Šiuo metu tokių drąsių firmų beveik nebeliko. Tiesa, verslininkai sako, kad klausimu "Kaip aš vairuoju?" drausminti savų darbuotojų nebūtina - šiais technologijų ir informacijos sklaidos laikais apie netinkamą elgesį kelyje galima sužinoti iš įvairių šaltinių.
Kone pirmoji Lietuvoje savo komercinį transportą minėtu klausimu ir nurodytu telefono numeriu ženklinti ėmėsi didmeninės prekybos, distribucijos bei logistikos bendrovė "Sanitex".
[CITATA]
Tuomet jos atstovai aiškino, jog viešumas ir galimybė kiekvienam eismo dalyviui įvertinti vairuotojo gebėjimus pastaruosius skatina būti drausmingesnius.
Tiesa, šiuo metu nei klausimo, nei telefono ant įmonės transporto nepamatysite. Dabartiniai bendrovės darbuotojai sako nežinantys, kodėl tokia viešumo iniciatyva buvo baigta. Gal visi "Sanitex" vairuotojai tapo drausmingi?
Į skambučius reaguoja
Šiuo metu gatvėse galima pamatyti tik daug daugiabučių namų priežiūra visoje Lietuvoje užsiimančios bendrovės "Mano būstas LT" automobilių, ant kurių kėbulo galo - klausimas "Kaip aš vairuoju?" ir telefono numeris, kuriuo galima pareikšti savo nuomonę tuo klausimu.
"Tai labai gera prevencinė drausminimo priemonė mūsų vairuotojams", - klausimo atsiradimo ant galinių durelių ar bagažinės dangčių priežastį įvardino bendrovės atstovas spaudai Paulius Ugianskis.
Ar į šiuos skambučius kaip nors reaguojama? - "Autosalonas" paklausė jo.
Be abejo, reaguojame. Keletą kartų yra tekę griežtai pakalbėti su nekultūringai vairavusiais vairuotojais. Pastebime, jog tai padeda. Aišku, jei skambinantysis neturi vaizdo fiksavimo technikos daryto įrašo, negalime patikrinti, ar jo skundas yra tikras. Belieka pasikliauti jo garbės žodžiu ir mūsų vairuotojų argumentais.
Kiek sulaukta skambučių apie jūsų vairuotojų elgesį?
Iki šiol sulaukėme apie 100 skambučių. Beje, pasitaiko ne tik lengvos kritikos, bet ir padėkų už pagalbą kelyje. Pavyzdžiui, keičiant pradurtą ratą.
Ar teko atleisti darbuotoją dėl to, kad jis su automobiliu elgėsi netinkamai?
Dar neteko sulaukti tokio skambučio, dėl kurio reikėtų taikyti griežtas priemones. Paprastai apsiribojame perspėjimu, ir tai tikrai padeda.
Pasak P. Ugianskio, įmonės vadovų transportas neturi jokių skiriamųjų ženklų - jais pažymėta apie 180 avarinės tarnybos automobilių.
Nauda visiems
"Tokį klausimą ant įmonės automobilių galima vertinti tik teigiamai. Tai parodo, kad ji yra atsakinga ir rūpinasi ne tik savo įvaizdžiu, tačiau ir eismo saugumu.
Nauda yra ir prekės ženklui - juk jei pažeidinėjamos eismo taisyklės, nardoma tarp mašinų, tai pliuso tikrai neprideda", - iniciatyvai pritaria 140 automobilių parką turinčios bendrovės "Švyturys-Utenos alus" "Švyturio" prekės ženklo vadovas Laimis Balčiūnas.
Jo teigimu, kitus eismo dalyvius siųsti atsiliepimus apie įmonės automobilių vairavimą ragintų ir aludariai, tačiau užrašus ant jų transporto riboja teisės aktai, mat alkoholio prekės ženklo naudojimas reglamentuojamas griežčiau nei kitų firmų logotipų.
Vis dėlto, nepaisant to, kad nėra nurodoma specialių "vairavimo" telefonų, "Švyturys" yra sulaukęs ne vieno skambučio bendruoju kokybės telefonu apie įmonės darbuotojų elgesį prie vairo.
