Julius Sabatauskas: nauju elektrinių paspirtukų reglamentavimu parodėme, kad nenorime spręsti problemų
Anot jo paspirtukų naudotojai jau kelis metus nukenčia dėl galvos ir galūnių traumų.
„Nugalėjo tas pragmatizmas, kad geriau nieko nedaryti, bet likti ramiai gyventi toliau“, – trečiadienį konferencijoje „Mikrojudumo priemonių keliami saugumo iššūkiai: saugumo kaina ir sprendimai“ teigė J. Sabatauskas.
„Per tą diskusiją, kurią buvau suorganizavęs prieš du metus, parodytos įvykių nuotraukos iš tikrųjų sukrėtė ir parodė, kiek tokie įvykiai kainuoja žmogiškų kančių tiems, kurie patiria, bet ir laiko bei pinigų.
Aš jau nekalbu apie medikų užimtumą, kai tenka asmenims atlikti po kelias operacijas“, – aiškino jis.
Visgi, socialdemokratas tiki, kad remiantis kitose šalyse egzistuojančia tokių priemonių reguliacija galima užkardyti netinkamą naudojimą.
Kovo pabaigoje J. Sabatauskas ir parlamentaras, konservatorius Andrius Vyšniauskas Seime pateikė siūlymą visus paspirtukų ir kitų elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojus įpareigoti dėvėti šalmus.
„Dabar tai numatoma tik tam tikrais atvejais, tai yra nepilnamečiams bei tiems, kurie važiuoja keliu neturinčių dviračių eismo ar kitų tokiam judėjimui skirtų juostų“, – aiškino J. Sabatauskas.
Šiuo metu įstatymas numato, kad jaunesni kaip 18 metų elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai, važiuodami keliu, privalo būti užsidėję ir užsisegę dviratininko, riedlentininko ar motociklininko šalmą. Vyresniems kaip 18 metų vairuotojams, dėvėti šalmą tik rekomenduojama.
Parlamentaras teigė, kad nors elektrinius paspirtukus nuomai miestuose teikianti bendrovė „Bolt“ yra prižadėjusi tiek pateikti šalmus, taip stabdant galvos traumas, tiek užtikrinti, jog viena priemone negalėtų naudotis du asmenys, šių priemonių poveikis abejotinas.
„Praeitą savaitę „Bolt“ atstovai prisižadėjo atlikti pilotinį projektą, pabandyti Vilniuje ant paspirtukų užkabinti šalmus“, – sakė parlamentaras.
„Dar vienas pažadas, kurį buvo pateikę „Bolt“ atstovai yra tai, kad užkardys dviejų asmenų važiavimą vienu paspirtuku. Bet tai yra tapę įprasta praktika. Ir dažnai išėję į gatvę tai matome visi. Ir matome atvejų, kai tai daro tėvai su vaiku ir numanome, kas gali nutikti tokiu atveju greitai stabdant“, – aiškino jis.
Taip pat, anot J. Sabatausko, policija šiuo metu nesugeba užtikrinti, kad būtų laikomasi mikrojudrumo priemonių reikalavimų, tokių kaip 7 km/h apribojimo važiuojant šaligatviu.
„Realybė yra tokia, kurią mes šiandien matome, kad nei policija nėra pajėgi sugaudyti lekiančių mikrojudrumų priemonių. Taip pat negalime nustatyti asmenų nusižengusių, nes priemonės neturi jokios identifikacijos. O asmuo, jeigu jis nebuvo iki tol nusikaltęs, jo veidas nėra žinomas“, – teigė socialdemokratas.
Tad, pasak jo, reikalavimas registruoti savo paspirtukus ateityje turės būti įvestas visiems savininkams, nepriklausomai nuo jų transporto priemonės galingumo.
Žalgirio klinikos direktorius: daugėja sužalojimų, patirtų važiuojant paspirtuku
Vilniaus universiteto ligoninės Žalgirio klinikos direktoriaus Daliaus Matkevičiaus duomenimis, dėl lengvų sužalojimų, patirtų važiuojant paspirtuku, 2022 metais į ligoninę kreipėsi 2100 pacientų, o praeitąmet šis skaičius išaugo iki 2362.
Tiesa, anot D. Matkevičiaus, 2023 metais sunkių traumų važiuojant paspirtuku patyrė 409 žmonės, kai 2022 metais tokių atvejų skaičius siekė 710.
„Priėmimo skyriuose matome, kad žmonės nedėvi tų šalmų, kurie truputį tokie žaisliniai pakabinti ant paspirtukų. Jie dedasi normalius šalmus, normalius antkelius, ant alkūnių apsaugas. Jeigu įvyksta ta trauma, ji yra lengva. Tad skaičiai kalba patys už save“, – teigė ligoninės direktorius.
Pasak jo, nors gydytojų bendruomenė sveikina naujuosius ribojimus elektrinių paspirtukų vairuotojų saugumui užtikrinti, tačiau lauks tolimesnių Seimo sprendimų.
Vilniaus miesto tarybos narys Povilas Pinelis pabrėžė, kad naujų parkavimo zonų paspirtukams įrengimas turėtų plėstis už sostinės centro ribų ir į miegamuosius rajonus, taip pat labiau drausti paspirtukų judėjimą šaligatviais ir pėsčiųjų takais.
Kovo pabaigoje J. Sabatauskas ir parlamentaras Andrius Vyšniauskas Seime pateikė siūlymą visus paspirtukų ir kitų elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojus įpareigoti dėvėti šalmus.
Kaip numatoma siūlyme, tais atvejais, kai tokia priemonė yra nuomojama, šalmą suteikti privalėtų elektrinės mikrojudumo priemonės nuomotojas.
Taip pat siūloma, kad paspirtukais ir kitomis elektronėmis mikrojudumo priemonėmis būtų galima važiuoti tik turint tvarkingą stabdį, garso signalą, baltą šviesos žibintą priekyje ir raudoną šviesos žibintą gale, taip pat iš abiejų šonų oranžinius šviesą atspindinčius elementus.
Rašyti komentarą