Australijos verslo guru atsivežė sėkmės receptų ir kviečia lietuvius raitotis rankoves
Alanas Brančas (Alan Branch), patyręs Australijos verslo konsultantas, komercinės teisės, tarptautinio verslo ir franšizių ekspertas, atstovaujantis „Global Franchise Partners", atvyko į Lietuvoje vyksiančią Vilniaus franšizavimo dienos renginį „Brand4Baltic 2012" ir lietuviams atvežė naujų verslo idėjų, kurios, prigijusios užsienyje, savininkams jau sukrovė milijonus dolerių. Australo patarimas lietuviams - jei sugebi ryte atsikelti anksčiau ir esi kupinas entuziazmo dirbti geriau nei konkurentai, dienos pabaigoje turėsi daugiau už kitus.
- Su kokiais planais atvykote į Lietuvą?
- Mus pakvietė dalyvauti franšizavimo dienos renginyje ir susitikti su potencialiais verslo partneriais, franšizių pirkėjais. Rinkomės tarp Dubajaus ir Lietuvos. Man labai malonu apsilankyti Vilniuje - tai labai gražus miestas, jau spėjau pasivaikščioti ir pasidaryti kelias fotografijas.
Mano vaidmuo - padėti įmonėms, franšizių davėjoms, organizuoti prekybos misijas. Dabar tyrinėjame verslo galimybes Baltijos šalyse. „Global Franchise Partners" turi atstovybių visame pasaulyje, esame geriausi specialistai, kai reikia perkelti verslo modelius iš vienos valstybės į kitą - atliekame teisinį darbą, vedame derybas, rengiame rinkodaros strategijas. Mes reprezentuojame daugybei prekinių ženklų, dirbame su verslais, kurie yra labai sėkmingi daugelyje šalių. Lietuviams galbūt nedaug ką sako tokie prekiniai ženklai kaip „Intelligent Accounts", „Floral Image" ar „Blow Dry Bar", kuriuos čia pristatysime. Tačiau įsigilinę, neabejoju, jie pamatys, kad tai neįtikėtinos ir dar nepritaikytos verslo idėjos, galinčios franšizių pirkėjus paversti klestinčiais verslininkais. Jau susitikome su potencialiais investuotojais, kurie domisi galimybe tapti komandos nariais. Tikimės, kiekvienai franšizei sutikti bent po 3 potencialius investuotojus.
- Ar Lietuvos rinka nėra per maža tarptautiniams prekiniams ženklams plėtoti?
- Visi mūsų verslo modeliai tinkami mažoms rinkoms, sudarančioms iki 2 mln. gyventojų. Maža rinka turi privalumų - joje mažiau konkurencijos. Be to, franšizavimo dienos renginys yra tarptautinis ir susitiksime su grupėmis žmonių, kurie atvyksta iš kitų Baltijos šalių, Rusijos, Italijos, Prancūzijos, Didžiosios Britanijos. Bus didelis renginys ir tai parodo, kad susidomėjimas šiomis rinkomis yra didelis.
Manome, kad Vilnius yra vartai į Baltijos šalis. Jūs esate Europos Sąjungos dalis, turite verslus, kurie sutelkę labai didelę kompetenciją. Taip pat turite gyventojų, kurių gyvenimo gerovė vis auga. Užtenka į juos pažiūrėti ir matyti, kad jie dairosi geriausių prekinių ženklų ir aukščiausios kokybės.
Lietuvos franšizių rinka, įvairiais vertinimais, taip pat gali per artimiausius penkerius metus labiau nei padvigubėti. Sunkiausias darbas jau padarytas - čia yra sėkmingai veikiančių franšizių, žmonės prie jų priprato, verslo savininkai mato potencialą augti. Paprastai jie nenori eksperimentuoti - solidus prekės vardas, daug pasiekęs tarptautiniu mastu, jiems yra geriausias pasirinkimas.
- Į kokius prekinius ženklus čia dedate daugiausiai vilčių?
- „Intelligent Accounts" yra verslas, kuris suprato, kad tvarkinga buhalterija versle yra vienas svarbiausių dalykų. Tvarkingai valdomą informaciją galima panaudoti geriau - į buhalteriją įdėjus truputį intelektualumo, verslas praeities duomenis gali panaudoti ateities planavimui ir veiklos gerinimui. Tai sistema, kuri klientams pateikia geresnių rezultatų, ir panaikina rūpesčius - nebereikia atskirų departamentų apskaitai tvarkyti, galima orientuotis į pagrindinę veiklą. Už konkurencingą kainą netgi gaunama daugiau - sistemos realiu laiku apdoroja duomenis kitoje pasaulio pusėje, kur tą padaryti efektyviausia. Franšizės gavėjas taip pat nebeturi atlikti buhalterio darbo - daugiau laiko lieka santykiams su klientais, naujų klientų paieškai.
Kitas prekinis ženklas, „Floral Image" - dirbtinių gėlių nuoma biurams ar salėms papuošti. Pažiūrėję į šias gėles galėtumėte garantuoti, kad jos tikros, ir nepalietę neatskirtumėte. Esame išplėtoję puikią tiekimo ir gamybos sistemą, leidžiančią iš daugybės gamintojų siūlomų produktų sudaryti unikalią gėlių paletę. Be abejo, tokios gėlės yra daug ekonomiškesnės, lyginant su gyvais augalais, kurie reikalauja daug priežiūros. Be to, jos visada atrodo puikiai - kas mėnesį gaunate naujų gėlių.
„Blow Dry Bar" - labai maloni vieta moterims, kur jos gali ateiti ir puikiai praleisti laiką - gurkšnoti šampaną ir tuo pačiu metu pasigražinti: darytis šukuoseną, lakuotis nagus. Jei nori, jos gali šokti ar klausyti koncerto. Pamatytumėte, kokios puikios nuotaikos klientės Australijoje išeina iš šio baro.
Sėkmingi verslai dirba ties tuo, kas žmonėms būtina. Versle visuomet reikės buhalterijos, biurams visuomet reikės vidaus dekoracijų, o moterys visuomet norės pasigražinti.
- Ar nebijote, kad jūsų siūlomas idėjas lietuviai gali nukopijuoti?
- Konkurencija visuomet yra gerai - tai palaiko įmonės budrumą. Mes netgi norime, kad kiti imtųsi kopijuoti - tokiu atveju mes tobulėjame toliau ir visuomet būsime galva priekyje. Be to, siūlomoms sistemoms išplėtoti teko praleisti ne vienerius metus ir išleisti ne vieną milijoną dolerių sistemoms, technologijoms - niekas greitai tokių išteklių ir pastangų nesutelks, kad sukurtų konkuruojančias sistemas. Dažniausiai kopijuotojai tampa geriausiais mūsų siūlomų verslų atstovais, kai pasimoko, kad nėra taip paprasta padaryti viską nuo nulio.
- Ar skaičiavote, kokią investicijų grąžą gauna franšizės pirkėjas?
- Franšizės turi labai didelį privalumą - pirminė investicija yra sąlyginai maža, tačiau galima gauti gana didelę grąžą. Mūsų siūlomų prekinių ženklų atsipirkimo terminas prasideda nuo 18 mėnesių, o tai yra labai greitai. Žinoma, kiekvienu atveju skaičiavimai skiriasi.
- O kaip franšizės pirkėjas ir pardavėjas dalijasi uždirbamą pelną?
- Paprastai franšizės gavėjai įsipareigoja mokėti tam tikro dydžio atskaitymus nuo apyvartos, taip pat, kartais būna numatyta privaloma apyvartos dalis prekinio ženklo rinkodarai. Pavyzdžiui, „Intelligent Accounts" atveju, taikomi 7 proc. atskaitymai nuo apyvartos iki pirmųjų 50 tūkst. JAV dolerių, o didėjant apyvartai mokestis mažėja. Viskas sudėliota taip, kad būtų užtikrinta, kad franšizių pirkėjai gerai užsidirbtų.
Pirkdami franšizę investuotojai gerokai sumažina savo patiriamą riziką. Jie gauna sistemą, kuri dirba jiems, visą mokymų paketą, į kurį įtraukta netgi ir tai, kaip įvertinti vietos rinkos perspektyvas, konkurentus. Franšizių pirkėjai netgi gali patys nedalyvauti veikloje - franšizė leidžia įdarbinti pinigus, veiklą patikint samdomiems vadovams. Tokiu atveju investuotojas pasiima tik pelną.
- Kokius reikalavimus turi atitikti franšizės pirkėjas?
- Franšizės teikia galimybiųs tiems, kurie yra susidomėję veikla, turi pakankamai pinigų pradiniam kapitalui užtikrinti, o toliau jau visų verslų tikslas - padaryti juos grupės dalimi. Žinoma, idealu, kad asmuo jau turėtų verslo įgūdžių, tačiau tai nėra būtinybė. Franšizės gavėjas neturi būti absoliutus ekspertas vienoje ar kitoje srityje. Aišku, franšizės pirkėjas turi prisiimti įsipareigojimus.
Mes siekiame pritraukti žmones su geriausiomis savybėmis, kurie būtų motyvuoti tapti komandos dalimi. Mes, žinoma, galime vesti mokymus, konferencijas, kad jie visuomet jaustųsi gerai, tačiau man būtų labai sunku išmokyti žmogų ryte anksti atsikelti ir jaustis puikiai. Entuziastu turi būti pats - jei ryte sugebi anksčiau atsikelti ir dirbti geriau nei konkurentai, dienos pabaigoje turėsi daugiau.
Franšizių modelis mums labai priimtinas dėl to, kad galime pritraukti labiausiai motyvuotus žmones, verslai valdomi žmonių, turinčių savininkiškumo jausmą. Pavyzdžiui, Australijoje, labai daug žmonių nori turėti savo verslą, tačiau jie to nemoka. O darbas nesukuria vertės - praradęs darbą turi tik išeitinę kompensaciją. Turėdamas franšizę, esi pats sau viršininkas, o per metus sukurtas verslas yra vertė, kuri gali būti parduota arba perleista vaikams.
- Ką pasakytumėte dvejojantiems, ar ateiti į franšizavimo dienos konferenciją?
- Prarasti nėra ko - net jei žmonėms nepatiks mūsų siūlomi prekiniai ženklai, ar jie bus ne tai, ko jie norėtų - mes jiems vis tiek galime suteikti geresnių idėjų. Pasaulis dabar labai mažas, todėl reikia naudotis visomis galimybėmis.
Rašyti komentarą