Liepos viduryje Aleksandras B. kreipėsi į bendrovės "Kelias" servisą prašydamas suremontuoti nebeveikiančią jo motinai priklausančio 1997 metų laidos "Mercedes-Benz C250" variklio turbiną.
"Darbus servisas atliko, suteikė šešių mėnesių garantiją, aš už remontą atsiskaičiau, turbina veikė. Servise pasakė, jog reikės pasikeisti tepalus. Tą padariau pats nuosavame garaže - darbas nesudėtingas", - "Autosalonui" pasakojo Aleksandras.
Tačiau, pasak vaikino, rugsėjo pabaigoje paaiškėjo, jog dyzelinio mersedeso variklio turbina vėl neveikia. Klaipėdietis vėl leidosi į "Kelią".
"Nuvežę patikrinti mašinos turbiną į Vilnių serviso meistrai man pareiškė, kad kliba jos velenas - dėl išbyrėjusių guolių. Keista - juk liepą šio defekto tie patys tikrintojai Vilniuje nediagnozavo. Man pasakyta, jog gedimas galėjo atsirasti dėl esą nekokybiško tepalo, kurį aš keičiausi.
Nesutinku, kad gedimas atsirado dėl tepalo, todėl nesiruošiu mokėti 800 litų, kuriuos iš manęs paprašė už antrąjį turbinos remontą. Manau, kad jis turėjo būti atliktas garantine tvarka, ir servisas paprasčiausiai nori atsikratyti atsakomybės", - pareiškė Aleksandras B.
Rado kompromisą
Nors jis žadėjo skųstis visoms įmanomoms institucijoms, konfliktą užgesino pats servisas.
"Prisiėmėme dalį ne savo kaltės ir atsakomybės. Klientas nepripažino pačio turbinos remonto, todėl už jį nemokėjo. Sumokėjo likusią sumą už kitus darbus, ir grąžinome jam automobilį. Nenorėjome kariauti iki galo, nors būtume likę teisūs. Nusileidome", - "Autosalonui" sakė Gintautas Šeduikis, UAB "Kelias" Klaipėdos padalinio vadovas.
Pasak jo, Aleksandro B. atvejis - klasikinė situacija, kuomet pretenzijos reiškiamos pačiam vairuotojui ne iki galo pasirūpinus automobiliu arba darbus dėl taupymo atlikus savarankiškai.
"Žmonės kartais nevykdo meistrų nurodymų ar tiesiog neišgirsta, ką jiems sako. Arba mėgsta po kapotu pasikrapštyti patys, užuot patikėję tą darbą profesionalams.
Turbina - toks dalykas, kuris reikalauja ir priežiūros, ir gero tepalo. Juos privaloma pirmą kartą po remonto keisti nuvažiavus 80 km, antrą kartą - 500 km. Pasikeisti tepalų klientas pas mus neatvažiavo, ant mašinos nėra lipduko, kada jie keisti ir kokie įpilti. Todėl logiška, jog galima naujo gedimo priežastimi mūsų meistrai pavadino savarankiškai pakeistus tepalus. Juolab kad po remonto buvo nuvažiuoti 3 tūkstančiai kilometrų", - sakė G. Šeduikis.
Kitas aspektas, pasak serviso vadovo, yra tas, kad jų įmonė neturi brangios įrangos, reikalingos variklių turbinų diagnostikai.
"Tokia aparatūra Lietuvoje yra tik Kaune ir Vilniuje, todėl mes pagal sutartis vežame tikrinti turbinas į specializuotus servisus. Esame kaip tarpininkai, ir dėl to kartais iš tiesų kyla sunkumų - jei, sakykime, jų darbas atliktas nekokybiškai, atsakomybė tenka mums", - pripažino G. Šeduikis.
"Teisūs būna ir klientai, ir servisai"
Raimonda BUČINSKIENĖ, Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Klaipėdos skyriaus vedėja
Dėl automobilių servisų paslaugų skundų sulaukiame tikrai nemažai. Per metus raštiškų skundų dėl įvairių paslaugų kokybės gauname apie 200, iš jų maždaug 60 būna susiję su automobilių remontu. Kas dažniau teisūs? Pusę atvejų - klientai, pusę - servisai.
Dažniausiai skundžiamasi atliktų darbų kokybe, ypač po avarijos. Problema ta, kad mūsų automobiliai nėra nauji, jie sensta ir genda. Kaip ir minėtu atveju - juk mašina nenauja, galėjo būti ir taip, kad naujas gedimas išties atsirado po pirmojo, bet jie nebuvo susiję. Iš patirties galiu pasakyti, kad dažniausiai tokiais atvejais taip ir būna.
Rašyti komentarą