Švedijos inžinieriai kuria nulinės taršos ateities lėktuvą

Švedijos inžinieriai kuria nulinės taršos ateities lėktuvą

Švedija užsibrėžė ambicingus klimato tikslus savo aviacijos pramonei - iki 2030 m. ji įsipareigojo, kad visi vietiniai skrydžiai būtų vykdomi be iškastinių teršalų, o iki 2045 m. - visi iš šalies išvykstantys skrydžiai būtų vykdomi be iškastinių teršalų, - paskelbė euronews.com.

Tai mažų mažiausiai nelengvas uždavinys, tačiau netoli Geteborgo esančiame angare "Heart Aerospace" inžinierių komanda intensyviai dirba, kad užtikrintų, jog ateitis be išmetamųjų teršalų taptų realybe.

Dabartinis jų projektas - tai 30 keleivių lėktuvas ES-30, kuris sukurtas taip, kad visiškai baterijomis varomas lėktuvas galėtų nuvažiuoti 200 km.

Planuojamas atsarginis hibridinis turbogeneratorius, varomas tausojančiais aviaciniais degalais, galėtų padvigubinti nuotolio atstumą iki 400 km.

"Jei norite palyginti elektrinius orlaivius su įprastais orlaiviais pagal nuotolio ilgį, mes dar nesame pasiekę šio tikslo", - sako "Heart Aerospace" generalinis direktorius Andersas Forslundas.

"Tačiau tai, ką galime pasiūlyti, yra mažas triukšmas, nulinė tarša, o tai reiškia, kad tai naudinga ne tik klimatui, bet ir vietos aplinkai, taršai šalia oro uostų".

Nepaisant to, kad bendrovė dar neturi veikiančio prototipo, ja jau domisi tokios bendrovės kaip "United Airlines" ir "Mesa Air Group", kurios užsakė 200 orlaivių.

Dar kartą parodydama paramą "Heart" paskelbė, kad "Air Canada" taip pat užsakė 30 lėktuvų ir investavo į bendrovę 5 mln. dolerių (5 mln. eurų).

Aliuminio rėmas, prie kurio Heart dirba angare, vargu ar kada nors pakils į dangų.

Jis veikiau bus naudojamas antžeminiams tokių dalykų kaip propeleriai ir baterijos bandymams, kol 2026 m. bendrovė sukurs skraidantį prototipą, skirtą bandomiesiems skrydžiams.

"Atlikti bandymus ar padaryti klaidų prototipe yra labai brangu, nes visos prototipo dalys yra aviacinės. Čia to nėra", - aiškina Guilherme Albuquerque, dirbantis orlaivių sistemų integravimo srityje.

Skandinavijos aviacijos vadovai mano, kad dėl atsinaujinančios elektros energijos, trumpų skrydžio atstumų ir tvaraus mąstymo ekologiškesni skrydžiai šiame regione turėtų prasidėti pirmiausia.

"Jei ne čia, tai kur kitur aviacijos sektorius turėtų būti pirmas, jei ne čia?" - klausia Švedijos aviacijos pramonės grupės atstovas Fredrikas Kampfe (Fredrik Kampfe).

"Be to, Skandinavijoje turime rinką ir geografiją, kuri tiesiog labai tinka.

Norvegijos šiaurėje turime tokius trumpus maršrutus tarp oro uostų, kurie trunka gal 14, 15, iki 20 minučių - tai bus puiki pirmoji rinka."

lektuvas

Ekrano nuotr.

Raktažodžiai
Sidebar placeholder