Uosto direkcijos tyrimas dėl laivų incidento uoste baigtas (5)

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos suburta darbo grupė pagal surinktus duomenis išanalizavusi ir įvertinusi uoste įvykusį incidentą, kai iš uosto išplaukdamas laivas kliudė kitus du, prie krantinės stovėjusius laivus, tyrimą baigė ir įvardijo priežastis, galėjusias lemti incidentą.

„Vykstant bet kokios transporto rūšies eismui, visuomet išlieka net ir menkiausia incidento tikimybė. Kad jų išvengtume, uoste prevencijai skiriame ypatingą dėmesį, o įvykus įvykiui – kiekvieną analizuojame ypač nuodugniai. Pažymėtina, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija nėra oficiali laivų avarijų tyrimo institucija, tad, atsižvelgiant į tai, mūsų atliktas vertinimas nėra oficiali išvada.

Remiantis Uosto direkcijos darbo grupės surinktais duomenimis, spalio 1 dieną įvykęs incidentas kilo dėl laivo išteklių valdymo trūkumų. Visa atsakomybė už tai tenka laivo kapitonui.

Meteorologinės sąlygos, techniniai laivo valdymo ypatumai bei Uosto direkcijos tarnybų veiksmai taip pat buvo vertinami", – teigia Uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Primename, kad spalio 1 dieną iš Klaipėdos uosto išplaukdamas sausakrūvis laivas „CL Tomo" kliudė prie krantinės stovėjusius laivus „Melinda" ir „PS Houston".

Incidento metu buvo nutraukti prie krantinės stovėjusio tanklaivio švartavimo lynai. Nukentėjęs tanklaivis taip pat buvo prijungtas ir prie pakrovos įrangos, kurios sąsaja smūgio metu buvo nutraukta. Per incidentą visi įrenginiai, numatyti tanklaivio krovos saugumui užtikrinti, suveikė: atsijungė greitojo atjungimo vožtuvai, užsidarė naftos tiekimo linija.

Uosto direkcija veiksmų ėmėsi iškart: incidento vietą operatyviai apžiūrėjo atsakingi Uosto priežiūros skyriaus darbuotojai, tarša neužfiksuota, iškviesti vilkikai, kurie prišvartavo laivą prie krantinės.

Apie įvykį nedelsiant buvo informuotos visos atsakingos tarnybos bei institucijos.

Ar direkcja ar locmanu tarnybos niekada nekaltos, susidureme nekarta… Gausi locmana uz 12 valandu del tarnybu zioplumo ir pats busi kaltas…
Tai kad, 2021-11-19 23:39
LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO ĮSAKYMAS DĖL KLAIPĖDOS VALSTYBINIO JŪRŲ UOSTO LAIVYBOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO 2008 m. rugsėjo 10 d. Nr. 3-327 Vilnius 75. Siekdama užtikrinti laivo ir uosto saugumą, nepriklausomai nuo to, ar laive yra locmanas, ar ne, LET veda laivus radiolokaciniu būdu šiais atvejais: 75.1. esant mažesniam kaip 0,5 jūrmylės matomumui; Kas leido dviem laivams prasilenkti įeinant ir išeinant iš Klaipedos uosto, tuo labiau tikiomis oro sąlygomis kaip buvo tą rytą, ar negalima buvo užlaikyti atsišvartavimo laiko išeinančiam laivui ? VTS turi dirbti atsakingai ,o ne gerti kavą kaip kai kurie kapitonai, manant kad jei sumoketa uz locmano patarimus tai ir nereikia įsitempti ir galima atsipalaiduoti. Išeina taip, kad VTS pakišo laivo kapitoną
Ministras, 2021-11-14 14:00
Tikrai, už viską atsako laivo kapitonas, ir nėra ko ginčytis. Bet... viskas vyksta uoste... uosto VTS puikiai žino kur reikės laivams prasilenkti, kad užeidinėja keltas ir tt. Tikrai negalima nusimesti nuo savęs atsakomybės, kontroliuojant laivų eismą. Tam ir yra tos tarnybos. Juk kapitonas nežino prasilenkimo niuansų Klaipėdos uoste. Prasilenkiama siauriausioje vietoje, per rūką... naujas uosto kapitonas matyt turėtų peržiūrėti šių tarnybų kompetenciją.
Captain, 2021-11-14 06:56
Sidebar placeholder