Už tokį siūlymą jau balsavo EP Vidaus rinkos ir vartotojų apsaugos komitetas. "eCall" sistema naujuose Europos Sąjungos šalyse parduodamuose lengvuosiuose keleiviniuose ir krovininiuose automobiliuose privaloma taptų, jei tam pritartų ir parlamentas galutinio balsavimo metu. Manoma, kad tai gali įvykti jau šį mėnesį.
Pernai EP jau buvo patvirtinęs reikalavimus valstybėms dėl "eCall" infrastruktūros diegimo, kuris turi būti baigtas iki 2017-ųjų spalio.
Didelės avarijos atveju automobilyje sumontuota "eCall" sistema automatiškai paskambintų bendruoju pagalbos telefono numeriu 112 ir praneštų pagalbos tarnyboms transporto priemonės buvimo vietą, jei vairuotojas būtų netekęs sąmonės arba pats negalėtų su jomis susisiekti.
Prognozuojama, kad tokia sistema per metus Europoje galėtų išgelbėti iki 2 500 gyvybių - visų pirma dėl to, kad ženkliai sutrumpėtų pagalbos tarnybų atvykimo laikas. Teigiama, esą "eCall" sistema reagavimo į nelaimę laiką miesto vietovėse leis sutrumpinti 40 procentų, o kaimo vietovėse - 50 procentų.
Tad jei EP pritartų minėtam 2018-ųjų kovo 31 dienos terminui, taip būtų padėtas taškas jau keliolika metų trunkančioje "eCall" epopėjoje. Pavyzdžiui, Europos Komisija yra raginusi visoje Europoje automatinės pagalbos sistemą įdiegti dar iki 2009 metų, tačiau visas procesas vyko pernelyg lėtai.
Beje, kai kurie gamintojai tam jau pasiruošę. Pavyzdžiui, "General Motors" (GM) koncerno modeliuose, parduodamuose JAV ir Kanadoje, tokią funkciją atliekanti "OnStar" sistema jau veikia. O nuo šių metų rugpjūčio nauji GM modeliai ("Opel" ir "Vauxhall") su "OnStar" bus parduodami ir Europos rinkoje.
INFORMACIJA
Sistema "eCall" aktyvuojama automatiškai, kai tik automobilyje įrengti jutikliai nustato, kad įvyko didelė avarija. Įsijungusi sistema surenka Europos bendrosios pagalbos numerį 112, užmezga telefono ryšį su artimiausiu pagalbos skambučių centru ir nusiunčia detales apie avariją gelbėjimo tarnyboms, nurodydama avarijos laiką, tikslią transporto priemonės vietą ir judėjimo kryptį (tai itin svarbu greitkeliuose ir tuneliuose). Sistemą "eCall" galima aktyvuoti ir rankiniu būdu, paspaudus automobilyje esantį mygtuką; tai gali padaryti, pavyzdžiui, didelę avariją pamatęs asmuo.
Rašyti komentarą