Europoje įsigalios svarbūs pasikeitimai: netrukus galite likti be prieigos prie „Facebook“ ir kitų platformų
(1)Praėjusią savaitę Europos Komisija – ES vykdomoji institucija – paskelbė, kad nusprendė, jog šis modelis neatitinka Skaitmeninių rinkų akto (DMA), ir skyrė „Meta“ 200 mln. eurų (171 mln. svarų sterlingų) baudą.
„Remiantis EK atsiliepimais dėl DMA, manome, kad turėsime šiek tiek pakeisti savo modelį“, – teigiama „Meta“ ketvirčio pelno ataskaitoje.
„Meta“ teigė, kad šie pakeitimai „gali pabloginti Europos vartotojų patirtį ir turėti didelį poveikį“ jos verslui ir pajamoms Europoje.
Bendrovė teigė, kad šis poveikis gali pasireikšti jau trečiąjį šių metų ketvirtį ir gali galioti, kol ji apskųs sprendimą.
Jis nebus taikomas vartotojams Jungtinėje Karalystėje, kur „Meta“ nėra įdiegusi reklamos nemokamo prenumeratos modelio.
Šiuo metu bendrovė derasi su Jungtinės Karalystės duomenų priežiūros institucija, Informacijos komisaro biuru (ICO), dėl panašaus modelio Jungtinės Karalystės vartotojams ir jo galimos formos.
„Meta“ atstovas BBC teigė, kad bendrovė bendradarbiauja su ICO, siekdama užtikrinti, kad jos paslaugos atitiktų reguliavimo reikalavimus, „tuo pačiu įgyvendindama Jungtinės Karalystės vyriausybės įsipareigojimą užtikrinti, kad reguliavimo institucijos ir reguliavimas remtų augimą“.
„Asmeninė reklama mūsų platformose kasmet Jungtinės Karalystės įmonėms atneša daugiau nei 19,5 mlrd. svarų pajamų“, – pridūrė jis.
„Mobile Dev Memo“ analitikas Eric Seufert sakė, kad „Meta“ gali bandyti strategiškai paversti Europos vartotojus savo produktų „garsiais sirgaliais“ reguliavimo griežtinimo sąlygomis.
„Galų gale jie nori, kad viešoji nuomonė pasisuktų prieš šį reguliavimo režimą, kuris akivaizdžiai pablogins ES gyventojams siūlomus produktus“, – teigė E. Seufert BBC telefonu duotame interviu po pranešimo.
„Meta“, anksčiau žinoma kaip „Facebook“, be nuotraukų dalijimosi programėlės „Instagram“ ir žinučių siuntimo paslaugos „WhatsApp“, valdo ir socialinį tinklą.
Komisija pareiškė, kad „Meta“ sutikimo arba mokėjimo modelis neleidžia vartotojams laisvai sutikti su jų duomenų naudojimu.
Šiuo metu institucija vertina kitą „Meta“ praėjusiais metais pristatytą galimybę, kuri, kaip teigia bendrovė, naudoja mažiau asmens duomenų reklamai rodyti.
„Meta“ buvo suteiktas 60 dienų terminas laikytis DMA sprendimo, kitaip jai gresia papildomos baudos.
Praėjusią savaitę „Apple“ taip pat buvo skirta 500 mln. eurų (428 mln. svarų sterlingų) bauda už „App Store“ praktiką.
„Meta“ pranešimas paskelbtas tuo metu, kai bendrovė paskelbė ketvirčio pelną, kuris viršijo „Wall Street“ lūkesčius.
Rezultatai parodė, kad „Meta“ toliau gauna dideles pajamas iš reklamos.
Trečiadienį bendrovė reklamavo savo AI įrankius.
„Darome didelę pažangą kurdami AI akinius ir „Meta AI“, kuriuos dabar kas mėnesį naudoja beveik 1 mlrd. vartotojų“, – pareiškime sakė „Meta“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Markas Zuckerbergas.
„Mūsų bendruomenė toliau auga, o verslas sekasi labai gerai“, – pridūrė jis.
„Hargreaves Lansdown“ vyresnysis akcijų analitikas Mattas Britzmanas sakė, kad rezultatai rodo, jog „Meta“ „visiškai pasinėrė į investicijas į AI“.
Britzmanas taip pat atkreipė dėmesį į 6 % padidėjusį aktyvių vartotojų skaičių per dieną.
„Buvo tam tikrų nuogąstavimų, kad šiais metais galime sulaukti naujų vartotojų skaičiaus sulėtėjimo, tačiau pradžia buvo labai stipri ir tai yra signalas investuotojams, kad „Meta“ programų šeima turi tvirtą poziciją vartotojų tarpe, kurią sunku pakeisti“, – sakė Britzmanas.
Tačiau neseniai Europoje vartotojams pristatytas „Meta AI“ pokalbių robotas sukėlė kai kurių „WhatsApp“ vartotojų pasipiktinimą.
„Meta“ gynė „pasirinktinį“ įrankį, kurio vartotojai negali pašalinti, teigdama, kad atsižvelgs į vartotojų atsiliepimus.
EK bauda skirta tuo metu, kai „Meta“ savo pelno ataskaitoje kalbėjo apie „aktyvią reguliavimo aplinką“.
Šiuo metu bendrovė gina save teisme byloje, kurią iškėlė JAV Federalinė prekybos komisija (FTC), teigdama, kad „Meta“ turi socialinės žiniasklaidos monopolį.
FTC, aukščiausia antimonopolinė priežiūros institucija JAV, teigia, kad „Meta“ sustiprino savo monopolį įsigydama „Instagram“ 2012 m. ir „WhatsApp“ 2014 m.
Šaltinis: BBC.com

Rašyti komentarą