Laivas dujovežis atgabena skystas gamtines dujas, kurios laikomos minus 160 laipsnių temperatūroje. Jos yra perpumpuojamos į keturias „Independence“ saugyklas - tankus.
Tam, kad tas skystis vėl virstų dujomis, jį reikia pašildyti iki pliusinės temperatūros, kas ir yra daroma „Independence“. Atgabentai dujovežiais suskystintai frakcijai atšildyti ir paversti į dujinę frakciją reikalingas vanduo.
Klaipėdoje esantis laivas-dujų saugykla ypatingas tuo, kad gali veikti dviem režimais: ir uždaru, ir atviru. Daugelis SGD laivų-saugyklų veikia tik atviru režimu, nes jie dirba šiltuose vandenyse.
Kai vanduo Baltijos jūroje priartėja prie plius 5 laipsnių temperatūros, tokiu vandeniu šildant SGD, vanduo gali suledėti. Todėl reikalinga uždaro rato sistema.
„Kai vanduo Kuršių mariose sušyla ir vidutinė paros temperatūra būna 10-11 laipsnių, mes pradedame imti vandenį iš marių ir jo šilumą panaudojame išdujinimo procese.
Marių vanduo prasisuka pro mūsų įrenginius ir jau šiek tiek vėsesnis vėl išleidžiamas į marias“, - aiškino KN SGD komercijos skyriaus vadovė Jurgita Šilinskaitė-Venslovienė.
Šiuo metu, kai yra vasaros laikotarpis, „Independence“ dirba atviru režimu, t. y. vanduo yra įsiurbiamas ir išleidžiamas atgal į marias.
„Įdomu tai, kad kai buvo svarstoma, kokį poveikį darys aplinkai toks vandens paėmimas, aplinkosaugininkai jį įvertino kaip gerą dalyką. Paprastai visi kiti įrenginiai išleidžia šiltesnį vandenį, o mes išleisime šaltesnį.
Tai reiškia, kad mes nedarome neigiamos įtakos vandens temperatūrai, vadinasi, ir vandenyje esantiems augalams bei faunai“, - sakė J. Šilinskaitė-Venslovienė.
Žiemą, kai temperatūra nukrenta, laivas pradeda dirbti uždaru ciklu. Šilumos nešėjas būna propanas, jis pašildomas iš garo katilo.
Rašyti komentarą