Žiniasklaida: lietuvių išlaidos Lenkijoje 2023 m. paaugo 17 proc. ir artėjo prie ikipandeminio lygio
Kaip informuoja vz.lt 2023 m. trečią ketvirtį lietuviai Lenkijoje daugiausiai išleisdavo ne maisto prekėms – 49,2 proc. visų išlaidų ir paslaugoms – 28,7 proc. Tuo metu maistui ir nealkoholiniams gėrimams – 12,8 proc, tabakui – 7,3 proc., o alkoholiui – 2 proc.
Lenkijoje atsiperka daugiausia kaimų gyventojai, kurių gyvenamoji vieta sudaro yra 50 km nuo sienos – jie sudaro 71,8 proc. visų apklaustųjų, o tarp jų daugiau nei pusė gyvena 30 km nuo sienos ar arčiau.
Lietuviai 2022 m. buvo treti pagal vidutines išlaidas asmeniu vienos kelionės apsipirkti metu – jie apsipirkdami Lenkijoje išleido 119 eurų. Tuo metu ukrainiečiai išleido – 170 eurų, o baltarusiai – 132 eurus.
Kaip praneša „Verslo žinios“ Lietuvoje taip pat veikia daug tarpininkų gabenančių prekes iš Lenkijos, įmonė. Vienos iš jų – „Cargolot“, kaip nurodė įmones vadovas Rolandas Bukauskas, pardavimo pajamos per 2023 m. augo 30–40 proc. Tuo metu 2022 m. įmonė fiksavo 537 922 eurų pajamas.
Taip pat bendrovė gabena prekes ir iš Vokietijos. Kaip rodo bendrovės duomenys, abiejų šalių e. parduotuvės yra aktyviai lankomos pirkėjų iš Lietuvos.
Kaip teigia vz.lt, Lenkijoje kaimyninių šalių gyventojams patogu įsigyti maisto produktų, dėl nulinio pridėtinės vertės mokesčio (PVM) produktams, tokiems kaip mėsa, daržovės, vaisiai, košės ir kūdikių maistas. Jiems anksčiau buvo taikomas lengvatinis 5 proc. tarifas.
Didžiausias apsipirkimų Lenkijoje pakilimas buvo 2018 ir 2019 m., kai lietuviai atitinkamai išleisdavo 359,4 mln. eurų ir 367,1 mln. eurų.
Rašyti komentarą