Neišmeskite ruduojančių bananų: kepinių technologas dalijasi tobulu bananų duonos receptu

Jei namuose kartais lieka pernokusių, ruduoti pradėjusių bananų – neskubėkite jų išmesti, nes tokie vaisiai puikiai tiks gardžiai ir maistingai bananų duonai. Dešimtis šio pyrago variacijų ragavęs „Rimi“ kepinių technologas Mahmoud Idir sako, kad skaniausias – paprastas, vos iš kelių ingredientų pagamintas kepinys, kurį valgyti, pasak gydytojos dietologės dr. Editos Gavelienės, nedidelė nuodėmė.

Bananai turi itin daug maistingų savybių, tad renkantis desertą ši duona turėtų būti sąrašo viršuje.

Anot „Rimi“ sveikatai palankios mitybos konsultantės, gydytojos dietologės dr. Editos Gavelienės, bananai – itin maistingas produktas. „Juose nėra riebalų, tai – kompleksinių angliavandenių, užtikrinančių energiją ilgesnį laiką, šaltinis. Bananuose taip pat gausu įvairių maistinių medžiagų – vitamino C ir B6, vandenyje tirpių skaidulų, mineralų: magnio, kalio, mangano“, – vardija gydytoja dietologė.

Gydytoja dietologė priduria, kad bananus geriausia valgyti pirmoje dienos pusėje ar prieš treniruotę, nes tai kaloringas ir daug energijos žmogaus organizmui suteikiantis vaisius: „Bananai turtingi angliavandeniais, todėl juos geriausia valgyti toje dienos pusėje, kai esame aktyvūs – sportuojame, dirbame ar užsiimame kita, energijos reikalaujančia veikla. Be to, bananai puikiai tinka tarpiniam valgymui – priešpiečiams bei pavakariams, jais galima puikiai paskaninti pusryčių košes ar kitus patiekalus.“

Nors valgyti E. Gavelienė rekomenduoja kiek žalesnius bananus, jiems pradėjus ruduoti suskubti išmesti šių vaisių tikrai nevertėtų. Prekybos tinklo „Rimi“ kepinių technologas Mahmoud Idir pastebi, kad pernokę ir ruduoti pradėję bananai puikiai tiks kepant bananų duoną.

Nors bananų duona atrodo nesudėtingas kepinys, ją ne visuomet pavyksta tobulai iškepti iš pirmo bandymo. Tam, kad kepant bananų duoną ji tiesiog nesusmigtų, „Rimi“ šefas rekomenduoja jos nepermaišyti. „Dar viena svarbi taisyklė – bananus trinti šakute. Taip pavyks išlaikyti tešlos konsistenciją, kepinys bus rupesnis. Šakute sutrintus bananus beliks tik išmaišyti su kitais ingredientais, tuomet gautą masę supilti į kiek gilesnį kepimo indą ir pašauti į gerai įkaitintą orkaitę“, – patarimais dalijasi M. Idir.

Kepinių technologas Mahmoud Idir namuose kviečia išbandyti gardų ir lengvai paruošiamą bananų duonos receptą.

Bananų duona su ledais

Patiekalui reikės:

3 vnt. bananų

450 g vanilinių ledų

225 g miltų

2 šauktų kepimo miltelių

1 šaukšto cinamono

Gaminimo eiga:

Išimkite ledus iš šaldymo kameros ir palikite kambario temperatūroje, kad suminkštėtų, bet neištirptų.

Sutrinkite bananus šakute iki vientisos masės.

Į bananų masę sudėkite minkštus ledus, miltus, kepimo miltelius ir cinamoną. Viską gerai išmaišykite.

Paimkite pailgą kepimo formą, įklokite kepimo popieriaus skiautelę, kad tešla neprikeptų. Supilkite tešlą.

Bananų duoną kepkite 180 °C temperatūroje 40 min. Iškepus atvėsinkite kepimo formoje ir išimkite.

Sidebar placeholder