Sunkvežimių su grūdais miesto gatvėse sumažės

(1)

Klaipėdos uoste pradėti krauti upine barža Nemunu atplukdyti grūdai, kurie iki šiol miestą pasiekdavo tik keliais ir geležinkeliais. Toks būdas yra ne tik gerokai pigesnis, bei ir "nuima" daugybę sunkvežimių nuo uostamiesčio gatvių.

Penktadienį pirmasis upe atplukdytas lietuviškų grūdų krovinys iš baržos į laivą perkrautas bendrovėje "Bega".

Klaipėdos uostas tai vadina nauju krovinių logistikos istorijos puslapiu. 

"Iš pradžių buvo tik pavieniai bandymai, tai nebuvo tęstinis dalykas, o šie iš Jurbarko į Klaipėdą barža atvykę grūdai yra naujo projekto pradžia. Suprantame, kad tai bus 50-60 tūkstančių tonų grūdų, tai projektas, leidžiantis galvoti, kad ateityje vidaus vandenys bus vis labiau naudojami kroviniams iš tos Lietuvos dalies gabenti į Klaipėdą", - ketvirtadienį Klaipėdoje žurnalistams sakė Uosto direkcijos vadovas Algis Latakas.

"Begos" vadovas Laimonas Rimkus sako, kad bendrovei grūdų krova iš baržos nėra naujiena, mat į ją šie kroviniai taip atvyksta iš Skandinavijos. 

"Tokį darbą "Bega" atlieka jau 12 metų. Mums tai ne naujiena, tai kasdienybė, specialiai pasiruošti nereikėjo - tai tipinis iškrovos metodas", - kalbėjo L. Rimkus. 

Pirmąja barža į uostą atgabeno 1 tūkst. tonų grūdų. Pasak L. Rimkaus, tokį kiekį "Begoje" galima iškrauti per valandą.

Nemunu barža į Klaipėdą gabenami žemės ūkio, maisto gamybos ir prekybos grupės "Linas agro" sukaupti grūdai. Jos krovinių ekspedijavimo ir laivų agentavimo skyriaus Klaipėdos uostui direktorius Andrius Armonaitis sako, kad šis būdas leidžia taupyti lėšas, svarbu ir tai, kad jos mažina krovininio transporto srautus uostamiestyje.

"Žiūrime ne tik į kiekį, bet ir į kainą, kuri yra ženkliai mažesnė vežant upiniu transportu nei kelių transportu - ši upinė barža gali 52 sunkvežimius pervežti. tai beveik dvigubai pigiau nei vežti sunkvežimiu. Žiūrime ir į vertybes - nuimti 50 sunkvežimių nuo kelių ir nuo Klaipėdos miesto atitinka mūsų strategijas", - teigė A. Armonaitis. 

Grupė barža į Klaipėdos uostą per metus planuoja atgabenti ne mažiau kaip 30 tūkst. tonų grūdų. 

Iš viso pernai Klaipėdos uoste perkrauta apie 4 mln. tonų lietuviškų grūdų, šiemet tikimasi ne mažesnio kiekio. 

Grūdai pervežami tik šių metų pavasarį Vidaus vandens kelių direkcijos (VVKD) užsakymu pastatyta barža "Nemunas Lines", taip pat reikėjo atnaujinti Jurbarko upės uosto infrastruktūrą, įsigyti krovai būtiną įrangą. 

VVKD generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas sako, kad tai yra gera investicija.

"Gabenimas vandens keliu sudaro apie pusę gabenimo sausumos keliais savikainos, vien dėl to tai yra gera investicija. Baržos tarnavimo laikas yra apie 50 metų, tai įsivaizduokime, apie kokius sutaupymus kalbame, jau nekalbant apie sumažintą avaringumą, taršą. Per dešimtmetį visos tos investicijos atsiperka", - sakė V. Vinokurovas.

Anot jo, VVKD jau turi daug užsakymų dėl krovinių gabenimo šiuo maršrutu. Klaipėdoje iškrovus grūdus iš baržos, ji pakraunama statybinėmis medžiagomis ir perveža jas į Jurbarką. 

Pakrauta barža nuo Jurbarko iki Klaipėdos plaukia 12-16 valandų.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder