Kaunui viešajame transporte diegiant „stop“ mygtuką, didieji miestai to daryti neplanuoja
(3)
Kaune autobusai ir troleibusai stotelėse sustos tik tada, kai bus pageidaujančių išlipti keleivių.
Sostinės savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ atstovė Greta Vasiliauskaitė komentare BNS nurodė, kad nusistovėjusios transporto priemonių tvarkos keisti kol kas neketinama.
Anot jos, šiuo metu Vilniuje dar ne visos transporto priemonės turi „stop“ mygtukus, todėl nauja tvarka būtų galima tik dalyje maršrutų.
„Toks pakeitimas sukeltų tik dar didesnę sumaištį, kur ir kokia tvarka galioja“, – rašė G. Vasiliauskaitė.
Anot jos, įvedant „stop“ mygtukus, reikėtų keisti ir tvarkaraščių sudarymo principą – nerodyti tikslaus transporto atvykimo laiko, įvesti intervalinius tvarkaraščius.
„Kad sistema pasiteisintų, reikia užtikrinti dažną transporto priemonių kursavimą. Pavyzdžiui, šiuo metu Vilniuje yra tokių maršrutų, kur transporto priemonės kursuoja tik kelis kartus per valandą. Tad, nežinant tikslaus viešojo transporto atvykimo laiko, keleivis gali patirti nepatogumų“, – nurodė įmonės atstovė.
G. Vasiliauskaitė pridūrė, kad sostinėje yra keletas stotelių, kuriuose viešasis transportas sustoja pagal keleivių pareikalavimą, tačiau jos yra atokesnėse vietose, kur yra nedideli keleivių srautai arba juo naudojasi tik tam tikra grupė keleivių.
Dabartinės tvarkos neplanuoja keisti ir Šiauliai.
„Viešasis transportas yra orientuotas į keleivį ir jo poreikių tenkinimą, o nauja tvarka neabejotinai įneštų sumaišties bei nepatogumų“, – BNS teigė šiauliečius vežanti bendrovė „Busturas“.
Anot bendrovės, tai aktualu senjorams, kuriems sudėtinga judant autobusui prieiti prie durų arba mažamečiams vaikams, kurių vairuotojas gali nepastebėti, o mygtuką paspausti jie gali pamiršti.
„Autobusuose esančių „stop“ mygtukų veikimas yra reguliariai tikrinamas, visuose miesto autobusuose jie yra ir keleivis gali bet kada jį paspausti, norėdamas atkreipti vairuotojo dėmesį“, – rašoma komentare.
Tuo metu Panevėžyje yra tik viena stotelė, kurioje autobusai stoja pagal pareikalavimą.
„Panevėžys kompaktiškas miestas ir „Stop“ mygtuko aktyvavimas, manome, kad galėtų turėti įtakos miesto maršrutinių autobusų grafikui – būtų sunku užtikrinti, kad autobusai atvyktų laiku, o tai sukeltų nepatogumų keleiviams“, – komentare BNS nurodė Panevėžio savivaldybės Miesto plėtros skyriaus vedėjas Jokūbas Leipus.
Kauno savivaldybės teigimu, tokie pakeitimai didesnės įtakos grafikams neturės. Prognozuojama, kad didesnę įtaką „stop“ mygtukų naudojimas turės ankstyviausiems bei vakariniams reisams – dėl mažo keliaujančiųjų skaičiaus transporto priemonės stos tik ten, kur išties reikia.
Klaipėdoje „stop“ mygtukai aktyvuoti nuo 2018 metų, kai į bendrą uostamiesčio transporto sistemą buvo integruoti maršrutiniai taksi.
„Didžiausi tokios tvarkos privalumai jaučiami mažiau apkrautuose, ypatingai priemiestiniuose maršrutuose ir maršrutuose, kurie vykdomi ankstyvais rytais bei vėlyvais vakarais“, – komentare BNS rašė įmonės „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis.
Anot jo, per penkerius metus kai kurios transporto priemonės į galutinį maršruto tašką atvyksta iki 15 procentų greičiau.
Kaunas šią tvarką įvedė siekiant tausoti viešojo transporto priemones ir didinti komfortą keleiviams.
Ketindamas išlipti, autobusui artėjant prie norimos stotelės, keleivis privalės paspausti „stop“ mygtuką ir saugiai atsistoti prie durų. Ekrane įsižiebus užrašui „stop“, kitiems keleiviams pakartotinai spausti mygtuko nebereikia.
Vairuotojas stotelėse sustos tik tada, kai nuspaudus „stop“ mygtuką švieslentėje užsidegs atitinkamas užrašas, o keleivis bus pasiruošęs išlipti ir lauks prie išlaipinimo durų.
Lygiai taip autobusas ar troleibusas sustos vairuotojui pamačius stotelėje laukiančius keleivius.
Rašyti komentarą