Tokiam sprendimui, dėl kurio šią savaitę sutarė Europos Parlamento (EP) ir ES Tarybos atstovai, ketvirtadienį pritarė EP Vidaus rinkos ir vartotojų apsaugos komitetas. Derybose europarlamentarams pavyko užtikrinti geresnę asmens duomenų apsaugą diegiamoje sistemoje.
Sistema pati pagalbos telefonu 112 praneš pareigūnams apie įvykusią autoavariją. Tikimasi, kad tai leis pagreitinti pagalbos tarnybų atvykimą į nelaimės vietą ir taip išgelbėti daugiau gyvybių. Pernai Europos Sąjungos (ES) keliuose žuvo 26 tūkst. žmonių. EP pranešėjos šiuo klausimu Olgos Sehnalovos (Socialistai ir demokratai, Čekija) įsitikinimu, ši sistema padėtų išgelbėti apie 2500 žmonių per metus.
EP atstovai derybose užtikrino, kad nebūtų galima sekti automobilio maršruto iki nelaimės, o pagalbos tarnyboms būtų siunčiami tik duomenys apie automobilio modelį ir kuro rūšį, taip pat nelaimės laiką ir tikslią vietą. Europarlamentarai pasiekė, kad nebus galima persiųsti šių duomenų trečiosioms šalims neturint aiškaus automobilio vairuotojo ar savininko sutikimo. Sistema įgalins visiškai ištrinti surinktus duomenis, o automobilio instrukcijoje ir internete turės būti išaiškinta, kokius duomenis ji renka ir kaip ji veikia.
Planuojama, kad automatinio nelaimės skambučio sistema privalės būti įrengta visuose naujuose lengvuosiuose automobiliuose, kurie bus pagaminti 2018 m. pavasarį ar vėliau. Per tą laiką Europos Komisija bus įpareigota ištirti, ar vertą ją privalomai įrengti ir kitose transporto priemonėse, tokiuose kaip autobusai ir sunkvežimiai. Automobilių gamintojų privačia iniciatyva įmontuotos nelaimės skambučio sistemos nuo 2018 m. turės būti suderintos su ES reikalavimais.
EP Vidaus rinkos ir vartotojų apsaugos komitetas pritarė šiam susitarimui 30 jo narių balsavus už, vienam – prieš ir dviem susilaikius. Šiam teisės aktui dar turės pritarti visas Europos Parlamentas. Tikimasi, kad toks balsavimas vyks 2015 m. kovo mėnesio plenarinėje sesijoje.
Rašyti komentarą