Gyvūnai augintiniai – uolūs nuotolinio mokymosi asistentai

Pandemija ir jos nulemtas žmonių atsiskyrimas vienas nuo kito turi pasekmių tiek suaugusiems, tiek vaikams. Pastarųjų vienišumas bei socialinė izoliacija specialistams kelia itin didelį nerimą. Tačiau naujai atliktas tyrimas parodė, kad padėtį palengvina besąlygiškas gyvūnų augintinių atsidavimas – tai teikia vaikams socialinės, fizinės bei emocinės naudos ir padeda susidoroti su stresu, kurį sukėlė bendravimo ribojimai bei nuotolinis mokymas.

„Mars Petcare“ užsakymu atlikto tyrimo metu buvo apklausti 2000 tėvų Jungtinėje Karalystėje ir JAV. Bendra viso pasaulio statistika, kuria remiasi organizacija „Gelbėkit vaikus“, liudija, kad bent 1 iš 7 vaikų ir jaunuolių 2020-aisiais buvo priversti didžiąją dalį laiko praleisti namuose ir tai paveikė jų socialinius įgūdžius, našumą bei gerovę. Tuo tarpu „Mars Petcare“ apklausos metu daugiau nei 83 proc. tėvų patvirtino, kad keturkojai šeimos nariai leido jų vaikams jaustis mažiau vienišiems, o 3 iš 4 respondentų teigė, kad kasdienė veikla su kate ar šunimi sumažino vaiko patiriamą įtampą ir nerimą.

Dar daugiau – gyvūnai augintiniai tapo neblogais vaikų moksladraugiais, rodo apklausa. Daugiau nei 50 proc. apklaustų tėvų tvirtino, kad augintinis prisidėjo prie geresnių vaiko mokslo pasiekimų, o 72 proc. pripažino, kad šalia „asistuojantis“ keturkojis bičiulis sustiprino vaiko motyvaciją mokytis. Net 90 proc. respondentų sutinka, kad bendravimas su gyvūnu augintiniu teikia vaikui energijos ir padeda susikaupti.

„Pandemija buvo dramatiškas pokytis tiek mano mokiniams, tiek apskritai sudavė smūgį švietimo sistemai, taigi visi jos dalyviai privalėjo ieškoti naujų, kūrybiškų metodų, siekiant įtraukti vaikus į mokslo procesą. Nusprendėme organizuoti „augintinių penktadienius“, o man pamokose padėjo Bella – susitikimo su šiuo šunimi laukiantys mokiniai kur kas pozityviau vertino mokymosi planus“, – pasakoja Chrisas Koenigas, Oregone (JAV) dirbantis sveikatingumo ir fizinio lavinimo mokytojas.

„Mus tikrai apstulbino teigiamas mokytojų, tėvų ir mokinių atsakas į mūsų organizuotą virtualią terapiją su augintiniais pandemijos sąlygomis. Manau, kad augintiniams tenka svarbus vaidmuo ir tuomet, kai vaikai pamažu grįžta į mokyklas“, – sakė Mary Callahan, gyvūnų terapijos organizacijos „Pet Partners“ vyresnioji pareigūnė.

Savo ruožtu „Mars Petcare“ apklausa taip pat atskleidė, kad, 81 proc. tėvų manymu, augintiniai įkvepia vaikus judėti ir mankštintis. 80 proc. apklaustųjų mano, kad veikla su gyvūnais augintiniais turėtų būti nuolat taikoma mokyklose. Beje, respondentai tvirtina, kad ir patys augintiniai buvo laimingesni bei ramesni, praleisdami daugiau laiko šalia besimokančio mažojo šeimininko.

Dar iki pandemijos atlikti tyrimai patvirtino, kad augintiniai suteikia svarbią emocinę paramą vaikams, padeda jiems susidoroti su įtampa, teikia pasitikėjimo savimi ir didina atsakomybę. Šuns turėjimas namuose siejamas su mažesniu vaikų nerimo lygiu.

„Svarbių žmogaus ir augintinio ryšių tyrinėjimas pačiose įvairiausiose srityse – nuo mokyklų ir biurų iki ligoninių ar tiesiog namų aplinkos – yra mūsų ilgametis įdirbis. Pastaroji apklausa papildo ankstesnes svarbias įžvalgas“, – pažymi Kay O‘Donnell, „Mars Petcare“ gyvūnų sveikatingumo ir gerovės tyrimų centro „Waltham Petcare Science Institute“ viceprezidentė.

Keletas faktų apie gyvūnų augintinių įtaką vaikams pandemijos metu

•           52 proc. vaikų pandemijos metu su augintiniais praleidžia daugiau laiko nei iki tol; 

•           40 proc. vaikų kasdien su keturkoju šeimos nariu praleidžia apie 2 valandas. Tarp jų bendrų veiklų – žaidimai, kalbėjimasis su augintiniu ir netgi skaitymas augintiniui;

•           9 iš 10 tėvų teigia, kad augintinis namuose prisideda prie didesnio vaiko fizinio aktyvumo, padeda jam ugdyti socialinius ir kitus esminius įgūdžius;

•           84 proc. tėvų mano, kad augintiniai padeda vaikams prasiblaškyti ir fiziškai išsijudinti per pertraukas virtualioje mokyklinėje dienotvarkėje;

•           8 iš 10 tėvų teigia, kad bendra veikla su augintiniu jų vaikui padeda lengviau susidoroti su kasdienine darbotvarke, ugdo kantrybę ir atsaakomybę.

Tyrimą „Mars Petcare“ užsakymu šiemet vasarį-kovą atliko tarptautinė apklausų ir duomenų analizės kompanija  „Edelman Data & Intelligence“. Visi respondentai turi ar yra turėję gyvūną augintinį ir yra 5-17 metų amžiaus vaikų, nuolat lankančių mokyklą bei pastaruoju metu perėjusių į nuotolinį ugdymą, tėvai. 

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder