Šventosios uostas direkcijai buvo perduotas be žemės

(5)

Pastarosiomis dienomis nustebino tai, kad Seimas tik dabar, praėjus vos ne penkeriems metams, po svarstymo pritarė Šventosios jūrų uosto įstatymo pataisoms, kuriomis siūloma nuo 2024-ųjų šio uosto žemę, jo infrastruktūrą ir akvatoriją leisti patikėjimo teise valdyti Palangos miesto savivaldybės tarybos sprendimu įsteigtai įmonei - Šventosios jūrų uosto direkcijai.

Dalykas tas, kad po vieno minėto įstatymo pakeitimo Šventosios uostas buvo perduotas Palangos miesto savivaldybei 2018 metų rugsėjo pabaigoje. Jos administracija įsteigė Palangos Šventosios jūrų uosto direkciją. Jos direktoriaus pareigas jau trečius metus eina Arūnas Pranckevičius, uoste jau vyksta statybos.

Kas siūloma

Minėtų dabartinių pataisų iniciatoriai mano, kad toks pakeitimas turėtų teigiamą įtaką uosto administravimui, efektyvesnei jo plėtrai. Pagal naujas nuostatas, uosto naudotojai ir uosto žemės naudotojai dėl veiklos uoste ar uosto žemės nuomos turėtų sudaryti sutartis su šia Savivaldybės įmone, o ne su Palangos miesto savivaldybės administracijos direktoriumi, kaip yra šiuo metu.

Be to, jie uosto teritorijoje galėtų vykdyti tik tokią veiklą, kuri atitinka uosto paskirtį. Uostui priskirtu valstybės turtu (uosto žeme, akvatorija ir uosto infrastruktūra) negalėtų būti užtikrinamas trečiųjų asmenų prievolių vykdymas.

Savivaldybės įmonė uosto žemę galėtų išnuomoti tik konkurso tvarka, o šios tvarkos aprašą Palangos miesto savivaldybės tarybos teikimu turėtų patvirtinti Vyriausybė.

Būtų perduota ir žemė

Pakomentuoti situaciją paprašėme Akvilės Kilijonienės, buvusios Palangos miesto savivaldybės administracijos direktorės, kuri nuo praėjusio pirmadienio jau eina vicemerės pareigas.

„Kai Seime buvo priimtas pirminis Šventosios uosto įstatymas, tada Vyriausybės nutarimu Palangos miesto savivaldybei patikėjimo teise valdyti buvo perduoti visi uosto statiniai ir žemė“, - sakė ji.

Buvusi Savivaldybės administracijos direktorė paaiškino, kad tada, kai administracija įsteigė Šventosios jūrų uosto direkciją, jai buvo perduoti tik statiniai. O dabar, jeigu Seimo nariams balsuojant antrą kartą bus priimta tokia pataisa, tai Šventosios jūrų uosto direkcijai bus perduota ir žemė.

„Ir tokiu atveju Šventosios jūrų uosto direkcija nebus viena šeimininkė, ji vis tiek liks Savivaldybės kontroliuojama įstaiga pagal Vyriausybės nustatytas tvarkas. Iki tol statinių nuoma užsiėmė viena institucija, žemės nuoma - kita. O patvirtinus pataisą visa tai būtų vienose Šventosios jūrų uosto direkcijos rankose. Žinoma, tai buvo galima padaryti ir pačioje pradžioje“, - „Vakarų ekspresui“ sakė A. Kilijonienė.

.DARBAI. Nors finansavimas stringa, Šventosios uoste tam tikri darbai daromi. Tai Šventosios žuvininkystės vietos veiklos grupės gautomis europinėmis lėšomis įgyvendintas projektas. Nuotrauka daryta 2022 rugsėjį. Vitos JUREVIČIENĖS nuotr.

.DARBAI. Nors finansavimas stringa, Šventosios uoste tam tikri darbai daromi. Tai Šventosios žuvininkystės vietos veiklos grupės gautomis europinėmis lėšomis įgyvendintas projektas. Nuotrauka daryta 2022 rugsėjį. Vitos JUREVIČIENĖS nuotr.

Direkcija dirba jau seniai

Šventosios jūrų uosto direkcija įsteigta prieš kelerius metus ir jau vykdo projektinę veiklą.

Pasak dabartinės vicemerės, Savivaldybė gavo europinių pinigų įgyvendinti antrą Šventosios uosto statybos etapą. Buvo užpilama tam tikra teritorija, statomos krantinės, uosto angaras ir slipas su gerve. Projektas turi būti baigtas įgyvendinti šiemet iki vasaros.

Tai kitas projektas, ne tas, kurį šiame uoste įgyvendino Šventosios žuvininkystės vietos veiklos grupė. Ši taip pat tarpininkaujant Žemės ūkio ministerijai gavo jam europinių lėšų.

"Didžiausia problema lieka finansavimas. Jo reikia ir molams, ir krantinėms, ir kt. Teks vėl ieškoti finansavimo šaltinių. Žinote, kad Šventosios uosto atstatymo projektą sudaro 6 etapai. Kol kas darbų padaryta tik labai nedaug.

Uostas bus multifunkcinis: jame bus ir žvejams skirta infrastruktūra, prieplaukos jachtoms, rezervuotos teritorijos ir valstybinėms institucijoms - krašto apsaugai, pasieniečiams, šio projekto įgyvendinimo laukia ir Būtingės naftos terminalas. Labai gerai, kad projektas vykdomas keliais etapais, nes gauti visą sumą pinigų iš karto būtų sudėtinga. Tad mažais žingsneliais judame į priekį ir judėsime toliau", - kalbėjo buvusi Savivaldybės administracijos direktorė.

Palangos miesto savivaldybės komentaras

Kokie darbai numatyti Šventosios uoste šiais metais?

Bus tvarkoma žvejybos įrangai bei valtims skirto pastato aplinka bei greta pasato bus įrengiama priekrantės žvejams skirta automobilių stovėjimo aikštelė bei įrengtas privažiavimo kelias prie šio pastato. Taip pat bus tęsiami uosto krantinių sutvirtinimo metaliniais įlaidais bei sutvarkymo darbai.   

Šiuo metu vyksta viešojo pirkimo procedūros automobilių stovėjimo aikštelės antrojo etapo statybos darbams.   

 

Kokie buvo atlikti ir iš kokių šaltinių pernai?

Žvejybos infrastruktūros sukūrimas yra vienas iš Šventosios uosto atstatymo etapų. Šį darbų etapą planuojama baigti iki aktyviojo kurortinio sezono pradžios. Įgyvendinant projektą, praėjusiais metais užbaigtas statyti pastatas, skirtas žvejų valtims, žvejybos įrangai bei pagautam laimikiui laikyti.

Šventosios uoste vyko krantinių konstruktyvo sutvirtinimo metaliniais įlaidais sutvirtinimo darbai.

Įgyvendinant Žvejybos infrastruktūros sukūrimo Šventosios uoste projektą, rekonstruota ir į Šventosios uostą vedanti Prieplaukos gatvė, pastatyta nuotekų siurblinė, nutiesti buitinių ir lietaus nuotekų, vandentiekio tinklai, įrengta priekrantės žvejams labai reikalinga automobilių stovėjimo aikštelė, įrengtas jos apšvietimas.

Žvejybos infrastruktūros sukūrimo darbai atlikti iš ES ir Savivaldybės lėšų, o Prieplaukos gatvė - iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos lėšų.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder