„Gausime nuskandinti laivus ir užbaigti reikalus. Klaipėdoje laivyba užbaigta, nė vienas klaipėdietis, dirbantis su laivu, nedirbs“, - "Vakarų ekspresui" sakė Klaipėdos mažųjų laivų savininkų asociacijos „Pajūrio laivai“ prezidentas Algirdas Valentinas, paprašytas įvertinti planus.
Anot jo, mokestis taps papildoma našta savininkams, kurie dirba ribotą laiką ir patiria nemažas išlaidas: „Turime išmaniuosius kasos aparatus, yra Mokesčių inspekcijai pateikta - kiek dienų dirbta, kiek keleivių pervežta, kiek pinigų surinkta.“
Kiek kainuos?
Rinkliava nuo kitų metų būtų taikoma prie įrengtos prieplaukos ties Garažų gatve, taip pat prie Žvejų ir Meridiano krantinių. Ji galiotų ištisus metus.
Sprendimo aiškinamajame rašte nurodoma jog, iki 8 metrų ilgio ir 3 metrų pločio laivų švartavimas prieplaukoje ties Garažų gatve kainuotų 130 eurų mėnesiui ir 1,2 tūkst. eurų metams.
Tarp Pilies tilto ir pasukamojo tiltelio esančioje Žvejų krantinėje visų laivų, nepriklausomai nuo jų dydžio, švartavimas bortu parai kainuotų 50 eurų.
Meridiano krantinėje, esančioje nuo tarp Biržos tilto ir Jono kalnelio, nustatytas mokestis už vandens transporto priemonių iki 10 metrų ilgio ir iki 5 metrų pločio švartavimą prie pontonų. Valandinis šios paslaugos tarifas siektų 2, paros - 30 eurų.
Tai numatantis Klaipėdos tarybos sprendimo projektas jau parengtas.
A. Valentinas sako, kad šio dokumento rengimo metu su asociacija niekas nesikonsultavo ir organizacijos nuomonės neklausė.
„Jokių konsultacijų. Nebėra Klaipėdoje demokratijos - galite taip ir parašyti, kad Valentinas sakė. Klausimai nediskutuojami“, - kalbėjo „Pajūrio laivų“ vadovas, pasakęs, kad žinią apie tarifus sužinojęs iš naujienų portalo VE.lt.
Jis teigė sutinkantis, kad laivų švartavimas turi būti mokama paslauga, tačiau savivaldybės siūlomą kainą vadina „neprotinga“.
Asociacija vienija 26 laivų savininkus, Klaipėdos savivaldybė šiuo metu yra suteikusi galimybę jos nariams nemokamai naudotis apie 250 metrų ilgio Žvejų krantine. Dalis jos laivų taip pat laikomi Pilies uostelyje už sutartą atlygį, baiminamasi, kad ir jį valdanti įmonė įsigaliojus rinkliavai kels įkainius.
„Jie laukia, kokius įkainius taikys savivaldybė ir garantuoju, kad jie irgi „įkals“ tokius pat“, - svarstė A. Valentinas.
Pinigai - infrastruktūrai
Savivaldybės siūlomos rinkliavos tarifus dar turi patvirtinti miesto taryba, posėdžiausianti gruodį.
Aiškinama, kad iš laivų savininkų surinkti pinigai bus naudojami švartavimo sąlygoms gerinti.
„Siekiant surinkti lėšas, kurios būtų naudojamos naujų vietų vidaus vandenų transporto priemonėms švartuoti ar stovėti įrengimui ir eksploatavimui, vidaus vandenų transporto infrastruktūros vystymui bei priežiūrai“, - teigiama sprendimo aiškinamajame rašte.
Šiuo metu baigiamos įrengti naujos laivų švartavimo vietos Danės pakrantėje netoli geležinkelio tilto per upę - praėjusią vasarą pradėtus darbus numatoma užbaigti gruodžio viduryje, jie miestui kainuos apie 430 tūkst. eurų.
Būsimos naujos prieplaukos ilgis sieks 190 metrų, planuojama, kad prie jos galės švartuotis apie 50 mažųjų laivų.
Taikant rinkliavą per metus tikimasi surinkti apie 40 tūkst. eurų.
Rinkliava nebūtų taikoma savivaldybei pavaldžioms bei valstybinėms įstaigoms priklausantiems laivams. Ją kontroliuos savivaldybei pavaldūs „Klaipėdos paplūdimiai“.
Sprendimo projekte taip pat nurodoma, kad buvo atlikta rinkos analizė - kiek kainuoja pramoginių laivų laikymas „Klaipėdos pilies uosto“ teritorijoje. Ten para laivui iki 10 metrų ilgio kainuoja 20 eurų, metai - 2420 eurų.

Rašyti komentarą