Svencelėje vyko pirmoji Lietuvoje pramoginių laivų paroda

(4)

Vandens sporto mėgėjų mekoje, dar vadinamojoje lietuviškoje Venecijoje, - Svencelėje įvyko išskirtinis renginys - pirmoji Lietuvoje pramoginių laivų paroda „Boat and House Show 2021“.

Pasak šio renginio organizatorių, pastaruosius kelerius metus Lietuvoje itin augant žmonių susidomėjimui pramoginiais laivais, gimė idėja imtis visiškai naujos iniciatyvos - pirmą kartą surengti pramoginių laivų parodą kartu su galimybe pasiplaukioti eksponuojamais laivais Kuršių mariomis.

„Lietuvoje yra sparčiai plėtojamas susisiekimas vidaus vandens keliais ir įgyvendinamas ne vienas projektas, skirtas vidaus vandens kelių turizmui vystyti. Kuriant naują vandens kelių infrastruktūrą šalyje, rinkoje žaibiškai auga susidomėjimas pramoginiais laivais. Todėl labai džiaugiamės, kad pagaliau pavyko įgyvendinti unikalią iniciatyvą - pirmą kartą vienoje vietoje suburti pažangiausius Lietuvos pramoginių laivų statytojus ir pardavėjus, kurie visuomenei eksponavo ir leido išbandyti išskirtinius laivus, įvertintus ir tarptautinėje rinkoje“, - sakė renginio organizatorius ir „Capital Marine“ bendrakūris Karolis Valenta.

Netrukus jis pridūrė: „Kitąmet visuomenės lauks dar įspūdingesnė pramoginių laivų paroda.“

Parodoje - 24 laivai

Šiemet parodoje dalyvavo net 24 pramoginiai laivai, kuriuos atplukdė tokie Lietuvos laivų gamintojai ir tiekėjai kaip „Gliseris“, „Memel Werfte“, „E-surf“, „Sensus Boats“. „Bonpet“, „Intercorpora“, „Wild Sup“, „Silver Yachts“, „ShipShop“, „Hobio centras“ ir „Garant Boats“.

„Vakarų ekspreso“ kalbinti šiuolaikiškų ir dar laku blizgančiu medinių laivų savininkai sakė, kad tokius laivus pradėjo gaminti sau, tačiau visa tai galiausiai peraugo į verslą.

„Tai yra kūrybos procesas, tarsi menas. Iš pradžių reikėjo investuoti į gamybą, į įrangą. Tokių medinių laivų kaina dažniausiai prasideda nuo 100 tūkstančių eurų. Viskas priklauso nuo įrangos. Galima tobulinti ir tobulinti, tad ir kaina atitinkamai kyla“, - sakė „Sensus Boats“ prekinio ženklo atstovai Nomedas Alekperovas ir Gintaras Alminas.

Jų teigimu, jų pagrindinė rinka - Vakaruose, bet rinka auga ir Lietuvoje.

„Po truputį dairomės ir į Lietuvą, bet kol kas nėra taip, kad būtume pardavę daug laivų. Mes nemažai investavome ir dirbame ties savo bazės įkūrimu. Tai iš hobio kilęs verslas“, - sakė jie.

„Sensus Boats“ gamybos vadovas Gintaras Alminas pridūrė: „Mūsų klientai yra tie, kurie tiksliai žino, ko nori, ir pageidauja išskirtinio laivo.“

Pristatė projektą

„Boat and House Show 2021“ renginio dalyviai turėjo galimybę ne iš arti pamatyti išskirtinių laivų parodą ir pasiplaukioti pramoginiais laivais, bet jų laukė ir daugybė nemokamų pramogų bei atrakcijų visai šeimai - kaitavimo pamokos, senovinio kuršmarių maisto degustacijos ir demonstracijos, virtuali realybė, edukaciniai užsiėmimai, kūrybinės dirbtuvės, šaudymas iš lankų, teatras, išskirtinių projektų pristatymai ir instrumentinis perkusininko Gedimino Laurinavičiaus koncertas.

Renginio organizatoriai kvietė susipažinti su jau pastatyta ir funkcionuojančia Svencelės sala bei tolimesniais jos plėtros planais.

Šiandien Svencelė jau yra pripažinta geriausia lygaus vandens buriaviete Lietuvoje ir kaitavimo sporto mėgėjų meka, o dabar pretenduoja ir į naują titulą - tapti lietuviškąja Venecija ir pirmuoju šalyje miestu, įsikūrusiu ant vandens. Sparčiai vystomo projekto išskirtinumas - kanalų sistema, kuri sujungs visą gyvenamųjų namų kvartalą su Kuršių mariomis. Pagrindinis šio projekto, kaip ir visos Svencelės, elementas yra vanduo. Jis vietovei ne tik suteikia harmonijos bei galimybę užsiimti vandens sportais, bet bus išnaudotas ir funkciškai. Dabar ši vietovė - vandens sporto mėgėjų simbolis, tačiau projekto metu planuojama ją pritaikyti taip, kad visapusiškai būtų galima vystyti laivybos infrastruktūrą.

„Vandens kanalų sistema bus visiškai naujas Svencelės elementas. Kanalai suteiks gyvenamosioms zonoms dinamikos ir daugiafunkciškumo, tarnaus kaip transporto jungtys tarp skirtingų gyvenvietės zonų. Jais bus galima nukeliauti ne tik iki kaimyno, bet ir plaukti visais Lietuvos vidaus vandenų keliais. Kiekvienas įsigijęs namą šioje vietovėje gaus ir asmeninę prieplauką, kurioje galės laikyti laivą ar katerį. Ir ne tik - nuo Svencelės salose įsikūrusių pastatų stogų atsiveria nepakartojama marių ir Negyvųjų kopų panorama, o kvapą gniaužiantį peizažą galutinai užpildo aplink esantys miškai ir laukai“, - pasakoja kitas „Capital Marine“ bendrakūris Aidis Jaškevičius.

Projekto metu teritorijoje bus įrengti du tiltai, kurie jungs kanalų suformuotas salas. Visi tiltai bus skirtingi ir atrodys tarsi slenksčiai į skirtingas gyvenamąsias zonas, suteikiant joms individualumo. Teritorijoje yra suprojektuota apie 4 km pėsčiųjų ir 2,5 km dviračių takų, kurie bus tiesiami šalia lėto eismo gatvių. Taip pat bus įrengti teniso kortai, krepšinio aikštelė, tinklinis ir daug kitų laisvalaikio zonų bei parkų.

2018 metais pradėtą projektą planuojama baigti per ateinančius 5 metus. 8 ha teritorijoje numatyta pastatyti apie 100 gyvenamosios paskirties sklypų, taip pat įrengti 12 ha rekreacinių ir komercinių erdvių. Per 3 metus į projektą ketinama investuoti 7 milijonus eurų.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder