Pasitarimas surengtas po to, kai statybos leidimus išdavė Palangos miesto ir Kretingos rajono savivaldybės, kurių teritorija aplinkkelis ir nusidrieks. Nepaisant to, tam tikri darbai jau vyksta.
"Dėl žieminių sąlygų rimti darbai šiuo metu dar neatliekami, tik kertamas miškas. Iš 8,25 kilometro aplinkkelio šeši eis mišku, todėl dabar čia intensyviai ir dirbama. O kelių tiesimo technika į objektą atvažiuos ir žemės darbus pradės, kai tik leis oro sąlygos", - "Autosalonui" paaiškino "Kauno tiltų" plėtros direktorius Vitoldas Sapožnikovas.
Jis vadovauja ir specialiai šiam projektui sukurtai bendrovei "Palangos aplinkkelis", kurios vienintelis akcininkas yra viešosios ir privačiosios partnerystės (VPP) projektų valdymo įmonė "Plėtros investicijos", savo ruožtu valdoma "Kauno tiltų".
Naujuoju keliu, aplenkdami kurortą, automobiliai į Palangos oro uostą, Šventąją ar Latviją galės vykti jau 2015 metų gegužę.
"Projekto įgyvendinimą iki numatyto termino baigsime - juk yra du rangovai, tad darbai vienu metu bus vykdomi ne vienoje vietoje, o daugiau", - teigė V. Sapožnikovas.
ŠIUO METU būsimo aplinkkelio vietoje jau kertami medžiai. Palangos savivaldybės nuotr.
Žadama, kad aplinkkelis bus nutiestas dar šiais metais, iki lapkričio, o kitąmet numatyta atlikti kelio ženklinimo ir kitus su eismo saugumu susijusius darbus.
Esminės naujovės
Kokios pagrindinės naujovės laukia vairuotojų? Palangos aplinkkelis bus magistralinio kelio A13 Klaipėda-Liepoja dalis, tad jis nuo kurorto nukreips tranzitinį transportą, važiuojantį Liepojos, Klaipėdos ir Šiaulių kryptimis. Kitaip sakant, iš Klaipėdos ar Šiaulių važiuojant į Šventąją, Būtingę ar Liepoją, nebereikės užsukti į kurortą.
Aplinkkelis prasidės nuo vadinamosios Vydmantų sankryžos, ir, nusidriekęs per laukus bei miškus, į dabartinį kelią Palanga-Liepoja įsijungs šiek tiek už Palangos oro uosto (34-ajame kelio A13 kilometre). Tad juo bus patogu, išvengiant užsukimo į kurortą, vykti ir į oro uostą.
Pati Vydmantų sankryža, kaip ir dabar, liks dviejų lygių, tačiau bus visiškai rekonstruota.
"Šioje vietoje atsiras vadinamasis dobilas - sankryžos konfigūracija, kokia yra įgyvendinta ne vienoje automagistralės Vilnius-Klaipėda vietoje. Tokia sankryža bus patogu ir saugu važiuoti bet kuria kryptimi", - teigė V. Sapožnikovas.
Be to, aplinkkelyje bus įrengtos dar dvi vieno lygio sankryžos - su krašto keliu Nr. 2309 (vedančiu į Darbėnus) ir jau minėtoji ties oro uostu, su keliu Palanga-Liepoja. Jose bus saugumo salelės, visa kita infrastruktūra, reikalinga eismo saugumui užtikrinti.
Dvi eismo juostos
Tiesa, aplinkkelis, skirtingai nei kelio Klaipėda-Liepoja atkarpa tarp Jakų žiedo ir Vydmantų sankryžos, bus ne keturių, o dviejų eismo juostų.
"Kauno tiltų" atstovų teigimu, jeigu aplinkkelis būtų tiesiamas tokio paties pločio kaip ir nuo Klaipėdos, projekto įgyvendinimas pabrangtų dvigubai. Tad sutaupyti pinigų buvo nuspręsta paskaičiavus, kad vidutiniškai per parą naujuoju aplinkkeliu turėtų važiuoti apie 3 tūkstančius automobilių transporto priemonių, o tokiam srautui esą visiškai pakanka ir dviejų priešingos krypties eismo juostų.
Aplinkkelis bus priskiriamas valstybinės reikšmės II kategorijos keliui, kuriam būtinas minimalus plotis yra 28 metrai. Palangos aplinkkelio plotis su kelkraščiais bus 30 metrų.
Jame bus leidžiamas maksimalus 90 km/h greitis.
Lenktynės išliks
Vienam svarbiausių pajūrio renginių - kasmet liepos viduryje Vydmantų sankryžoje rengiamoms 1 000 km lenktynėms - aplinkkelio statyba įtakos neturės. Atvirkščiai - rekonstravus šią sankryžą pagerės eismo sąlygos varžybų metu.
"Su renginio organizatoriais sutarėme, kad lenktynės čia vyks ir ateityje, ir šiemet, aplinkkelio statybos metu. Padėliosime darbus taip, kad renginiui jie netrukdys. Be to, atsižvelgėme į jų poreikius - rekonstruotoje sankryžoje bus ir kiek platesnės eismo juostos, ir sustiprinti atitvarai', - sakė V. Sapožnikovas.
Kelininkų požiūriu džiaugėsi ir Darius Jonušis, 1 000 lenktynes rengiančios bendrovės "Promosportas" vadovas.
"Gerai, kad nenueita buldozerio principu, ir, jei daroma kas nors naudingo, skirtingų pusių pastangos bandomos sinchronizuoti bendram tikslui. Šis renginys svarbus ne tik pajūriui, bet ir visai Lietuvai, tad džiugu, jog jis išliks", - teigė D. Jonušis.
Anot jo, Vydmantų sankryžos rekonstrukcija sumažins nepatogumus, kuriuos renginio metu patiria į Palangą ar iš jos vykstantys vairuotojai.
"Numatoma, kad net ir lenktynių metu viadukas iš dalies funkcionuos - juo galės naudotis nuo Šiaulių pusės į Palangą ir atvirkščiai vykstantys vairuotojai", - sakė jis.
Palanga irgi laukia
Nemažai iš aplinkkelio tikisi ir Palanga. Visų pirma - sunkiasvorio transporto srautų sumažėjimo. Skaičiuojama, jog dabar vien vasarą per Palangos kelią, kirsdami miesto teritoriją, į Latvijos pusę tranzitu važiuoja apie 75 tūkst. automobilių. Daugiausiai tai - sunkiasvorės transporto priemonės, tranzitu vežančios krovinius iš Klaipėdos jūrų uosto į Latviją. Pastačius aplinkkelį "tranzitiniai" vairuotojai kurorto gatvėse nebepasirodys.
Taip pat tikimasi, kad aplinkkelis ir rekonstruota Vydmantų sankryža išspręs ir lengvųjų automobilių kamščių problemą, kylančią vasaros savaitgaliais, kai iš Palangos išvažiuoti norinčių mašinų eilės nusidriekia kone nuo oro uosto bei užtvindo tiek Klaipėdos plentą, tiek centrinę Vytauto gatvę.
Tuomet su didžiuliais nepatogumais susiduria tiek patys vairuotojai, tiek ir šalia judraus Klaipėdos plento gyvenantys palangiškiai.
Apie projektą
Palangos aplinkkelio tiesimas yra pirmasis Lietuvoje transporto infrastruktūros projektas, įgyvendinamas viešosios ir privačios partnerystės būdu. Pagal jį, specialiosios paskirties įmonė "Palangos aplinkkelis" yra įsipareigojo ne tik nutiesti aplinkkelį, bet ir jį prižiūrėti dar 23 metus savo lėšomis. Tarp privalomų darbų per minėtą laikotarpį - ir dvi aplinkkelio rekonstrukcijos.
Viso projekto vertė - 123,575 mln. Lt. Aplinkkelio tiesimo darbai kainuos maždaug 41,6 mln. Lt, likusi suma bus skirta kelio priežiūrai ir remonto darbams. Valstybė už atliktus darbus ir paslaugas bendrovei "Palangos aplinkkelis" pradės mokėti nuo trečių metų ir atlygį išmokės per 23 metus.
Aplinkkelio statyba turėjo būti pradėta dar 2012-ųjų vasarą, bet viskas sustojo dėl keliasdešimties papildomų milijonų litų, reikalingų darbams atlikti. Iš pradžių maksimali projekto vertė siekė 88,6 mln. Lt. Konkursas įvyko 2012 m. pavasario pabaigoje, tačiau jo nugalėtoja iš valstybės paprašė daugiau pinigų nei ši žadėjo skirti - 125 mln. Lt. Tų pačių metų lapkritį Vyriausybė nepritarė sutarčiai su rangovu, ir viskas išsisprendė tik pernai balandį, kuomet pagaliau pritarta sutarties pasirašymui.
Rašyti komentarą