Dėl įvairių vairuotojų pažeidimų sulaikyti ir saugomi automobiliai kelia rūpestį bendrovėms, kurios, pasirašiusios sutartis su policijos komisariatais, įsipareigoja šias transporto priemones nuvežti iš įvykio vietos ir saugoti jas neribotą laiką.
Su Klaipėdos apskrities Vyriausiuoju policijos komisariatu (VPK) tokią sutartį pasirašiusi bendrovė "Priekabos" jau senokai susiduria su rimta bėda.
Nesumokėję baudų po teismo nutarties saugomų transporto priemonių savininkai "užmiršta" savo automobilius ir palieka juos rūdyti aikštelėse. Bendrovė savininkams siunčia vieną po kito raginimus pasirūpinti savo turtu, bet į juos nereaguojama. Transporto priemonės saugojimo aikštelėse kaupiasi ir per ilgą laiką virsta metalo laužu.
Anot "Priekabų" direktoriaus Petro Sadausko, visoje Lietuvoje dėl trumparegiškai suręstų įstatymų saugojimo aikštelės virsta ištisais likimo valioje paliktų mašinų kapinynais.
Nors šalies Konstitucinis Teismas yra konstatavęs, kad automobilio nutempimas ir saugojimas kaip užstatas nėra teisėtas, Lietuvoje galiojantys įstatymai nenumato patogios tvarkos, kuri drausmintų mašinų savininkus ir palengvintų naštą automobilius saugančioms bendrovėms. Aikštelėse mašinos pūva neribotą laiką.
Anot P. Sadausko tokią problemą yra išsprendusios užsienio šalys, viena iš jų - kaimyninė Latvija.
Jo teigimu, Latvijoje automobiliai saugomi vos mėnesį. Jei išsiuntus raginimą sumokėti baudą savininkas neatsiliepia, mašina utilizuojama.
Be to, Latvijoje yra galimybė išieškoti skolą kur kas paprasčiau. Pareiškėjas įspėja skolininką, kad po teismo sprendimo byla bus perduota antstoliui, jeigu skolininkas geranoriškai neįvykdys savo įsipareigojimų. Žmogus sužino, kad dėl paliktos mašinos gali būti areštuotas visas jo turtas.
Bendrovės direktorius mano, jog Seimas turėtų inicijuoti ir pakeisi dalį įstatymų, tiksliau, - numatyti tvarką, kaip elgtis su tais asmenimis, kurie nesirūpina paimtomis ir saugomomis transporto priemonėmis.
Bendrovė tikisi, jog prisibelsti iki Seimo padės Klaipėdos miesto savivaldybė, į kurią buvo kreiptasi dar balandį. Anot P. Sadausko, savivaldybė jau ėmėsi iniciatyvos, kad visoje šalyje lombardams būtų draudžiama dirbti naktimis, taigi galėtų inicijuoti ir mašinų problemos sprendimą.
Beje, pirmadienį ji buvo pristatyta jungtiniame Klaipėdos miesto tarybos Savivaldybės turto ir Miesto ūkio komitetų posėdyje.
Rašyti komentarą