Šešėlinis automobilių prekeivis stos prieš teismą – nesumokėjo beveik 58 tūkst. eurų mokesčių
Perversmas naudotų automobilių rinkoje: keičiasi registravimo tvarka, slėpti mokesčius taps sudėtinga (1)

Nuo gegužės 1 dienos Lietuvoje keičiasi automobilių registravimo tvarka. Nuo šiol kiekviena Lietuvos gyventojams priklausanti transporto priemonė privalės turėti unikalų savininko deklaravimo kodą (SDK). Be šio kodo nebus galima įregistruoti transporto priemonės. Šios reformos iniciatoriai sako, kad pokyčiai apsaugos automobilių pirkėjus nuo nesąžiningų pardavėjų, o taip pat taps itin sudėtinga šiame sektoriuje slėpti mokesčius.

Automobilį parduoti ar registruoti bus galima tik turint šį kodą.

Tuo siekiama mažinti šešėlį automobilių versle ir apsaugoti automobilių pirkėjų interesus.

Iki šiol, įvykdžius sandorį, naujasis automobilio savininkas buvo fiksuojamas tik registracijos metu, tačiau dalis automobilį įsigijusių asmenų nesikreipdavo į „Regitrą“ ir jos neregistruodavo savo vardu, todėl perpardavinėtojai likdavo nežinomi ir taip nesumokėdavo mokesčių.

„Šiuo metu dalis transporto priemonių perpardavimo sandorių vyksta atsiskaitant grynaisiais pinigais, kurie nėra fiksuojami ar įtraukiami į sistemos apskaitą, todėl taip nuslepiami mokesčiai. Tikėtina, kad dėl to valstybė kasmet praranda apie 40 mln. eurų“, – pranešime teigė vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė.

„Centralizuota transporto priemonių savininkų apskaitos sistema – tai būtina ir neatidėliotina kovos su šešėliniu automobilių verslu priemonė“, – sakė ji.

Savininko deklaravimo kodas – unikalus automobilio savininko deklaravimo kodas, kurį reikės turėti visoms šalyje esančioms ir Lietuvos gyventojams ar įmonėms nuosavybės teise priklausančioms transporto priemonėms, taip pat naujas kodas bus sugeneruojamas kiekvieną kartą pasikeitus transporto priemonės savininkui.

Nuo gegužės mėnesio kodą bus būtina turėti ne tik registruojant transporto priemonę, bet ir norint ją parduoti.

Nuo gegužės 1 dienos daliai transporto priemonių savininkų kodas bus suteikiamas automatiškai, o kitai daliai reikės kreiptis į „Regitrą“ patiems.

Pranešti apie turimą transporto priemonę ir gauti kodą bus galima tiesiog elektroninėje sistemoje.

Kodas gegužės 1 dieną automatiškai bus suteikiamas, jei transporto priemonė šiuo metu yra registruota Lietuvoje.

„Taigi, jos savininkui jokių papildomų veiksmų daryti nereikės. Priskirtą kodą taip pat bus galima sužinoti internetu arba „Regitros“ padalinyje“, – rašoma ministerijos pranešime.

Tuo atveju, jei transporto priemonė yra Lietuvos teritorijoje, tačiau ji yra išregistruota arba dar neįregistruota, norint gauti kodą yra numatytas pereinamasis laikotarpis iki liepos 31 dienos – savininkas turės tris mėnesius laiko kreiptis į „Regitrą“ ir gauti kodą.

Tačiau jeigu pastaruoju atveju transporto priemonę planuojama parduoti ar registruoti, tuomet kodą reikia gauti prieš atliekant šiuos veiksmus ir nelaukti liepos 31 dienos.

2018-2020 metais, atlikdama kontrolės veiksmus, Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) sektoriuje nustatė beveik 5 mln. eurų papildomai mokėtinų mokesčių.

Kontroliuotų mokesčių mokėtojų deklaruota pridėtinės vertės mokesčio (PVM) prievolė 2019 metais, palyginti su 2018 metais, išaugo 26,8 proc., kai sektoriaus be kontroliuotų mokesčių mokėtojų augimas tesiekė 1,3 proc.

Vis dėlto šio sektoriaus analizė rodo, kad dažniausiai nuo nesąžiningų pardavėjų nukenčia ir nuostolių patiria galutinis pirkėjas, kurio saugumą, sandorio skaidrumą bei atsekamumą ir turi užtikrinti ši priemonė.

Nuo 2021 metų gegužės mėnesio savininkų pasikeitimas ir registracija bus du atskiri procesai. Pirma, kai bus keičiamas nuosavybės turėtojas, kas kartą bus suteikiamas unikalus savininko deklaravimo kodas. Antra, tik turėdamas kodą, asmuo galės registruoti transporto priemonę savo vardu.

Raktažodžiai
ir kažin ar pavyks tą šešėlį ištraukti. Paprasčiausiai parduos auto už tą pačią sumą už kurią ir pirko, o likę grynais pinigai arba rodys, kad minimaliai uždirba, kaip kad iki šiol.
S.S.S., 2021-04-15 13:01
Sidebar placeholder