Hibridinės jėgainės veikimo principas paremtas sąveika tarp dviejų automobilyje sumontuotų variklių - elektros ir vidaus degimo. Važiuojate lėčiau ir tolygiai - naudojate nieko jums nekainuojančią elektros energiją. Važiuojate dinamiškiau - naudojate benziną ir elektros energiją, o lėtėjant ir stabdant įkraunama elektros baterija.
Viskas paprasta, ir nei papildomo išlaikymo, nei papildomo aptarnavimo tokiam automobiliui - palyginti su įprastu benzininiu ar dyzeliniu - nereikia. Priešingai - hibridinės technologijos taupo vairuotojo pinigus. Mažesnių kuro sąnaudų pavidalu.
Toks yra ir "Toyota RAV4 Hybrid". Šį, vieną populiariausių rinkoje, miesto visureigių dar neseniai buvo galima rinktis tik su vidaus degimo varikliu, o pernai debiutavusi hibridinė versija sulaukė neįtikimos paklausos.
Įdomiausia tai, kad hibridinis "ravas" nėra pasyvi transporto priemonė - ji vairuotoją kviečia dalyvauti savotiškame žaidime, vadinamame "Elektra ir benzinas". Jį žaisti padeda prietaisų skydelis, kuriame vietoje tachometro įrengtas energijos monitorius jus kiekvieną akimirką informuoja, kokia energija suka mašinos ratus - elektros ar degalų.
Važiuojate laikydamiesi "Eco" ribos - naudojate elektrą. Rodyklė pakilusi virš jos - reiškia, naudojate benziną, tačiau ir šiuo atveju sukuriama savotiška pridėtinė vertė, mat benzininis variklis dalį energijos atiduoda baterijoms, iš kurių ją vėliau pasiims elektros motoras. Spaudžiate stabdžius - taip pat kraunate baterijas.
Koks šio žaidimo rezultatas? Spręskite patys: trumpo "Vakarų ekspreso" bandymo metu mieste ir užmiestyje nuvažiuota 20 km, vidutinės kuro sąnaudos - 5,4 l/100 km. Neblogai, ar ne? Ypač turint omenyje, kad po kapotu - benzininis 2,5 l 155 arklio galių variklis. Bendra hibridinės jėgainės galia - 197 AG.
Viena taupumo priežastis slypi jau pačiame motore. Jis yra kintamų ciklų, Otto bei Atkinsono, ir būtent pastarasis leidžia naudoti trečdaliu mažiau kuro važiuojant nuosaikiu režimu.
Beje, "sezoninis" klausimas - ar hibridinį automobilį sunkiau užvesti žiemą? Tikrai ne. Gal net atvirkščiai - tam "Toyota RAV4 Hybrid" naudoja elektros motorą ir aukštos įtampos bateriją, o ne įprastą starterį. Elektros variklis yra toks galingas, kad atlieka ir patį sunkiausią darbą - būtent jis pajudina mašiną iš vietos.
Ir dar apie šaltą orą. Ką įprastai darote žiemos rytą? Paleidžiate variklį ir einate grandyti stiklų ar šluoti sniego nuo kėbulo. Taip pat bus ir su "Toyota RAV4 Hybrid", tačiau kol tą darysite, jo vidaus degimo variklis ne tik šildys saloną, bet ir įkraus bateriją.
ĮKROVIMAS. Iš elektros tinklo hibridinis "Toyota RAV4" neįkraunamas - įkrovimas vyksta važiavimo metu, o labiausiai - lėtėjant ir stabdant. Eimanto Chachlovo nuotr.
Hibridinio modelio baterija veikia kitaip nei elektromobilyje - ji niekada negali būti iki galo įkrauta ir visiškai iškrauta, nėra pilno įkrovimo ir iškrovimo ciklo, kurių skaičius nulemia ir bet kokios baterijos gyvavimo amžių. Kitaip sakant, hibridinio modelio baterijos užteks visam jo eksploatavimo laikotarpiui.
Kitas šio automobilio laužomas mitas - esą hibridinė transporto priemonė negali būti dinamiška. Gali būti. Ir yra - "Toyota RAV4 Hybrid" 100 km/h greitį pasiekia per 8,3 sek.
Ir apskritai - šis modelis puikiai suderina galią ir ekonomiškumą: jis pasižymi miesto visureigių klasėje mažiausiais išskiriamo CO2 ir degalų sąnaudų rodikliais. Tai nenuostabu, kai žinai, kad spustelėjus akceleratoriaus pedalą iš pradžių įsijungia elektros motoras, ir tik po to - vidaus degimo.
Na, o jei reikia didesnio pravažumo, galima rinktis visų keturių varomųjų ratų versiją AWD, kurioje galinius ratus suka atskiras elektros variklis.
Oficialios "Toyota" atstovės Klaipėdos bendrovės "Solorina" pardavėjai sako neretai susiduriantys su klientų klausimu, ar hibridinius automobilius yra prižiūrėti brangiau. Iš tiesų šiuo požiūriu nei "Toyota RAV4 Hybrid", nei kiti hibridinės šeimos modeliai niekuo nesiskiria nuo benzininių ar dyzelinių automobilių - hibridiniams komponentams papildomas aptarnavimas nereikalingas. Netgi atvirkščiai - pavyzdžiui, jie turi mažiau dirželių, neturi nei įprasto generatoriaus, nei starterio.
Be to, švelniai spaudžiant stabdžių pedalą "RAV4 Hybrid" stabdymas vyksta elektros motoru. Tai reiškia, jog ne taip intensyviai, kaip įprastuose vidaus degimo variklius turinčiuose modeliuose, dyla stabdžių kaladėlės - jų tarnavimo terminas yra 2-2,5 karto ilgesnis.
Visa tai jūs galite išbandyti patys, juolab kad dabar "Solorina" bandomiesiems važiavimams siūlo specialią programėlę - įveikę tam tikrą maršrutą "Toyota RAV4 Hybrid" modeliu sulauksite diplomo su smulkiais jūsų važiavimo rezultatais: kiek laiko judėjote naudodamas elektrą, kiek jos sunaudojote palyginti su degalais, kiek sunaudojote degalų ir pan.
Tad "Toyota RAV4 Hybrid" vairavimas tiesiog negali būti nuobodus.
BEJE
Iš 2016 metais Lietuvoje parduotų "Toyota RAV4" modelių hibridinės versijos sudarė 49 proc., o Klaipėdoje - 60 proc. nuo bendro kiekio, ir net nepaisant to, kad hibridinė modifikacija rinkoje atsirado tik balandžio mėnesį.
INFORMACIJA
"Toyota" salonas - Tilžės g. 62, LT-91108, Klaipėda
Tel. (8 46) 397142, (8 46) 397141
Faks. (8 46) 314266
El. p. [email protected]
www.solorina.lt
Rašyti komentarą