Kitokia Klaipėda su Remigijumi Treigiu (1)

„Jeigu pažvelgsi į savo miestą pirmą kartą atvykusio svečio, paukščio ar šuniuko akimis, tikrai atrasi tai, ko anksčiau nepastebėjai“, - sako fotomenininkas Remigijus Treigys, palydėjęs būrelį fotografijos entuziastų į kitokios Klaipėdos paieškas praktiniame užsiėmime „Miestas fotografijoje“.

Edukacinį fotografijos užsiėmimą su vienu garsiausių šiuolaikinės Lietuvos fotografijos kūrėjų, klaipėdiečiu R. Treigiu organizavo meno galerija „Si:said“.

Būdas pakviesti lankytojus

Galerijos vadovė Skaistė Marčėnienė pasidžiaugė, kad Klaipėdos miesto savivaldybė skyrė paramą, kuri leido išplėsti galerijoje šiuo metu veikiančios menininkų Raimondo Daukšos, Juozapo Kalniaus, Rolando Marčiaus, Gintauto Trimako parodos „Ultramarinas“ suvokimo lauką, organizuojant edukacinius užsiėmimus.

„Ne paslaptis, kad parodų salės pas mus nesulaukia didelio srauto lankytojų. Tad edukaciniai užsiėmimai yra labai patrauklus būdas pakviesti klaipėdiečius į parodą. Susipažinę, pabendravę su autoriumi tiesiogiai jie geriau suvokia ir jo kūrybą“, - sakė S. Marčėnienė.

Iš viso per lapkričio mėnesį „Si:said“ galerija surengė septynis užsiėmimus su skirtingais kūrėjais. Fotomenininkas Gintautas Trimakas lankytojus supažindino su abstrakčiosios fotografijos kūrybos subtilybėmis, menininkas Raimondas Daukša užsiėmimo dalyvius supažindino su erdvės ir formos sąvokomis mene, grafikė Žaneta Jasaitytė-Bessonova suteikė galimybę pažinti grafikos techniką, iliustratorė Viktorija Dambrauskaitė (Viktė Ežiukas) pasidalijo vaikiškų knygų iliustravimo paslaptimis. Lapkričio 27 d. 12 val. vyks paskutinis šio ciklo užsiėmimas - kūrybinis rašymas su rašytoja Sondra Simana.

Kitas kampas

Fotomenininkas R. Treigys užsiėmime „Miestas fotografijoje“ kartu su dalyviais lapkričio 20 d. vaikštinėjo po rudenį išlydintį miestą, ieškodami tinkamos vietos kadrui. "Mano idėja buvo parodyti užsiėmimo dalyviams, kaip atrasti miestą kitu rakursu, pakeitus žiūros kampą.

Tą pačią Klaipėdą nufotografuoti galima taip, kad atrodys, kad tai Niujorko ar Čikagos vaizdas. Galima parodyti ją niūrią arba linksmą, prašmatnią arba apleistą.

Fotovaizdas iš esmės pasikeičia objektą priartinus ar nutolinus, ar nufotografavus jo atspindį. Pavyzdžiui, laivą „Meridianas“ visi fotografuoja nuo Biržos tilto. Tai reprezentacinis jo rakursas. O kaip tas pats laivas atrodytų, jeigu jį nufotografuotume nuo stiebo ar įsibridę į upę? Fotografija leidžia tapti tarsi turistu savo mieste. Beje, taip pat paeksperimentuoti galima net ir savo namuose", - dėstė R. Treigys.

Fotomenininkas R. Treigys demonstruoja galimus fotografijos rakursus.

Fotomenininkas R. Treigys demonstruoja galimus fotografijos rakursus.

Fotomenininkas prisipažino, kad ir pats, vaikščiodamas su užsiėmimo dalyviais po Klaipėdą, pamatė ją kitaip, jų akimis. "Tiesą sakant, aš pats retai mieste fotografuoju. Dažniau Klaipėdos apylinkėse, užmiestyje. Mano fotografijose nėra konkrečios vietos, nes man nėra svarbu dokumentuoti aplinką.

Klaipėda man patraukliausia tada, kai lyja lietus. Tada visai kitaip atrodo ir gatvės, ir namų fasadai. Man atrodo, kad lietus tinka šitam miestui", - kalbėjo R. Treigys.

Kai pakeli akis - pamatai dalykus kitaip. Vlado Balsio nuotr.

Kai pakeli akis - pamatai dalykus kitaip. Vlado Balsio nuotr.

Kai pakeli akis - pamatai dalykus kitaip. Vlado Balsio nuotr.

Išeiti iš savo dėžutės

R. Treigio užsiėmime dalyvavo tiek fotografijos mėgėjai, tiek profesionalai. Vienas iš jų, Klaipėdos paslaugų ir verslo mokyklos fotografijos mokytojas Gediminas Juška, sakė labai mėgstantis fotografuoti miestą ir savo Klaipėdos vaizdų albume jau turintis daugiau kaip tūkstantį fotografijų.

„Labai džiaugiuosi galerijos “Si:said" iniciatyva. Nedaug Klaipėdoje ir net Lietuvoje turime tokių puikių fotografijos menininkų kaip R. Treigys. Labai džiugu, kad jis taip nuoširdžiai, šiltai dalijasi savo žiniomis, patirtimi, kad parodo, jog fotografuoti gražiai, įdomiai nereikia brangios technikos, pakanka ir fotografuojančio telefono.

Tereikia išeiti iš savo matymo dėžutės, pakreipti žvilgsnį kitaip. Tai svarbu ne tik fotografuojant, bet ir apskritai gyvenime, ypač pastaruoju metu, kai esame spraudžiami į savo baimių rėmus.

R. Treigys dar kartą patvirtino, kad fotografijos žinios yra ne tik apie fotografiją, bet ir apie mūsų gyvenimo aktualijas", - kalbėjo G. Juška.

Kai pakeli akis - pamatai dalykus kitaip. Vlado Balsio nuotr.

Pakėlė akis

Architektas Vladas Balsys taip pat labai džiaugėsi užsiėmimu. "R. Treigį pažįstu labai seniai, tačiau džiaugiuosi kiekvienu susitikimu su juo. Labai patiko, kaip jis pasakojo apie savo kolegas fotomenininkus, kurie fotografuoja miestą, naudodami skirtingas technikas. Ir net jeigu atrodo, kad viską žinau apie fotografiją, tai juk pats niekada specialiai nevaikščiosiu su fotoaparatu aplink Parodų rūmus ar kokį medį. O šio užsiėmimo metu pamačiau Klaipėdą visai kitu kampu.

R. Treigys akcentavo žvilgsnį į viršų, įkvėpė pakelti akis į dangų.

Pakėlęs akis, pamačiau žalią stačiakampį virš galvos. Tai remontuojamas balkonas. Išėjo įdomi, netikėta fotografija. Apskritai, pakėlęs akis, visai kitaip pamačiau Klaipėdos architektūrą. Tai buvo labai gera patirtis", - sakė V. Balsys.

„Fotovaizdas iš esmės pasikeičia objektą priartinus ar nutolinus, ar nufotografavus jo atspindį“, - teigia R. Treigys.

Liuks.
AK, 2021-12-05 12:19
Sidebar placeholder