"Visada vertiname atsiliepimus ir reaguojame į pastabas. Tačiau savo vairuotojus bandome auklėti ne tik pašalinių atsiliepimais. Kiekvienas, prieš sėsdamas į tarnybinį automobilį, pasirašo sutartį, kur viskas nurodoma - ir dėl Kelių eismo taisyklių laikymosi, ir dėl mašinos priežiūros, ir panašiai", - teigia L. Balčiūnas.
Kodėl spjauna?
Klaipėdietis Vilius Mačiulaitis, dirbantis LNK televizijoje operatoriumi, į tuos, kurie vairuoja kompanijų ar prekės ženklų logotipais paženklintus automobilius ir pažeidinėja eismo taisykles, žiūri dar nepalankiau nei į tuos, kurie tą daro asmeniniu transportu.
"Pirma - taip elgdamasis su darbo automobiliu parodai savo požiūrį į darbovietę, darbdavį ir jo įvaizdį. Aišku, susitapatinti su kompanija nereikia, tačiau bent minimali pagarba tiems, kurie tau moka algą, turi būti.
Kitas dalykas - jei ant mašinos yra logotipas, visada gali atsirasti tokių, kurie internete susiras darbovietės telefoną ar el. pašto adresą ir paskųs tave darbdaviams", - sako V. Mačiulaitis.
Tad vis dėlto kodėl nuolat atsiranda darbuotojų, kurių tokie argumentai neveikia?
"Manau, tokiems žmonėms iš principo niekas nerūpi, jie neturi atsakomybės jausmo. Normalūs žmonės eismo taisyklių nepažeidinėja net su sava mašina, jau nekalbant apie tarnybinę", - įsitikinęs operatorius.
Būtų gėda
Anot V. Mačiulaičio, klausimas "Kaip aš vairuoju?" išties yra naudingas, tačiau priimant žmogų į darbą ir duodant mašinos raktelius reikėtų akcentuoti: "Negadinkite mūsų vardo, vairuokite taip, kad iš pašalinių nesulauktume jokių skambučių."
Gerą firmos ar prekės ženklo įvaizdį sukurti sunku, tam reikia metų, o sugriauti - labai lengva, užtenka vieno neigiamo veiksmo ar žodžio, primena klaipėdietis.
"Sykį net esu pasakęs - jų paslaugomis aš nesinaudosiu iš principo. Pamačiau vienos firmos automobilį, stovėjimo aikštelėje trukdantį išvažiuoti kitiems. Mašinoje sėdėjo moteris, bet ne tik nereagavo į pastabas, tačiau dar ėmė auklėti. Tada ir daviau sau žodį - į juos gyvenime nesikreipsiu", - prisiminė žiniasklaidos atstovas.
Pats jis stengiasi tarnybinę mašiną statyti taip, kad niekam nekiltų klausimų.
"Aišku, žurnalistų darbas yra toks, kad kartais menkų nusižengimų neišvengsi. Buvo toks atvejis - atvežė į Specialiųjų tyrimų tarnybą suimti įtariamo kyšininko, skubant filmuoti teko mašiną palikti užstačius kitas. Bet kai tik galėjau, grįžau ir ją perstačiau. Aš nenoriu, kad aplinkiniai galvotų, jog štai, atvažiavo televizija ir spjauna į eismo taisykles bei padorumą.
Be to, man paprasčiausiai gėda kaip žmogui ir prieš kitus žmones, gėda būtų ir prieš policininkus, nors šie gal ir nebaustų", - teigia vairuotojas.
Anot jo, logotipas ant kėbulo įpareigoja. Netgi dar daugiau. "Pastebėjau, kad persėsdamas į nuosavą mašiną iš darbinės imu dar kruopščiau laikytis taisyklių", - sako V. Mačiulaitis, beje, savo telefone iki šiol saugantis prieš porą metų redakcijai atsiųstą vienos klaipėdietės padėką, kad jis sustojo ir padėjo jai kartą sankryžoje ištikus bėdai.
Rašyti komentarą