Ginčą su Baltijos laivų statykla dėl 40 mln. eurų vertės gelbėjimo laivo kariuomenė pralaimėjo (3)

Bendrovė Vakarų Baltijos laivų statykla laimėjo ginčą dėl beveik 40 mln. eurų vertės Lietuvos kariuomenės skelbto laivo, skirto likviduoti taršos incidentus bei atlikti gelbėjimo operacijas Baltijos jūroje, pirkimo konkurso. Kariuomenė turės iš naujo vertinti konkurso dalyvių pasiūlymus.

 

Apeliacinis teismas trečiadienį patenkino Vakarų Baltijos laivų statyklos ieškinį ir panaikino kariuomenės pernai lapkričio 19 dienos sprendimą pripažinti konkurso laimėtoju Suomijos laivų statybos įmonės „Uudenkaupungin Työvene“ ir laivų elektros įrangos bendrovės „Telesilta“ (ji priklauso „Harju Elekter Group“) konsorciumą.

Teismas panaikino Vilniaus apygardos teismo vasario 25 dienos nutartį – pastarasis tuomet atmetė statyklos ieškinį.

„Vertindama tiekėjų pasiūlymus, atsakovė (Lietuvos kariuomenė – BNS) netinkamai taikė techninės specifikacijos (...) reikalavimus, neįsitikino laimėjusio tiekėjo pasiūlymo atitiktimi jos (...) reikalavimams, tai sudaro pagrindą skundžiamą pirmosios instancijos teismo sprendimą panaikinti“, – rašoma teismo nutartyje.

Archyvų nuotr.

Teismas taip pat panaikino sausio pradžioje Vakarų Baltijos laivų statyklos prašymu pritaikytas laikinąsias apsaugos priemones – tai reiškia, kad konkursas gali būti atnaujintas.

Vakarų Baltijos laivų statykla prašė teismo panaikinti Kariuomenės sprendimą pripažinti konkurso laimėtoja Suomijos įmonių grupę ir konkurso dalyvių pasiūlymus vertinti iš naujo.

Vakarų laivų gamyklos grupės, kuriai priklauso Vakarų Baltijos laivų statykla, generalinis direktorius Arnoldas Šileika anksčiau sakė, kad įmonė turi įrodymų, jog Suomijos įmonių pasiūlymas neatitinka konkurso sąlygų, todėl ji abejoja, ar suomių siūlomas laivas tinkamai atliks visas tokių laivų funkcijas.

Archyvų nuotr.

Vakarų Baltijos laivų statykla, generalinis direktorius Arnoldas Šileika

KAM anksčiau BNS teigė negavusi jokių įrodymų, kurie pagrįstų šias abejones. Lietuvos kariuomenė 2019 metų rudenį skelbė, kad konkurse sulaukė septynių pasiūlymų iš Lietuvos ir užsienio laivų statybos bendrovių.

Tuomet tikėtasi maždaug 39,6 mln. eurų vertės sutartį dėl naujo laivo pirkimo pasirašyti 2019 metais, vėliau – 2020 metais, o patį laivą įsigyti 2022-2023-aisiais.

Pasak KAM, naujas laivas reikalingas, nes dabar šiems tikslams naudojamas laivas „Šakiai“ ir jo įranga yra pasenę bei nebeleidžia efektyviai vykdyti užduočių.

Tikimasi, kad naujasis laivas galės gesinti gaisrus laivuose, vilkti avarijų ištiktus laivus, valyti naftos produktais užterštą jūrą bei pagelbėti narams.

Be to, jis vykdys Lietuvos nacionalinius ir tarptautinius įsipareigojimus jūroje.

Preliminari nurodoma laivo pirkimo vertė – 39,446 mln. eurų (be PVM), o sutarties trukmė – 30 mėnesių. 

Kodėl niekas nerašo apie tai, kad dabar bus prarasti ES pinigai šiam projektui, nes terminas bus praėjęs dėl teimų? Reikėtų BLS paduoti į teismą už vilkinimą.
Pilietis, 2021-05-14 12:26
Palaikau generalinį
Hoholas, 2021-05-13 21:20
Šaunu jei laivą galės statyti patyrusi Lietuvoje esanti laivų statybos bendrovė.Na o kokybė visur turi būti griežtai kontroliuojama. Sekmės
Jūrų kapitonas, 2021-05-13 11:35
Sidebar placeholder