PRIEŠTARAVO. Tarybos sprendimu neleista krauti trąšų ir metalų netoli miesto centro. Vitos JUREVIČIENĖS nuotr.

Apeliacija „Klasco“ ir miesto ginčo dėl krovos neužbaigė

Klaipėdos uosto krovos bendrovės „Klasco“ planams ties istoriniu miesto centru krauti trąšas ir metalą nepritariantį uostamiesčio savivaldybės tarybos sprendimą teismas nagrinės iš naujo - įmonė siekia jį panaikinti, o valdžios atstovai tikina, kad tokia veikla kelia grėsmes žmonių sveikatai.

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) neskundžiama nutartimi iš dalies tenkino „Klasco“ skundą byloje, kurioje ji nori įrodyti, kad planuojama veikla nesukels neigiamo poveikio aplinkai, o ją draudžianti savivaldybė rėmėsi tik prielaidomis ir išankstiniu nusistatymu, todėl siekė Tarybos sprendimą panaikinti.

LVAT konstavo, kad pirmos instancijos teismas neįvertino visų sprendimo pagrindų, nes jie priimti ne pagal kompetenciją.

„Pirmosios instancijos teismas dalies sprendimo pagrindų nevertino, konstatuodamas, kad pastarieji priimti peržengiant tarybai nustatytos kompetencijos ribas (...) Tai kliūtis priimti galutinį sprendimą ginčo klausimu“, - teigiama kovo 13-ąją paskelbtoje LVAT nutartyje.

Iš pradžių įmonė Tarybos sprendimą bandė naikinti Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmuose, tačiau „Klasco“ skundas buvo 2022-ųjų rugsėjį buvo atmestas. LVAT šį sprendimą panaikino ir nurodė teismui bylą nagrinėti iš naujo.

2022 metų balandžio 25-ąją Klaipėdos savivaldybės taryba nepritarė „Klasco“ planams 10-11 ir 7-9 krantinėse esančiose atvirose aikštelėse krauti trąšas bei metalus ir juos sandėliuoti.

Miesto valdžia savo sprendimą motyvavo tuo, jog tokia krova greta tankiai apgyvendintų Klaipėdos dalių yra negalima dėl galimo oro kokybės pablogėjimo bei triukšmo rizikos, be to, ši krova prieštarautų bendrojo plano nuostatai, pagal kurią bet kokia veikla mieste neturi daryti neigiamo poveikio žmonių sveikatai.

Tarybos sprendime taip pat nurodoma, jog didelio dispersiškumo krovinių krova prieštarauja minimaliems reikalavimams dulkėtumui mažinti, yra didelė tikimybė oro taršos kietosiomis dalelėmis, kurios nusėda ant paviršių - ši išvada padaryta remiantis Klaipėdos universiteto mokslininkų tyrimais.

Taip pat atsižvelgta į Klaipėdos gyventojų nuomonę, pastabas ir skundus dėl galimos taršos, visuomenės sveikatos specialistų, aplinkosaugininkų pateiktą informaciją apie ankstesnius pažeidimus.

„Klaipėdos miesto savivaldybės taryba nusprendžia nepritarti „Klasco“ planuojamai ūkinės veiklos galimybei - birių medžiagų bei metalų krova ir sandėliavimas“, - teigiama 2022 metų Tarybos sprendime.

Koncerno „Achemos grupė“ valdoma „Klasco“ Klaipėdos tarybos prašė pritarimo poveikio aplinkai vertinimo programai, pagal kurią metinė birių medžiagų bei metalų krova didėtų 120 tūkst. tonų per metus, o jos teritorijoje į aplinką išmetama tik apie 3 proc. nuo leidžiamo teršalų kiekio.

Bendrovės vertinimu, jos planams nepritariantis savivaldybės tarybos sprendimas yra neteisėtas ir nepagrįstas, riboja teisėtus jos lūkesčius ir galimai pažeidžia verslui Konstitucijos garantuojamas teises.

2021 metų rudenį bendrovės teritorijoje sustabdyta geležies rūdos krova - aplinkosaugininkams nustačius, kad kraunamų birių krovinių dulkės patenka už įmonės ribų ir nusėda ant šalia esančių statinių paviršių. Šią veiklą leista atnaujinti, tačiau tik tuo atveju, jeigu „Klasco“ užtikrins, jog tarša nepateks už terminalo teritorijos ribų.

2022 metų pradžioje bendrovės vadovybė patvirtino, kad geležies rūdos krovos neatnaujins.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder