Viliamasi, kad rekonstruojant bangolaužius didelio triukšmo nebus

Kitą savaitę turėtų prasidėti realūs ir jau matomi amžiaus projekto pirmo etapo - pietinio bangolaužio - rekonstrukcijos darbai. Šiaurinis molas šiemet nebus liečiamas, tad žmonės galės ateiti ant jo pasivaikščioti, kaip buvo įpratę. Į Klaipėdos uostą jau atplukdyta nemažai technikos. Prie pietinio molo kuriasi jungtinės belgų ir vokiečių kompanijų, kurių konsorciumas laimėjo konkursą, pajėgos, dygsta savotiškas statybininkų miestelis.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas sako esąs įsitikinęs, kad pirmieji realūs statybos darbai pietiniame mole prasidės kitą savaitę.

Žiemą ir anksti pavasarį tokius sudėtingus darbus pradėti būtų labai sunku, nes trukdo stiprus vėjas. „Projektas labai sudėtingas. Vyksta daug parengiamųjų, planavimo dokumentų derinimo ir pan. darbų. Norime viską padaryti labai kruopščiai. Taigi kol kas daugiausia darbų vyko nematomoje pusėje“, - sakė jis.

Medžiagas plukdys vandeniu

Jau didelė dalis rangovo laivyno yra atvykusi į Klaipėdą: 7 transporto priemonės, skaičiuojant vilkikus, baržas, kranus, žemkasę, ekskavatorių. Didžioji jų dalis stovi kitoje, Smiltynės, pusėje. Per pirmą etapą rangovas ketina naudoti 10 plaukiojančiųjų priemonių.

Dar vasarį į Klaipėdos uostą atplukdyta ant keturių kojų pasikelianti platforma „Simone“ jau talkino kitam rangovui, kuris rekonstruoja 1-ąją krantinę, bet dirbti prie bangolaužio dar nepradėjo.

Plieniniai įlaidai, reikalingi pietinio bangolaužio rekonstrukcijai, jau yra atvežti, iškrauti ir susandėliuoti aikštelėje 11-ojoje krantinėje. Yra atplaukusi barža su specialiais akmenimis, kurie bus sudėti į molą. Jie bus taip pat iškrauti 11-ojoje krantinėje.

A. Latako teigimu, medžiagos iškraunamos 11-ojoje krantinėje todėl, kad paskui vandeniu galėtų būti plukdomos prie pietinio molo ir nereikėtų važiuoti per Melnragę sausumos keliu.

Kitoje, Smiltynės, pusėje, netoli Lietuvos jūrų muziejaus delfinariumo, statomas biurų miestelis. Pasak Uosto direkcijos vadovo, iš lauko tie nameliai atrodo kaip konteineriai, bet jų viduje - didžiulis biuras, kuriame dirba šiuo metu beveik 20 žmonių. Dar vienas „ryšių konteineris“ bus pastatytas vadinamojoje nulinėje krantinėje. Jame įsikurs inžinieriai, kurie atliks įvairius matavimus, stebės, kas vyksta po vandeniu, ir t. t.

A. Latakas tiki, kad kitą savaitę jau vyks realūs darbai - iš pietinio molo bus nuimami seni akmenys, tetrapodai ir perdedami kitur. Dalį jų reikia nukrauti, kad būtų galima sustiprinti patį molą, sukalti povandeninę sienutę.

"Triukšmo rekonstruojant molus, be abejo, bus. Esame suderinę su rangovu, kiek to triukšmo gali būti, t. y. atsižvelgiant į higienos normas. Bus susitarta, kad darbai vyktų dienos metu ir t. t.

Tikimės, kad belgų ir vokiečių naudojama technologija bus gerokai mažiau triukšminga, kad bus daugiau vibravimo, o ne polių kalimo technologijos.

Tačiau visko gali būti, kad po vandeniu bus susidurta su įvairiomis kliūtimis, bet tikimės, kad povandeninė sienutė bus sukalta naudojant vibravimo technologiją", - teigė A. Latakas.

Kol kas su trukdžiais dėl pandemijos nesusidurta. COVID-19 klausimas nuolatos aptariamas. Statybininkams atlikti testai. Rangovas ir Uosto direkcija nuolatos keičiasi informacija šiuo klausimu.

Raktažodžiai
Sidebar placeholder