Atskleista: kas iš tikrųjų nutinka, kai pilotas miršta skrydžio metu
Pilotai, kaip ir visi kiti, gali susirgti, patirti traumų ar skrydžio metu susidurti su gyvybei pavojinga situacija.
Nors tai gali atrodyti bauginantis scenarijus tiems, kurie nėra pilotų kabinoje, yra nustatytos procedūros, užtikrinančios visų keleivių saugią kelionę.
Nors itin retai pasitaiko, kad pilotai mirtų skrydžio metu, tokia galimybė vis dėlto egzistuoja – taip nutiko praėjusiais metais, kai mirė vienas komercinis pilotas.
Ilcehinas Pehlivanas, 59-erių, mirė spalį 2024 m. po to, kai sukniubo skrydžio metu Turkijos avialinijų lėktuve.
„Airbus 350“, pakilęs iš JAV vakarinio pakrantės miesto Sietlo ir skridęs į Stambulą, buvo priverstas atlikti avarinį nusileidimą Niujorke.
Pasak Ustuno, ponas Pehlivanas, dirbęs „Turkish Airlines“ nuo 2007 m., kovo mėnesį buvo praėjęs medicininę apžiūrą, ir jokių sveikatos problemų požymių nebuvo nustatyta.
Tai vienas iš nedaugelio nelaimingų – ir, reikia pripažinti, bauginančių – scenarijų, su kuriais, laimei, pilotai ir įgulos nariai yra apmokyti susitvarkyti.
Pirmiausia pilotai privalo atitikti griežtus sveikatos reikalavimus ir būti užtikrinti, kad jie fiziškai ir psichlogiškai tinkami skrydžiui.
Norėdami gauti 1-osios klasės medicinos pažymėjimą, reikalingą komerciniams pilotams, jie turi atlikti regos, klausos, širdies ir kraujagyslių sistemos bei bendros sveikatos patikrinimus, įskaitant kraujo tyrimus, pagal Aviation Job Search.
Priklausomai nuo piloto amžiaus, šis pažymėjimas galioja iki dvylikos mėnesių, tačiau pilotai taip pat privalo reguliariai lankytis pas gydytoją, kontroliuoti savo svorį ir jiems draudžiama piktnaudžiauti įvairiomis medžiagomis.
Be to, aviacijos medicinos specialistai reguliariai vertina piloto psichinę būklę, ieškodami psichologinių sutrikimų požymių, kurie galėtų pakenkti jo gebėjimui saugiai skristi.
Pasak „SkyWest Airlines“ kapitono Adamo Coheno, kaip praneša Travel + Leisure, kai kurios avialinijos netgi tikrina savo pilotų sveikatą prieš kiekvieną skrydį.
Jei pilotas jaučia, kad jam negerai arba jis paveiktas alkoholio ar medikamentų, jam draudžiama vykdyti skrydį ir tenka kreiptis į gydytoją.
Jei piloto sveikata pablogėja ar jis patiria medicininę krizę skrydžio metu, jo pirmasis pilotas privalo nedelsiant perimti visas skrydžio atsakomybes, paskelbti avarinę situaciją ir laikytis standartinių veiklos procedūrų.
Tai dažnai reiškia, kad skrydis nukreipiamas į artimiausią tinkamą oro uostą avariniam nusileidimui.
Skrydžio palydovai taip pat yra apmokyti padėti medicinos ekstremalių situacijų metu ir atlikti užduotis, tokias kaip pirmosios pagalbos suteikimas ar ryšio palaikymas su medicinos specialistais per avialinijų pagalbos tarnybas.
Nors skrydžio įgula yra apmokyta teikti pirmąją pagalbą ir atlikti CPR, jie gali neturėti specifinių žinių ar išteklių rimtesnėms situacijoms iki nusileidimo, todėl dažnai medicinos srities keleiviai yra prašomi padėti.
1998 m. priimtas Medicininės pagalbos įstatymas (Medical Assistance Act) saugo medicinos specialistus nuo teismo procesų už pagalbos suteikimą „gera valia“ ekstremalios situacijos metu – tačiau tai taikoma tik vidaus skrydžiams Jungtinėse Amerikos Valstijose.
Tarptautiniuose skrydžiuose arba jei buvo vartotas alkoholis, medicinos srities keleiviai, savanoriškai teikdami pagalbą, gali būti atsakingi už netinkamą elgesį ar aplaidumą.
Šaltinis: dailymail.co.uk

Rašyti komentarą