Militos Daikerytės mylimasis su draugu nėrė į dirbtinio intelekto verslo vandenis: „Norim įmonėms sukurti jų naują mėnesio darbuotoją“

Justas Sliževskis ir Juras Šulcas – du draugai ir verslo partneriai, kuriems motyvacijos bei noro siekti niekuomet gyvenime netrūko. Dar mokyklos suole vaikinams gimdavo sėkmingos verslo idėjos, o prieš pusmetį jiedu kartu pasinėrė į, kaip patys sako, ribų neturinčius dirbtinio intelekto klodus, mokindami kitus verslus šiuos įrankius prisitaikyti pas save ir įdarbinti naują mėnesio darbuotoją.

Kaip kiekvieną šeštadienį, taip ir šį „Lietuvos ryto“ televizijos laida „Gyvenimas versle“pakvies susipažinti su trimis sėkmingais verslais bei jų istorijomis. Viena jų – dviejų jaunų, užsidegusių, motyvuotų vaikinų – Justo Sliževskio ir Juro Šulco – pradėta veikla, versluose įdarbinant dirbtinį intelektą. Jų įkurta įmonė „UltimateAutomations“ padeda verslams įdiegti dirbtinio intelekto įrankius, kurieprocesus padaro greitesnius, išmanesnius bei pelningesnius.

„Mūsų partnerystė prasidėjo nuo mažų verslų dar mokyklos suole. Pirmą verslą pradėjome su sportinių batų perpardavinėjimu, kai mums buvo 15 metų ir nuo to užsimezgė bendradarbiavimas, kažką daryti kartu. Dirbtinis intelektas pats užaugo iki tokio lygio, kad mes pamatėme jį ir pradėjome su juo žaisti. Pakalbėjus su Juru, jog tai, ką mes darome savo verslams ir kur dar įdėtume papildomų paslaugų, supratom, kad galim sukurti gerą paslaugą ir produktą didesniems verslams“, - laidoje pasakos Justas.

Nors dirbtinis intelektas sparčiai veržiasi į verslų gyvenimus, Lietuvoje ši sritis dar tik žengia pirmuosius žingsnius. Visgi, vaikinai džiaugiasi galintys būti vienais pirmaisiais, kurie perpratę sunkius procesus, atnešnaudos ir prisidės prie kitų sėkmės istorijų.

„Kažkur prieš pusę metų, kai buvau Ispanijoje, Justas man paskambino ir pasakė idėją, kuri mano paties galvoje kirbėjo jau ilgai. Bet kuris žmogus, pabandęs pakrapštyti visiems žinomą „ChatGPT“, pamatė, ką jisai gali padaryti, bet čia yra tik paviršius, o įlindus giliau yra begalės neaprėptų rėmų, ką gali verslai padaryti ir ištobulinti“, - teigs Juras.

Kaip ir prieš bet kokias naujoves, paliečiančias darbo rinką, kyla nerimas, ar dirbtinis intelektas nepakeis tikro darbuotojo. Šiuo klausimų vaikina ramina, mat ir kadaise atsiradęs kompiuteris modernizavopraktiškai visas verslo šakas, tačiau užuot išstūmęs žmogų, jis virto jam paklūstančiu įrankiu.

„Jeigu tu esi labai geras savo srities specialistas ir žinai ką darai, dirbtinis intelektas yra įrankis padaryti tai, ką darai, dešimt kartų geriau, greičiau ir efektyviau. Mes savo įmonėje teikiame labai konkrečius dirbtinio intelekto spendimus verslams ir bandom sukurti tos įmonės naują mėnesio darbuotoją“, - tikins Justas.

Tačiau vaikinai ne tik padeda klientams automatizuoti jų verslo procesus, bet ir savosios veiklos užkulisiais dalinasi socialiniuose tinkluose, atskleisdami tiek patirtas klaidas, tiek džiuginančius pasiekimus. Kanale „Neteisinga“ jie paskelbė užsibrėžiantys tikslą: per 2024 metus uždirbti milijoną ir parodyti kitiems, kaip tai daroma.

„Mes pasirinkome sunkesnį kelią, nes kai prieš pusę metų Justas man paskambino, mūsų idėja buvo ne tik daryti verslą, bet šįkart ir viską dokumentuoti. Kažkada buvo momentas, kai Justui pasakiau, jog verslą gal ir padarysim, žinom, kąreiškia pirmi klientai ir įplaukos, kurios ateina, bet įsivaizduokim, jeigu mūsų turinys, parodantis, kaip viską daryti, kažką motyvuos ir padėsgyvenime kažko pasiekti arpadaryti savo. Tai ir yra dalykas, dėl kurio aš ryte šypsočiausi“, - atviraus Juras.

Kita laidos istorija kvies susipažinti su Kristina, kurios aistra – pinigai, tiksliau, mokėjimas optimizuoti mokesčius, verslus turintiems žmonėms. Jau 16 metų vadovaujanti buhalterinės apskaitos įmonei „Finum“, moteris tikinaatradusi formulę, kaip legaliai sutaupyti mokesčius, pavyzdžiui, investuojant į verslo plėtrą.

„Aš dirbau buhaltere ir mano antroji pusė, dabartinis vyras, tuo metu prieš dvidešimt metų įkūrė savo įmonę ir paprašė tvarkyti buhalteriją. Tuomet mums atsirado noras tame versle sutaupyti, pradėjau domėtis, kokių yra lengvatų mokestinių, teisinių, lengvatinių paskolų įmonėms. Visus sutaupytus pinigus skirdavom kelionėm, bet vėliau su tokiu pačiu prašymu pradėjo kreiptis draugai, mažos įmonės, o šiuo metu – milijoniniai verslai“, - laidoje pasakos Kristina Martinėnaitė.

Šiai dienai moters įkurtą įmonę sudaro dešimties specialistų komanda, kurie domisi mokesčių naujovėmis ir pataria klientams, kaip optimizuoti apskaitą, proaktyviai taupyti mokesčius, nors teikiamos paslaugos: visos, kurios yra susijusios su verslu, nuo įmonės įsteigimo iki pardavimo.

„Tik švarus verslas ir legaliai mokami mokesčiai mus veda į ateitį, tačiau mūsų pareiga yra domėtis mokestinėmis lengvatomis ir pritaikyti jas kasdieniniame versle. Pati mažiausia suma, kokią pavyko sutaupyti, prasideda nuo kelių šimtų ar tūkstančio eurų, tačiau yra pavykę ir gerą Ferrari sutaupyti klientui“, - atviraus verslininkė.

Trečiosios laidos istorijos herojus Alonas Ribas neslepia, jog jo verslas deimantų pasaulyjegimė iš meilės, todėl ir „MARRY MEby Ribas“ salonus renkasi žmonės, kurie ieško juvelyrikos šiam jausmui įprasminti.

„Su deimantais dirbu nuo pat vaikystės. Kai buvau keturiolikos, dirbau deimantų šlifavimo fabrike, po to įgijau praktikos deimantų biržoje ir trejus metus gyvenau Afrikoje, kur supirkinėjau deimantų žaliavą ir turėjau savo deimantų kasyklą. O „MARRY ME“ gimė iš paprasto verslo poreikio: Lietuvoje yra daug gražių moterų ir daug vyrų, kurie nori joms pirštis“, - atviraus Alonas.

Pasak pašnekovo, lietuviams patinka prabanga, tačiau už teisingą kainą. Ir nors populiariausi sužadėtuvių žiedai vis dar išlieka klasikinio stiliaus, klientams svarbu, jog toji klasika būtų nepriekaištingos kokybės. Todėl jie savo versle edukuoja, pataria, atsako į klausimus ir net pagelbėja, jeigu per klaidą meilės įprasminimo žingsnis nepasisekė, kaip buvo tikėtasi.

„Žiedus mes darome su mintimi, kad juos būtų galima derinti su kitais papuošalais. Taip pat slaptai į kiekvieną gaminį inkrustuojam rubiną, kuris pagal legendas, yra meilę ir sėkmę lydintis akmuo. Na, o jeigu nutinka taip, kad klientai sugrįžta, nes gauna neigiamą atsakymą, mes stengiamės pagelbėti žmogui, neduodam jam pačiam spręsti tos problemos, galim žiedą pakeisti į kitą papuošalą ar dovanų kortelę, kurį galės realizuotinaujai meilei“, - nematomusverslo užkulisius atskleis pašnekovas.

„Gyvenimas versle“ – ketvirtąjį sezoną skaičiuojanti laida, kurioje vedėja MilitaDaikerytė pristatys ir atskleis šalyje veikiančių įdomiausių, populiariausių bei netikėčiausių verslų istorijas.  Lietuva koja kojon žengia su pasauliniais inovacijų pokyčiais ir savo šalyje turi būrį kūrybingų, sumanių ir savo sritį išmanančių verslininkų, kurie suburdami profesionalias komandas gali didžiuotis atradę raktą į verslo sėkmę. Apie visą tai – kiekvieną šeštadienį, 17:30 val., per „Lietuvos ryto“ televiziją.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder