Teigiama, kad degalai, pavadinti "e-diesel", gali tapti neišsenkančiu ateities šaltiniu, mat jiems pagaminti reikia tik trijų dalykų - oro, vandens ir elektros energijos, reikalingos chemijos procesams.
Kaip toks dyzelinas gaunamas? Iš pradžių vanduo, paverstas garais, 800 laipsnių karštyje elektrolizės būdu suskaidomas į vandenilį ir deguonį. Vandenilis patenka į sintezės reaktorių, kur, veikiant dideliam slėgiui ir esant aukštai temperatūrai, reaguoja su anglies dvideginiu, imamu tiesiog iš aplinkos oro naudojant specialią technologiją, sukurtą šveicarų kompanijos "Climeworks".
Šių procesų rezultatas - skystas angliavandenilio junginys "Blue Crude", kuris, kaip ir nafta, gali būti perdirbamas į dyzelinį kurą. Šis produktas, vadinamasis "Audi e-diesel", neturi sieros, o aukštas cetaninis skaičius užtikrina reikiamą variklio veiklą. Į aplinką automobilio variklis išmeta tiek pat CO2, kiek jo yra paimama iš oro gaminant kurą.
Laboratoriniai testai patvirtino, kad sintetinį kurą galima be problemų skiesti su įprastu dyzelinu arba naudoti gryną. Tą patvirtino ir Vokietijos švietimo ir mokslo ministrė prof. dr. Johana Vanka (Johanna Wanka), iškilmingos ceremonijos metu į savo tarnybinio "Audi A8 3.0 TDI" modelio automobilį įsipylusi 5 litrus šio kuro.
"Jei mes galėsime plačiai naudoti anglies dvideginį kaip išteklį, klimato apsaugai ir efektyviam resursų naudojimui tai turės lemiamos reikšmės. Tai - pagrindas "žaliajai ekonomikai", - pažymėjo ji.
Artimiausiu metu vokiečiai nedidelėje kompanijos "Sunfire" gamykloje Dresdeno priemiestyje ketina pagaminti apie 3 tūkstančius litrų "e. dyzelino". Pranešama, kad per dieną įmanoma pagaminti apie 160 litrų "Blue Crude" žaliavos, ir maždaug 80 proc. jos vėliau perdirbti į "e. dyzeliną".
Tiesa, neaišku, ar greitai toks kuras bus pradėtas gaminti masiniu būdu - dėl technologinių procesų jis yra gana brangus.
Rašyti komentarą