Kodėl „Boeing“ lėktuvų pavadinimai prasideda skaičiumi „7“: istorija, kurią žino ne visi
Nors kai kurie gali spėti, kad tai susiję su trigonometrija arba keleivių skaičiumi, kuris telpa į lėktuvą, tikroji priežastis yra daug paprastesnė, rašo SlashGear
Būtent taip po Antrojo pasaulinio karo buvo pradėti numeruoti „Boeing“ keleiviniai reaktyviniai lėktuvai.
Kodėl „Boeing“ vadinamas skaičiumi 7
Po karo lėktuvai su sraigtiniais varikliais gavo numerius nuo 300 iki 400, turbosraigtiniai – nuo 500, raketos ir sviediniai – nuo 600, o keleiviniai reaktyviniai lėktuvai – nuo 700.
Kai prototipas „Boeing 367-80“ buvo ruošiamas eksploatacijai kaip pirmasis „700 serijos“ atstovas, kompanijos rinkodaros specialistai nusprendė, kad „707“ skamba švelniau ir geriau įsimenama nei paprastas „700“.
Dėl šio nedidelio pakeitimo „707“ tapo ne tik pirmuoju sėkmingu „Boeing“ keleiviniu reaktyviniu lėktuvu, bet ir nustatė visų būsimų „7“ serijos lėktuvų pavadinimų šabloną.
Priesagos po „7X7“
Po „707“ formulė įsitvirtino: atsirado „727“, „737“ ir „747“. Tačiau be išorinių skaičių, pavadinimų sistema apėmė ir papildomus kodus.
Nuo 1956 iki 2016 metų „Boeing“ prie bazinio numerio pridėdavo unikalius klientų kodus, kad būtų nurodyta, kuri aviakompanija įsigijo lėktuvą.
Pavyzdžiui, „Boeing 747-438“ aviakompanijos „Qantas“ kodas „38“ yra unikalus šiam Australijos vežėjui.
„Southwest Airlines“ oro linijų „Boeing 737 MAX“ kodas buvo „H4“, nurodantis priklausymą šiai kompanijai.
Taip pat buvo ir modelių pavadinimai. „ER“ reiškė „Extended Range“ (padidintas nuotolis), „LR“ – „Long Range“ (tolimojo nuotolio versija), „F“ – krovininė versija.
Pavyzdžiui, 747-400M reiškė kombinuotą variantą keleiviams ir kroviniams, o 737-800BCF reiškė „Boeing Converted Freighter“ (Boeing konvertuotas krovininis lėktuvas).
Kiekvienas papildymas suteikė daugiau informacijos apie lėktuvo paskirtį, net jei pagrindinė seka „7X7“ liko nepakitusi.
Daugelis klientų kodų buvo panaikinti 2016 m., pradedant nuo 787 Dreamliner. Vietoj variantų susiejimo su oro linijomis, „Boeing“ perėjo prie paprastesnių žymėjimų: -8, -9, -10.
Kas toliau laukia „Boeing“ pavadinimų
Nesunku pastebėti akivaizdų dalyką: seka „7X7“ artėja prie pabaigos. „Boeing“ jau panaudojo visus numerius nuo 707 iki 787, palikdama laisvą tik 797.
Po to kompanija turės nuspręsti: pradėti iš naujo su kitu skaičiumi ar plėtoti įprastą schemą. Istorijoje jau buvo pavyzdys su viršgarsiniu „Boeing 2707“ projektu, taigi šis variantas taip pat yra įmanomas.
Bet kokiu atveju, skaičius „7“ tapo neatskiriama „Boeing“ identiteto dalimi dar nuo 1950-ųjų. Nesvarbu, ar tai būtų 737, 787, ar bet kuris kitas lėktuvas tarp jų – keleiviai žino, kad jie skrenda būtent „Boeing“ lėktuvu.
Atsižvelgiant į šio skaičiaus reikšmę ir istoriją, sunku įsivaizduoti, kad kompanija atsisakytų tokios tradicijos.
Galima būti tikriems: „Boeing“ rinkodaros specialistai jau galvoja, kaip elegantiškai tęsti šią „septynių“ liniją.
Šaltinis: unian.net

Rašyti komentarą