Privatus „Svencele Dunes“ uostelis - prioritetas tik gyvenantiems prie vandens

(1)

Bendrovės „Kopa vilkui“ vadovės Rugilės Gikarės, vystančios Svencelės gyvenvietę prie vandens kanalų, teigimu, poilsio būsto pardavimai pajūryje dar nėra atsigavę ir pasiekę priešpandeminį 2018 metų lygį. Norint plėtoti Svencelės gyvenvietę bei vienintelį Lietuvoje privatų mažųjų laivų uostelį „Svencele Dunes“ reikalingos milijoninės investicijos. Kito būdo gauti lėšų plėtrai, išskyrus vystomo poilsio paskirties turto pardavimą, nėra. Todėl keičiasi uostelio politika.

Pasak R. Gikarės, dabar prioriteto teisę uostelyje laikyti laivus įgijo tie, kurie ruošiasi ar jau įsigijo „Svencele Dunes“ turto. Prieš trejus metus atidarytas modernus uostelis šiuo metu yra pilnas laivų, jiems jau trūksta vietų.

„Uostas - neatsiperkanti investicija“

Svencelės uostelį, šalia kurio statomas gyvenamųjų namų kompleksas, vysto du partneriai. Bendrovė „Kopa vilkui“, kurios uostelio pusėje yra 42 vietos laivams, įrengė uostelio akvatoriją. UAB „Svencelės sala“, kurios pusėje yra 36 vietos, atsakinga už įplaukos kanalą. Taigi į uostelį sudėtos dviejų privačių verslininkų investicijos.

„Uostas yra nuostolinga investicija, kuri niekada neatsipirks. Paprastai uostus ir pramoginių laivų prieplaukas visur stato valstybės lygio institucijos, finansuojamos mokesčių mokėtojų ar paramos fondų lėšomis. 

Tam, kad mes galėtume toliau vystyti infrastruktūrą Svencelėje, kad joje atsirastų SPA, parduotuvės, vaikų darželis, būtų plėtojamos paslaugos, reikalingas finansavimas, kuris turi būti tvarus.

Prioriteto teisę Svencelės uostelyje laikyti laivą išlaikys tie, kurie įsigis poilsio apartamentus.

Šis mūsų projektas yra unikalus savo viešąja infrastruktūra, tačiau negavęs jokios paramos, o viešojo tipo infrastruktūra yra be galo brangi.

Siekdami tvarios plėtros ir valdyti rizikas, priėmėme sprendimą prioriteto teise priimti tik tų asmenų, kurie įsigis mūsų poilsio paskirties turto, laivus. Ne tik prioriteto teise - švartavimas (laivo vieta) tampa dovana visam gyvenimui prie įsigyjamo turto.

Visi labai nori kažkur kitur pigiau nusipirkti būstą ar sklypą, o laivą laikyti būtent pas mus. Bet mes plėtrą galime finansuoti tik parduodami turtą", - „Vakarų ekspresui" sakė „Kopa vilkui" vadovė.

Paklausta, ar privačiame uostelyje brangiai kainuoja laikyti laivelį, ji atsakė: "Klaipėdos pilies uoste kai kurios kainos yra panašios, o kai kurios netgi didesnės. Todėl ypač brangiau tikrai nėra.

Mūsų uostelis yra rytiniame Kuršių marių farvateryje, jis užšąla. Didžiausias įplaukos gylis - 1,8 metro. Pas mus negali atplaukti jachtos, kurių grimzlė didesnė nei 1,2 metro. Svencelėje priimami maži - nuo 6 iki 12 metrų ilgio pramoginiai laiveliai, kurių galime sutalpinti per 80, arba vandens motociklai. Mes priimame laivelius, kurių grimzlė - 1,2-1,3 m, nes pusę metro reikia pasilikti atsargos."

Atrado vandens motociklai

Ši vasara buvo be galo vėjuota, lietinga ir trumpa. Birželis buvo vėjuočiausias „Svencele Dunes“ istorijoje. Tad kiekvieną dieną buvo pilna aitvarautojų. Ne veltui Svencelė vadinama aitvarautojų meka.

Kai vėjo nėra, galima naudotis kitomis pramogomis. Ne tik iš Drevernos, bet ir iš Svencelės ilgaisiais savaitgaliais jau kursuodavo keltas į Juodkrantę „Marios ir jūra“. Pasak R. Gikarės, gyvenvietėje šalia jau kuriasi kiti mikroverslai, teikiantys įvairias paslaugas poilsiaujantiesiems.

Svencelės vystytojai norėtų, kad baigtųsi karas Ukrainoje ir žmonės nebijotų investuoti Lietuvoje.

Didžioji dalis laivų Svencelės uoste santykinai mažai pasikeitė per vasarą. Buvo saulėtų dienų dar ir rugsėjį, tad uostelis dirbo visu pajėgumu. Be to, Svencelėje ypač populiarėja vandens motociklai, kuriems yra įrengtas labai patogus slipas.

Pati vadovė yra kapitonė

Šį sezoną „Svencele Dunes“ uostelis turėjo du administratorius. Buvusi šio uostelio kapitonė tęsia karjerą Klaipėdos pilies uoste, su kuriuo „Svencele Dunes“ bendradarbiauja.

Pati „Kopa vilkui“ vadovė R. Gikarė yra motorinių ir pramoginių laivų iki 24 metrų ilgio kapitonė, galinti plaukioti tarptautiniuose jūrų vandenyse.

Paklausus, kam reikalingi uostelio kapitonai, jeigu ji pati gali eiti tokias pareigas, vadovė atsakė: „Kapitonai yra reikalingi todėl, kad aš nedirbu 24 valandas per parą. Mes dalinamės darbo valandomis ir atsakomybe. Man labai svarbu, kad žmogus išmanytų savo darbą. Aš esu kvalifikuota atsakyti į visus klausimus bet kuriam kapitonui, užklydusiam pas mus į uostą.“

Gyvenimo būdas

Aplink Svencelės uostelį yra suprojektuoti statiniai, numatyta didžiulė plėtra. Planuojama ateityje modernizuoti Vidaus vandens kelių direkcijos pastatytą kuro kolonėlę, turėti galimybę priimti nuotekas iš laivų. Pasak R. Gikarės, tai didžiulės investicijos, kurios dar tik ateis. O didžiausia problema - gauti leidimus visai šiai plėtrai bei suplanuoti tvarias investicijas.

Uostelis yra širdis, tačiau tai tik mažytė visos gyvenvietės prie vandens dalelė.

„Mes kuriame unikalų gyvenimą šalia vandens. Jūsų poilsis prasideda jūsų poilsio būste ir baigiasi katerio denyje. Laivai yra laikomi šalia jūsų terasos. Uostelis yra širdis, tačiau tai tik mažytė visos gyvenvietės prie vandens dalelė. Jis jungiasi su mažiausiai 2 kilometrais kanalų krantinių, prie kurių statomi įvairaus dydžio namai bei apartamentai.

Svencelės unikalumas - gyvenimo šalia vandens vystymas, kai poilsis tampa aktyvus vandenyje arba būna susijęs su vandeniu. Jūs galite išplaukti kateriu ir per 15 minučių atsidurti Juodkrantėje, jeigu labai vėjuota, galite aitvaruoti, plaukioti vandenlentėmis ir pan. - ir tai tampa gyvenimo būdu.

Gyvenvietė yra labai stipriai susijusi su visomis vandens ir vėjo stichijomis. Po truputį į Svencelę ateina maži verslai ir kuria gyvenimą prie vandens labai unikalioje vietoje", - pasakojo R. Gikarė.

Laukia investuotojų

Svencelės uostelyje buvo numatyta statyti jachtklubo pastatą, kuris kainuoja 3 mln. eurų. Jis jau yra suprojektuotas: jame bus kavinė, restoranas, viešbutis, biuro patalpos, bendradarbystės erdvės ir kt.

„Kad jį būtų galima statyti, pirma reikia pastatyti Lietuvoje trečią pakeliamą tiltuką, kurio sąmata - apie 1 mln. eurų. Šitų planų mes neatsisakome, bet viskas remiasi į nekilnojamojo turto pardavimus. Tai investicijos, kurios finansuojamos iš būsto ir turto pardavimų.

Poilsio būsto pirkimai pajūryje yra apmažėję. Ir tai ne vien Svencelės problema, bet apskritai visos geopolitinės situacijos.

Mums labai svarbu, kad žmonės kuo anksčiau atrastų Svencelę ir pradėtų joje kurtis. „Svencele Dunes“ namų projektuose didžiulis dėmesys skiriamas moderniai architektūrai, kurios vertė ilgalaikėje perspektyvoje tik augs.

Šiandien kokybiškai pastatyto turto kaina yra nuo dviejų iki 4 kartų mažesnė nei Kuršių nerijoje, o privalumai didžiuliai. Norisi, kad baigtųsi karas Ukrainoje ir žmonės nebijotų investuoti Lietuvoje. Suprantame, jeigu kas nutiktų, namo į lagaminą neįsidėsi ir neišsiveši. Šiandien lietuviai investuoja Ispanijoje, Kipre ir kt. Tai mus jaudina.

Poilsio būsto pirkimai mūsų pajūryje yra apmažėję. Ir tai ne vien Svencelės kaip vietos problema, bet apskritai visos geopolitinės situacijos. Palangoje lygiai tokia pati situacija. Reikia būti drąsiu pirkėju, palaikyti lietuvišką verslą ir nebijoti kurtis Lietuvoje. Šiandien kainų atžvilgiu tai viena geriausių investicijų pajūryje, nes turto kainos prasideda nuo 99 tūkst. eurų, o vieta laivui - dovanų visam gyvenimui. Ir kadangi vietų skaičius kanaluose ribotas - tokių pasiūlymų bus tik trečdaliui vystomo turto", - sako R. Gikarė.

„Kopa vilkui" ir Vitos JUREVIČIENĖS nuotr.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder