Europos naujų automobilių saugumo bandymo asociacija "Euro NCAP" dar kartą ketina sugriežtinti reikalavimus saugumo testuose bandomoms mašinoms.
Dauguma dabar galiojančių "Euro NCAP" taisyklių buvo įvestos dar 1997 metais, tad ir patys bandytojai pagaliau ėmė suprasti, kad jos nebeatitinka šiandienos poreikių.
Be to, pastaruoju metu dauguma bandomų automobilių už vairuotojo ir suaugusių keleivių saugumą gauna maksimalų įvertinimą - 5 žvaigždutes, todėl suvokta, jog reikalavimus bandomoms transporto priemonėms reikia griežtinti.
Galų gale ir gamintojai lyg Pavlovo refleksu išmoko, kaip reikia konstruoti naujas mašinas, kad šios be didesnių problemų įveiktų "Euro NCAP" barjerus - tiek tiesiogine, tiek perkeltine prasme. Ir naudojasi šios organizacijos suteiktomis žvaigždėmis lyg rinkodaros instrumentu - pirkėjams suvilioti.
Todėl dabar "Euro NCAP" ėmėsi gerinti padėtį. Dar vasarą pranešta, kad keičiama vertinimo sistema, ir bus skiriami ne atskiri balai už vairuotojo, suaugusių ar vaikų keleivių bei pėsčiųjų saugumą, o už bendrą visų šių kategorijų eismo dalyvių saugumą.
Naujuoju būdu vertinti automobilius ketinama pradėti 2009 metų vasarį. Bendras maksimalus saugumo balas išliks toks pat - 5 žvaigždutės.
Paskutinis "Euro NCAP" sprendimas toks - šio maksimalaus įvertinimo nebebus galima pasiekti, jei automobilis tarp standartinės įrangos neturės ESC - elektroninio stabilumo kontrolės - sistemos.
Įvertinimo balas bus tuo didesnis, kuo daugiau panašių sistemų - pavyzdžiui, pagalbos stabdant, oro saugos pagalvių daviklių ir pan. - bus standartinėje bandomo automobilio komplektacijoje.
Tai reiškia, kad vertinant automobilio saugumą pagaliau bus atkreiptas dėmesys į vadinamojo aktyviojo saugumo įrangą. Reikalavimas turėti ESC tiems, kurie nori aukščiausių įvertinimų, irgi įsigalios nuo ateinančių metų vasario.
"Mes suprantame, kad naujoji tvarka iš gamintojų pareikalaus didesnių sąnaudų didinant modelių saugumą. Tačiau tuo pačiu ji leis skatinti tas kompanijas, kurios rūpinasi naujų saugumo sistemų diegimu masinėje gamyboje", - pareiškė "Euro NCAP" generalinis sekretorius Michaelis van Ratingenas.
Ir pridėjo: "Svarbiausia, kad mūsų vertinimo objektyvumu ir tuo, kad jis atspindi realų naujų modelių saugumą, būtų įsitikinę vartotojai".
ESC, arba ESP - elektroninio stabilumo programą - privaloma tvarka sumontuotą naujuose automobiliuose norėtų matyti ir Europos Komisija. Ji buvo pasiūliusi įvesti tokią tvarką nuo 2014 metų, tačiau kol kas tai ir liko tik pasiūlymu.
Kristijonas BAUKYS

Rašyti komentarą