Subkompaktinės klasės "Tata Nano" mažylis visame pasaulyje išgarsėjo 2008-aisiais, kuomet Indijos milžinas "Tata Motors" pranešė pradedąs gaminti pigiausią pasaulyje serijinį lengvąjį automobilį. Panašu, tokiu jis išlieka ir šiandien - su 120-185 tūkst. rupijų (6 140-7 570 Lt) kaina.
Tačiau tai dar nereiškia, kad nusipirkę tokią mašiną (tiesa, nei Lietuvoje, nei visoje Europoje nauji "Nano" neparduodami) liksite gyvas ar sveikas. Tad gal geriau pirkti 1998-ųjų gamybos "golfą"?
Tokios mintys peršasi susipažinus su paskutiniais organizacijos "Global NCAP", išbandžiusios penkių populiariausių Indijos rinkoje modelių saugumą, bandymų rezultatais. "Tata Nano" pasirodė blogiau ir už "Suzuki-Maruti Alto 800", ir už "Ford Figo" (praėjusios kartos "Fiesta" modelio variantas), ir už "Volkswagen Polo" bei "Hyundai i10".
Bandymams pasirinktos bazinės automobilių versijos, ir visose jose oro saugos pagalvių nebuvo. Mašinos daužytos ir važiuojant 56 km/h greičiu (Jungtinių Tautų nustatytas standartas), ir 64 km/h greičiu (Europos "Euro NCAP" ir Jungtinių Valstijų IIHS organizacijų standartas).
"Tata Nano" abiem atvejais bandymų neišlaikė - negavo nė vienos žvaigždutės iš penkių galimų. Konstatuota, kad susidūrimo metu vairuotojas patiria mirtinas traumas, o oro saugos pagalvių įdiegimas būtų paprasčiausiai beprasmiškas dėl nepakankamai tvirtos kėbulo struktūros.
Indijoje surenkamas "Hyundai i10" už suaugusių keleivių apsaugą taip pat negavo nė vienos žvaigždutės, viena suteikta tik už vaikų apsaugą. Po dvi žvaigždutes už vaikų apsaugą uždirbo "Suzuki Maruti Alto 800" bei "Ford Figo".
Geriausiais bandymų rezultatais galėjo pasigirti "Volkswagen Polo", tiesa ta versija, kurioje neseniai pradėtos montuoti oro saugos pagalvės. Ji gavo net 4 "Global NCAP" įvertinimą (už suaugusių keleivių saugumą, vaikų saugumas įvertintas trimis žvaigždutėmis).
Tiesa, blogos žinios apie "Tata Nano" nuskambėjo dar 2009-aisiais - tada Indijoje užregistruota keletas atvejų, kuomet užsidegė visiškai nauji "Nano" modeliai. Pora jų supleškėjo pirkimo dieną, pakeliui iš pardavimo salono.
Tuomet "Tata Motors" atšaukė visus 70 tūkst. jau parduotų "Nano" modelių ir juose sumontavo papildomos apsaugos priemones, kad nekiltų gaisras. Nustatyta, kad liepsnų pavojus kildavo nuo trumpo elektros laidų jungimosi, be to, gaisras galėjo kilti pašaliniams daiktams pakliuvus ant išmetimo sistemos dalių.
Indai dar prieš kelerius metus garsiai svarstė prekybą "Nano" modeliu pradėti ir Europoje, tačiau tokie planai ir liko tik kalbomis. Tiesa, buvo pristatyta modernesnė versija "Nano Europa", bet automobilis taip ir nepardavinėjamas iki šiol. Analogiška situacija - ir su JAV.
Matyt, indai dar neapsisrendė, ar verta investuoti į "Nano" saugumą norint atitikti JAV ir Europoje galiojančius standartus. Dėl oro pagalvėmis, elektroninės stabilumo kontrolės bei kitų privalomų saugumo sistemų sumontavimo mašinos kaina pakiltų kone 5 kartus.
Tad kol kas "Tata Motors" (beje, valdanti britiškas "Jaguar" bei "Land Rover" markes) į Europą žengti žada po truputį. Šiuo metu kompanija derasi su Klužo sritimi Rumunijoje dėl automobilių gamybos buvusioje "Nokia" gamykloje Jucu kaime. Čia, investavus iki 1 mlrd. eurų, būtų surenkami ir lengvieji automobiliai (pavyzdžiui, praėjusią savaitę tarptautiniame Naujojo Delio autosalone pristatytas sedanas "Zest" ar hečbekas "Bolt", ir autobusai bei sunkvežimiai.
INFORMACIJA
"Global NCAP" - 2011 m. įsteigta nepriklausoma britų organizacija, finansuojama Tarptautinės automobilių federacijos (FIA). Pagrindinis jos tikslas - naujų saugumo bandymų metodikų kūrimas ir besivystančių šalių rinkoms skirtų automobilių saugumo bandymai.
Rašyti komentarą