Klaipėdos universiteto „Žemynos“ gimnazijos mokinių praktinių tiriamųjų darbų konferencija
Kaip įprasta, trečiųjų klasių gimnazistai kasmet pristatė savo praktinius tiriamuosius darbus, kurie įprasmina ne tik gimnazisto vardą, bet mokinio naują brandos etapą, kai už savo idėją, viziją ir tiriamojo darbo rezultatus yra atsakingas pats mokinys.
Šiemet dalis Klaipėdos universiteto „Žemynos“ gimnazijos mokinių tiriamuosius darbus pasirinko rašyti su Klaipėdos universiteto dėstytojų pagalba.
Gimnazija glaudžiai bendradarbiauja su Sveikatos mokslo fakulteto Holistinės medicinos ir reabilitacijos katedros bei Jūros technologijų ir gamtos mokslų fakulteto dėstytojais.
Dėstytojai mielai priėmė mokinius, pas kuriuos gimnazistai pasirinko tiriamųjų darbų kryptis, temas, tyrimo metodus.
Šiais metais, birželio 10 dieną, Klaipėdos universiteto Didžiojoje aulos saulėje vyko tiriamųjų darbų pristatymas, kurį stebėjo universiteto dėstytojai, Klaipėdos universiteto „Žemynos“ gimnazijos pedagogai ir žemesniųjų klasių mokiniai bei respondentų artimieji.
Konferenciją organizavo ir patį renginį vedė Klaipėdos universiteto „Žemynos“ gimnazijos direktoriaus pavaduotojas ugdymui Nikolaj Petunov.
Tiriamųjų darbų konferencijoje buvo pristatyti patys įdomiausi Klaipėdos universiteto „Žemynos“ gimnazijos mokinių darbai.
Daugelis iš jų rinkosi savo tiriamuosius darbus atlikti naudodami Klaipėdos universiteto moderniųjų technologijų išteklius, kurie leido ne tik susipažinti su prietaisais, įvairiais tyrimams skirtais įrenginiais, bet ir pasiekti savo tiriamųjų darbų išsikeltus tikslus.
Iš sveikatos mokslo temų mokiniai tyrė 16-17 metų mokinių valgymo sutrikimus, 16 metų mokinių pėdų ypatumus, buvo aiškinamasi, kokie plokščiapėdystės požymiai ir kaip jie nulemia žmogaus laikyseną.
Taip pat mokiniai pasirinko tirti skirtingo amžiaus tarpsnio ėjimo ypatumus, 18-19 metų amžiaus mokinių fizinio aktyvumo ir kūno masės indekso sąsajos ir kt.
Vienas įdomiausių pranešimų buvo Gabrielės V., kuri pasirinko „Mokinių praktikuojančių ir nepraktikuojančių laipiojimo sporto plaštakos ir dilbio raumenų jėgos ir aktyvumo analizė“.
Mokinė naudodamasi Holistinės medicinos ir reabilitacijos katedros verslo inkubatoriaus įranga išmatavo savo ir savo draugės raumenų pajėgumą.
Pranešėja taip pat prisipažino, kad yra aistringa laipiojimo sporto aktyvistė, todėl buvo pačiai įdomu ištirti savo raumenų jėgą ir palyginti su nesportuojančio žmogaus raumenų jėga.
Jūros fakulteto ir gamtos mokslo srities temas labiau rinkosi gimnazijos vaikinai, kurie pristatė ne ką mažiau įdomias temas apie termovizinius matavimus, metalų suvirinimo technologijų kokybę, 3D spausdinimo technologijos medžiagos ir tyrimo duomenų analizę.
Jaunieji gimnazistai patys išbandė 3D spausdintuvą, įvairias medžiagas, pateikė savo darbų pavyzdžius ir supažindino su šių technologijų ateities perspektyvomis.
Merginos iš šios srities temų labiau domėjosi ir tyrinėjo aplinkosaugos ir ekologijos temas, todėl pristatė temą „Transporto įtaką aplinkos oro užterštumui kietomis dalelėmis Klaipėdos mieste“.
Manome, kad šis mokinių ir Klaipėdos universiteto dėstytojų bendradarbiavimas yra ne tik glaudesnių santykių įtvirtinimas, ne tik būdas jauniesiems gimnazistams naudotis Klaipėdos universieto ištekliais bei naujausiomis technologijomis, bet ir galimybė tyrinėti ir pažinti savo kūną, uostamiesčio vandenis, orą, aplinką, bet ir suvokti sveikos gyvensenos bei tvaraus, ekologiško gyvenimo naudą mūsų visų gyvenime. Tik sąmoningai suvokti pasirinkimai lemia aplinkinių ir mūsų pačių gyvenimo kokybę.
Rašyti komentarą