Žinių įvertinimas

Naujas tyrimas: mokyklos ir universiteto įvertinimams įtakos turi mokinio pavardė

Mokinių ir studentų akademinė sėkmė priklauso nuo daugelio veiksnių. Svarbus yra noras įgyti žinių, tačiau dažnai tam trukdo nuo mokinio nepriklausančios aplinkybės. Pavyzdžiui, jo ar jos pavardės.

Mičigano universiteto (JAV) mokslininkai nustatė, kad, be kita ko, mokinių pažymiams įtakos turi ir tvarka, kuria mokytojas tikrina studijų grupės darbą.

Paprastai jie juos tikrina abėcėlės tvarka. 

Tyrimo autoriai ištyrė daugiau kaip 31 mln. įrašų apie įvertinimus, kuriuos to paties Mičigano universiteto dėstytojai skyrė savo studentams 2014-2022 m. laikotarpiu.

Imtį sudarė daugiau kaip 850 000 140 000 studentų darbų, kuriuos patikrino 21 000 dėstytojų.

Tyrimo metu nustatyta, kad studentai, kurių pavardės prasideda pirmosiomis keturiomis abėcėlės raidėmis, gavo daugiau balų, kai darbai buvo tikrinami pagal abėcėlę, o ne atsitiktine tvarka.

Skirtumas nebuvo labai reikšmingas - tik 0,3 balo 100 balų skalėje. 

Tačiau reikėtų atsižvelgti į tai, kad mokiniai, kurių pavardės prasideda paskutinėmis abėcėlės raidėmis, panašiai gavo 0,3 balo mažesnį įvertinimą, kai darbai buvo tikrinami abėcėlės tvarka.

O tai jau duoda 0,6 balo atotrūkį, kuris nėra tiesiogiai susijęs su paties darbo kokybe.

Tyrėjai pažymi, kad šis poveikis gali kauptis viso akademinio kurso lygmeniu, o tai vėliau turi įtakos studentų įsidarbinimo perspektyvoms. 

Autorių nuomone, tokia "diskriminacija" pagal pavardę yra dėstytojų nuovargio tikrinant darbus pasekmė.

Kad būtų išvengta tokių studentų vertinimo iškraipymų, mokslininkai rekomenduoja įvesti tokią darbų tikrinimo sistemą, kurioje eiliškumas visada būtų atsitiktinis, o ne abėcėlinis.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder