Perėjos naikinamos, atsiras perėjimai

Perėjos naikinamos, atsiras perėjimai

Liepų gatvėje panaikintos pėsčiųjų perėjos pasigedę klaipėdiečiai gatvę šioje vietoje gali kirsti ramia sąžine - jie taisyklių nepažeidžia, o ateityje panašių perėjimo vietų gali atsirasti ne tik sankryžose. [CITATA] Jas atskirsime iš kitokio kelkraščio bortelio.

Liepų ir K. Donelaičio gatvių sankryžoje esančią perėją nutarta panaikinti kaip perteklinę. Mintis įgyvendinta neužtrukus, mat šioje vietoje teko pašalinti tik ženklą, o ant grindinio buvusį "zebrą" primena tik neryškios dėmės. Nors perėja dingo neseniai, miestiečiai jos jau spėjo pasigesti.

"Kone kasdien čia vaikštau ir matau, jog ji itin reikalinga: žmonių srautai dideli, šalia yra autobusų stotelė, daug kas eina į Vaikų ligoninę, Neįgalumo nustatymo tarnybą, Menų fakultetą. Galbūt ją galima sugrąžinti?" - vylėsi klaipėdietė Irina.

TAISYKLĖS. Liepų ir K. Donelaičio gatvių sankryžoje važiuojamąją dalį galima kirsti pagal įsivaizduojamas šaligatvių arba kelkraščių linijas, o tie, kurie į kitą pusę bėga tiesiai iš stotelės, gali būti nubausti. Eimanto CHACHLOVO nuotr.

Tačiau per buvusią perėją vaikštanti moteris gali būti rami - ji taisyklių nepažeidžia.

"Tegul žmonės vaikšto, niekas jų nenubaus - šiuo atveju galioja Kelių eismo taisyklė, nurodanti, jog gatvę sankryžoje pereiti galima pagal įsivaizduojamą šaligatvių arba kelkraščių liniją", - sako Klaipėdos apskrities VPK Kelių policijos biuro komisaras inspektorius Gintaras Kučinskas.

Jis teigia, kad jau šiuo metu yra galimybė panašias gatvės kirtimo vietas įteisinti bet kur, ne tik sankryžose: jau įsigaliojo Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovo įsakymas, kuriuo patvirtinta sąvoka "pėsčiųjų perėjimas", reiškianti vietą, nepažymėtą kelio ženklais "Pėsčiųjų perėja" ir ženklinimo linijomis.

"Vienas iš reikalavimų joms įrengti yra nuožulnus gatvės bortelis, kad neįgaliesiems patogiau būtų. Tikriausiai iš to perėjimą ir atpažinsime. Šiuo metu nedrąsu apie tai diskutuoti, mat tvarka nauja, praktikos nėra, vyksta konsultacijos", - pasakojo G. Kučinskas.

Tokie perėjimai galėtų būti įrengiami tik gatvėse ar keliuose, ne platesniuose nei 4 eismo juostos, o automobilių greitis ribojamas iki 50 km/h. Pareigūno manymu, tokios vietos galėtų būti net saugesnės už perėjas.

"Tokia jau žmogaus psichologija - pamato linijas ant gatvės ir eina nesidairydamas, įsivaizduodamas pirmenybę tik sau. O kur dryžių nebus, gal bent apsidairys prieš eidamas", - teigė jis.

Primename, kad, pagal Susisiekimo ministerijos rekomendacijas, vardan eismo dalyvių saugumo pernai nutarta Klaipėdos gatvėse panaikinti 15 perėjų. Kol kas iš šio sąrašo dar nepanaikinta nė viena perėja.

"Kai tik oro sąlygos leis, pradėsime darbus. Šiuo metu, kai yra įšalas, tai padaryti gana sudėtinga, nors iš pirmo žvilgsnio ir atrodo, jog naikinti yra lengva", - sakė savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder