Lietuvos keliuose - leistino greičio kontrolė

Visą šią savaitę Europos kelių policijos pajėgos daugiausia dėmesio skiria vairuotojams - kontroliuoja, ar laikomasi vieno iš svarbiausių Kelių eismo taisyklių reikalavimų – vairuotojas privalo važiuoti neviršydamas leistino važiavimo greičio.

Pasak Klaipėdos apskr. VPK Kelių policijos tarnybos viršininko Mindaugo Džermeikos, priemonės greičio viršijimo kontrolei rengiamos nuolat, tačiau šią savaitę jos ypač sustiprintos.

Balandžio 21 d. Klaipėdoje, Plungės r. ir Rietavo savivaldybės keliuose policjos pareigūnai vykdė specialiąją priemonę „Greičio maratonas“.

„Klaipėdos apskrities Kelių policijos pareigūnai vykdo ir visos Lietuvos keliuose rengiamą priemonę „Greičio maratonas“ - leistino greičio kontrolė 24 val. vykdoma stacionariais, mobiliaisiais (vadinamaisiais trikojais) ir rankiniais greičio matuokliais", - pasakojo M. Džermeika.

 

Specialiosios priemonės „Greičio maratonas“ sumanymas – leistino važiavimo greičio viršijimo, neatsižvelgiant į kelio būklę, matomumą, oro sąlygas, kitas aplinkybes, problema.

Per balandžio 20 d., vykusias Klaipėdos apskr. Kelių policijos priemones iš viso buvo užfiksuoti 435 greičio viršijimo atvejai, taip pat 404 iš jų užfiksuoti mobiliuoju greičio matuokliu, stovėjusiu Klaipėdos rajone, ties Dumpiais.

„Palangos kelyje, ties Girkaliais, tarp rankiniu greičio matuokliu užfiksuotų atvejų buvo 4, kai leistinas greitis buvo viršytas daugiau nei 50 km/h. Už tai numatoma bauda nuo 450 iki 550 eurų ir teisės vairuoti atėmimas nuo 1 mėn. iki pusės metų“, - dėstė Klaipėdos apskr. VPK Komunikacijos poskyrio vedėja Andromeda Grauslienė.

 

Ragina rinktis saugų greitį

Nors pagal Kelių eismo taisykles nuo balandžio mėn. automagistralėse ir greitkeliuose maksimalus leistinas greitis didėja, tačiau Lietuvos automobilių kelių direkcija primena, kad visada svarbu pasirinkti saugų greitį, kuris būna mažesnis už leistiną maksimalų.

Pasirinkdamas važiavimo greitį, vairuotojas turi atsižvelgti į važiavimo sąlygas, ypač vietovės reljefą, kelio ir transporto priemonės būklę, meteorologines sąlygas, taip pat eismo intensyvumą.

Vairuotojams rekomenduojama atsiminti: kuo greičiau važiuojama, tuo ilgesnis stabdymo kelias – atstumas, kurį transporto priemonė nuvažiuoja nuo to momento, kai vairuotojas paspaudžia stabdžio pedalą iki visiško transporto priemonės sustabdymo. Pavyzdžiui, padidinus greitį nuo 50 km/val. iki 60 km/val., stabdymo kelias – ilgesnis nei visas automobilio kėbulas. Padidinus greitį iki 70 km/val., stabdymo kelias, lyginant su 50 km/val., išauga kone dukart.

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, per 2021 m. sausio–kovo mėn. 44 proc. eismo įvykių, kuriuose žuvo žmonės, priežastis buvo nepasirinktas saugus ar viršytas leistinas greitis. Pernai per tą patį laikotarpį saugaus greičio nepasirinkimas ar leistino viršijimas sudarė vidutiniškai apie 30 proc. visų eismo įvykių, kuriuose žuvo žmonės.

Sidebar placeholder