Lietuvos autoverslininkų asociacijos (LAA) vadovas Rokas Knyva sako, kad 2016 m. naujų lengvųjų automobilių registracijos duomenys rodo stabilias rinkos augimo tendencijas. Automobilių pardavėjams itin sėkmingi buvo gegužės bei rugpjūčio mėnesiai. Per juos fiksuotas atitinkamai 46 proc. bei 31 proc. augimas.
„Pirmą kartą lyderio pozicijas vietinėje M1 kategorijos naujų asmeninės paskirties automobilių rinkoje išsikovojo „Toyota" prekės ženklas, aplenkęs ilgametį rinkos lyderį „Volkswagen". Vis dėlto skirtumas tarp dviejų gamintojų pakankamai trapus - vokiečių gamintojas pardavė vos šešiais automobiliais mažiau",- teigia jis.
LAA duomenimis, išaugusius pardavimus šiemet fiksuoja daugelis gamintojų. Rinkos lyderis „Toyota" šiemet pardavė 29,4 proc. daugiau automobilių nei pernai. „Volkswagen" pardavimai augo 9,3 proc. Pardavimų apimtis sparčiai didino ir „Renault" (+79,1 proc.), „Peugeot" (85 proc.), „Hyundai" (78,7 proc.). Jų augimas sietinas su naujų sėkmingų modelių atsiradimu bei sėkmingomis priemonėmis, organizuojant atstovaujamo gamintojo automobilių platinimą.
„Savo plėtra šiemet išsiskyrė ir tokie gamintojai kaip „Suzuki" (+349 proc.), „Jaguar" (+229 proc.) bei „Seat" (122 proc.). Vis dėlto šių gamintojų pardavimai esminės įtakos rinkai nepadarė dėl sąlygiškai nedidelių absoliučių pardavimo skaičių", — sako R. Knyva.
Lengvųjų komercinių automobilių (N1 kategorijos) rinkoje iki šiol lyderiavęs „Volkswagen" ir čia užleido savo poziciją. Geriau už vokiečių gamintoją pasirodė „Renault" (319 vnt.) bei „Fiat" (263 vnt.). „Volkswagen" su 250 vnt. rikiuojasi trečias.
LAA vadovas atkreipia dėmesį, kad komercinių automobilių pardavėjų 5-tuką, be jau minėtų ženklų, papildė „Toyota" (220 vnt.) bei „Škoda" (218 vnt.), Visgi „Škoda" pasiekimai - techninių išlygų rezultatas. Šio gamintojo komercinių automobilių pardavimo apimtys labiau susijusios su automobilių sertifikavimo ypatumais, siekiant atitikti N1 kategorijos, kaip PVM atskaitos objekto, reikalavimus.
Bendras lengvųjų komercinės paskirties automobilių rinkos prieaugis per šių metų 3 ketvirčius siekė beveik 18,5 proc.
„Vertindami pirmųjų trijų 2016 m. ketvirčių rezultatus darome išvadą, kad rinkos augimas buvo stabilus ir nėra jokių stagnacijos ar traukimosi požymių, todėl ateityje galima tikėtis vis spartesnio šalies automobilių parko atsinaujinimo", - teigia R. Knyva.
2015 m. 1000 Lietuvos gyventojų teko vos 6,7 naujų automobilių. Tai viena prasčiausių statistikų visoje ES. Šioje srityje Lietuva lenkia tik Rumuniją ir Bulgariją.
Rašyti komentarą