banketus ar konferencijas.

Paklausta, ar artėjant rugsėjo 13 d., kuomet viešbučiai privalės reikalauti galimybių pasų, atšaukinėjamos rezervacijos, I. Valaitienė neslėpė optimizmo: „Vyriausybei paskelbus apie šį sprendimą sulaukėme daug sunerimusių poilsiautojų skambučių, bet šiuo metu, turbūt, žmonės jau susipažinę su informacija, žino kokie reikalavimai laukia jau nuo pirmadienio, kol kas rezervacijų atšaukimo nesulaukiame.

Svarbiausia, kad užtektų tokių priemonių, kaip galimybių pasas ir galėtume dirbti. Verslas gyvena su tam tikromis baimėmis, jau esame buvę situacijoje kai teko stabdyti veiklas, labai nesinori, kad scenarijus pasikartotų“.

Penktadienį maitinimo įstaigos sulaukė dar vienos žinios: nuo pirmadienio lauko terasose bus galima aptarnauti klientus ir be galimybių pasų, bet į vidų pastarieji negalės užeiti nei į tualetą, nei susimokėti už maistą ar gėrimus.

„Žinoma verslui tai gera naujiena, reiškianti, jog galėsime aptarnauti daugiau klientų, tačiau nerimą kelia galimi nesusipratimai, viduje klientai su galimybių pasais, lauke – visi norintys, viduje nebus taikomi ribojimai, lauko terasose ribojimų laikytis privalėsime.

Be to, personalas turės pasirūpinti, jog klientai, neturintys galimybių paso neužeitų į įstaigos vidų net į tualetą. Jei atvirai, tai kelia ir šypseną, ir nerimą belaukiant pirmadienio, bet prie vyriausybės sprendimų mes jau išmokome prisitaikyti, svarbu galime dirbti“, – pastebėjimais dalinosi Palangoje ne vienerius metus dirbanti Lina.

Penktadienį Vyriausybė pateikė pakeitimus dėl galimybių pasų naudojimo maitinimo įstaigoms, leisdama lauko kavinėse aptarnauti klientus ir be galimybių pasų, užtikrinant jų nekontaktavimą su kavinių vidumi.

 

Raktažodžiai
Sidebar placeholder