S. Jobsas suprato, kad augimui reikia išeiti iš savo komforto zonos, įveikti apribojimus ir prisiimti atsakomybę, o tai skatina naujoves. Geras vadovas palaiko savo darbuotojus, šalina kliūtis jų kelyje ir padeda jiems siekti sėkmės. Kai toks požiūris pasiteisina, produktyvumas smarkiai išauga, o žmonės tampa labiau įsitraukę.
Steve'o Jobso požiūris
S. Jobsas laikė savo darbu motyvuoti žmones siekti rezultatų, kuriuos jie patys laikė neįmanomais. Jis nesiekė pelnyti simpatijų ar sukurti „priklausymo“ atmosferos, bet nustatė aukštus standartus ir padėjo savo darbuotojams tapti geriausiais specialistais.
Jo vadovavimo stilius buvo reiklus ir galėjo duoti neįtikėtinų rezultatų, jei buvo tinkamai taikomas. Kartu svarbu suvokti, kad dideli lūkesčiai gali sukelti ir naujovių diegimą, ir perdegimą, jei jų nesubalansuoja tinkama komandos parama.
Norint išvengti netinkamo vadovavimo spąstų, reikėtų taikyti tris pagrindinius principus, kurie atspindi Jobso požiūrį:
1. Aiškiai apibrėžkite lūkesčius
Darbuotojai turi suprasti, kodėl jie yra motyvuojami ir kur tai veda. Jei tikslas aiškus, žmonės mieliau priima iššūkius.
2. Pasiūlykite paramą ir grįžtamąjį ryšį
Aukštų standartų nustatymas turėtų būti derinamas su reikiamų išteklių teikimu ir instruktavimu.
Svarbu reguliariai teikti sąžiningą grįžtamąjį ryšį, kad žmonės suprastų, ką jie daro gerai ir ką reikia tobulinti. Tai leidžia jiems augti nesijaučiant prislėgtiems.
Kaip ir S. Jobsas, vadovai turėtų išsikelti ambicingus tikslus, skatinančius tobulėti. Tačiau šie tikslai turėtų būti realistiški, kad darbuotojai didžiuotųsi savo pasiekimais, o ne perdegtų dėl pernelyg didelio spaudimo.
3. Raskite tinkamą pusiausvyrą
Pagrindinis Jobso stiliaus bruožas - pusiausvyra tarp reiklumo ir palaikymo. Vadovas turi motyvuoti žmones peržengti savo galimybių ribas, bet kartu rodyti pagarbą, empatiją ir rūpintis komandos gerove.
Jei sugebėsite rasti šią pusiausvyrą, tapsite tikrai veiksmingu vadovu.
Rašyti komentarą