Klaipėdiečiai eismo organizavimo mokėsi iš estų

Klaipėdiečiai eismo organizavimo mokėsi iš estų

Pirmosiomis birželio dienomis Klaipėdos miesto transporto specialistai dalyvavo Baltijos šalių sostinių viešojo transporto vadovų ir specialistų konferencijoje Taline. Klaipėdoje rengiamasi įdiegti šviesoforų valdymo sistemą, tad itin svarbu sužinoti Talino miesto patirtį automatizuotai valdant miesto eismą.

Klaipėdos politikai ir specialistai kol kas iš arčiau yra susipažinę su Vilniaus miesto šviesoforų valdymo sistema. Klaipėdos miesto savivaldybės ambicija - išstudijavus kaimynų patirtį įrengti geriausią, uostamiesčiui tinkamą ir pakankamą eismo valdymo sistemą. Talinas davė nemažai minčių dėl būsimos tokios mūsų sistemos architektūros.

Anot Klaipėdos transporto specialistų, konferencijoje buvo labai naudinga susipažinti su lengvųjų automobilių taksi paslaugų reguliavimo, leidimų ir licencijų išdavimo praktika. Nuo šių metų sausio visa tai Taline vyksta virtualioje erdvėje ir jų patirtis mums yra puikus pavyzdys.

Trys konferencijos pranešimai (Ryga ir Talinas) buvo skirti dviračių kultūros mieste plėtrai.

Dviratininkų eismas plėtojamas skirtingais tikslais. Vertingi buvo kolegų tyrimai, kokia dviratininkų dalis šia transporto priemone naudojasi tik poilsiui ir pramogai, o kuri ir kasdienėms kelionėms į darbą ar mokslus. Rygiečių vertinimu, pastarųjų yra tik mažuma (40 %). Tas kategorijas miesto planuotojams būtina skirti, nes skiriasi ir jų reikalavimai infrastruktūrai.

Kasdien važinėjantiems dviratininkams jau rūpi ne tik takai ar skirtos juostos, bet ir saugios dviračio statymo vietos prie namų bei kelionės tikslo vietoje. Jų maršrutas yra nusistovėjęs, kelionės dažnis mažiau priklauso nuo sezoniškumo.

Iš pranešimų ir diskusijų susidarė įspūdis, kad tik Taline yra skiriamas rimtas dėmesys šiai dviratininkų kategorijai. Savivaldybė finansais prisideda gyventojams statant saugias dviračių stovėjimo vietas daugiabučių kiemuose, šiemet pradėjo statyti pirmuosius nedidelės talpos "Bike and Ride" terminalus.

Šie terminalai - tai bene vienintelė dviračių infrastruktūros sritis, kurioje Klaipėda kol kas lenkia Taliną. Nuo praėjusių metų Ligoninių miestelio Kombinuotų kelionių jungtyje veikia dabar jau visiškai apkrautas "Bike and Ride" terminalas, visos jo vietos yra užpildytos.

Tačiau Talinas dar kol kas Klaipėdą lenkia sisteminiu požiūriu ir sugebėjimu į plėtrą pažiūrėti "dviratininko akimis", taigi pasimokyti buvo ko.

"Be abejo, su Talino transportininkais kalbėjome ir apie nemokamą miesto gyventojų vežiojimą viešojo transporto maršrutais. Oficialiuose pokalbiuose jie stropiai laikėsi oficialiosios savo miesto valdžios nuostatos: nemokamas viešasis transportas buvo ir lieka puikus sprendimas, nors ir keliantis nemažas diskusijas," - sako Taline lankęsis Klaipėdos miesto savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus.

Tačiau konferencijoje pateikta jų statistika neleidžia daryti tokios vienareikšmiškos išvados. Pirmaisiais nemokamo vežiojimo metais keleivių skaičius Taline išties šoktelėjo (atviras lieka klausimas, ar nemokamu viešuoju transportu pradėjo tada naudotis automobilininkai, ar tik buvę pėstieji ir dviratininkai). Tačiau dabar keleivių skaičius mažėja, nors deklaruotasis Talino gyventojų skaičius ir nežymiai auga. Panašu, kad nemokamas transportas praranda savo prestižą ir keleiviai pradeda rinktis kitas transporto rūšis. Ne viskas blizga ir viešojo transporto ekonomikoje. Pervežimo kaštai nuolat auga. Dabar Taline pervežti autobusu vieną keleivį transporto sistemai kainuoja ketvirtadaliu brangiau nei Klaipėdoje, nors dyzelino kainos ten mažesnės.

Po konferencijos klaipėdiečiams estai su latviais pasiūlė kitą Baltijos šalių sostinių transportininkų konferenciją rengti Klaipėdoje. Tai yra aukštas mūsų viešojo transporto sistemos valdymo įvertinimas - kolegos nusprendė, kad iš mūsų jiems yra ko mokytis, ir nori tai daryti. Klaipėdą jie mato kaip lygiavertį profesinį partnerį.

Klaipėdoje tai būtų puiki proga čia pat vietoje gauti geriausią kolegų patirtį. Tokiose konferencijose pranešimai būna plataus spektro, tačiau kartu ir labai specialūs: Taline kalbėta apie ES lėšų panaudojimo patirtį, taksi paslaugų teisinį reguliavimą, leidimų ir licencijų išdavimo praktiką, betoninių kelio dangų technologiją, keleivinį bėgių transportą. Tad tokia konferencija Klaipėdoje leistų didesniam būriui mūsų specialistų išklausyti profilinius geriausių Baltijos specialistų pranešimus ir padiskutuoti su savo kartais labai siauros srities kolegomis apie specifinius profesinius dalykus.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder