„Nors pandemija neleido organizuoti gyvų filmų peržiūrų, pasinaudodami technologijomis LUX Europos publikos apdovanojimą perkėlėme į kiekvieno europiečio namus. Kviečiame nemokamai pažiūrėti į LUX publikos apdovanojimą pretenduojančius filmus ir patiems juos įvertinti, o kiekvienas balsas prisidės renkant laimėtoją“, – sako Europos Parlamento biuro Lietuvoje vadovė Daiva Jakaitė.
Tris apdovanojimui nominuotus filmus – „Dar po vieną“, „Kolektyvas“ ir „Kristaus kūnas“ – galima nemokamai pamatyti platformoje Kinofondas.lt, o savo vertinimus žiūrovai kviečiami pateikti adresu Luxaward.eu/lt. Beje, vienam iš balsuojančiųjų atiteks kvietimas į birželio 9 d. Europos Parlamento rūmuose Strasbūre vyksiančią LUX publikos apdovanojimų įteikimo ceremoniją ir (arba) kitą „European Film Awards“ ceremoniją gruodžio mėnesį.
Europos Parlamento ir Europos kino akademijos įsteigtas LUX publikos apdovanojimas teikiamas filmui, atskleidžiančiam europinių vertybių universalumą bei kultūrinę žemyno įvairovę. Juo siekiama palengvinti europietiškų filmų sklaidą ir paskatinti vertybines diskusijas. Žmogaus orumas, laisvė, demokratija, tolerancija, teisingumas ir žmogaus teisės – tai kertinės vertybės, tapusios neatsiejama europietiško gyvenimo būdo dalimi. Apie jas priverčia susimąstyti ir į apdovanojimų finalą patekę filmai:
• „Dar po vieną“, rež. Thomas Vinterberg (Danija, Nyderlandai, Švedija). Keturi gyvenimo išvarginti mokytojai įsitraukia į eksperimentą – darbo dienomis palaiko nuolatinį girtumą. Filmas nėra nei filosofijos traktatas, nei sveikos gyvensenos vadovas, tačiau pažįstamų ir gyvenimiškų epizodų jame netrūksta. Kartu tai – egzistencinis pasakojimas, kurio pabaiga ne vieną žiūrovą privers susimąstyti. Filmas apdovanotas Europos kino akademijos aukščiausiu įvertinimu už geriausią metų filmą bei geriausią scenarijų, aktorius Mads Mikkelsen pripažintas geriausiu aktoriumi, o T. Vinterberg – geriausiu režisieriumi. Šiemet jis taip pat laimėjo „Oskarą“ kaip geriausias užsienio filmas.
• „Kolektyvas“, rež. Alexander Nanau (Rumunija, Liuksemburgas). Filmas yra bekompromisis liudijimas apie giliai įsišaknijusios korupcijos pasekmes ir tiesos kainą. Kartu tai šokiruojanti ir pamokanti analizė, atskleidžianti neeilinį režisieriaus A. Nanau, jau pelniusio pripažinimą už savo ankstesnį filmą „Toto ir jo seserys“, kinematografinį meistriškumą. 2019-aisiais „Kolektyvas“ buvo pristatytas konkursui Venecijoje, tapo Ciuricho kino festivalio Tarptautinio dokumentinių filmų konkurso nugalėtoju. Nuo tada jis apkeliavo daugybę festivalių, buvo paskelbtas geriausiu dokumentiniu filmu per 2020 m. „European Film Awards“ ceremoniją ir atrinktas atstovauti Rumunijai tarp pretendentų į „Oskarus“ geriausio filmo užsienio kalba kategorijoje.
• „Kristaus kūnas“, rež. Jan Komasa (Lenkija, Prancūzija). Tikrais įvykiais paremta juosta apie dvasininku apsimetusį jaunuolį, kurio neįprasta praktika gerokai pakeičia nuošalaus miestelio gyvenimą, plečia tikėjimo sąvokos ribas ir siūlo netikėtų atgailos bei atleidimo išraiškų. Filmo režisierius, vengdamas tiesioginės kritikos, apnuogina moralinių autoritetų ydas ir skatina apmąstyti mūsų visuomenę formuojančias vertybes. „Kristaus kūnas“ gavo „Oskaro" nominaciją geriausiam užsienio filmui, o Lietuvoje buvo įvertintas „Kino pavasario“ „Žiūrovų simpatijos“ prizu.
Rašyti komentarą