"Upcode" yra technologiniai sprendiniai panaudojant 2D, t. y. dvimatį kodą. Informacija valdoma mobiliuoju telefonu", - taip šią inovaciją apibūdina "UpCode" atstovas Žilvinas Kučinskas.
Naudojant "UpCode" gali būti perduodamas neribotas informacijos kiekis vaizdu, garsu, raštu, bet kuria užsienio kalba. Norint technologija naudotis, reikia į mobilųjį telefoną atsisiųsti programą, ją aktyvuoti, telefono "akį" nukreipti į grafinį kodą, spragtelėti fotografavimo mygtuku ir galima naudotis informacijos, funkcijų bei paslaugų prieiga.
Nuo mokyklos iki policijos
"UpCode" technologija naudojama ir taikoma 56 pasaulio šalyse, pradedant Suomija, Argentina, Amerika, Japonija, Malaizija, Dubajumi ir baigiant Lietuva. "Upcode" - pasaulinė technologinių sprendinių mobiliesiems telefonams, panaudojant 2D kodą, lyderė įkurta Suomijoje, Vaasa mieste.
Užsienio šalyse "UpCode" technologija taikoma įvairiausiuose sektoriuose, pavyzdžiui, transporto - sumokėti už automobilio stovėjimą, pateikti miesto autobusų grafikams, oro uostų informacijai ir pan. Policija šia technologija naudojasi valdyti vaizdo kameroms, kontroliuoti darbuotojams, tvarkyti dokumentams bei įstatymams, sekti kontrabandai, turizmo agentūros pateikia interaktyvius žemėlapius, informaciją apie lankytinas vietas, viešbučius, miesto ir šalies istoriją.
Pritaikymo galimybių randa ir ligoninės - "UpCode" technologija naudojama valdyti ligos istorijų bei reikiamų procedūrų informacijai, organizuoti patalpoms bei personalui, kontroliuoti medicinos įrangai bei preparatams, prižiūrėti pacientams namuose, taip pat bankai - lojalumo programoms, bankomatų priežiūrai, mikroatsiskaitymams, inkasacijai, interaktyvioms kredito kortelėms.
Spaustuvės bei mokymo įstaigos tokiu būdu pateikia mokymo medžiagą, papildomas užduotis, kontroliuoja leidinių kopijavimą, technologiją naudoja ir logistikos reikmėms.
Bene palankiausia sritis naudoti "UpCode" technologiją - rinkodara. Pasak Ž. Kučinsko, šiuolaikinės reklamos galimybes riboja vieta (televizija, reklaminiai stendai, sienos, kur galima kabinti plakatus, stoveliai kavinėse) ir plotas - ne kažin kiek gražiai bei suprantamai pateiktos informacijos sutalpinsi ant plakato.
Informacija - vis kita
Pagrindiniais "UpCode" technologijos pranašumais laikomas saugumas (informacija bei dokumentai laikomi ne kode, o apsaugotame serveryje), kaštų taupymas ir efektyvumas (informacija teikiama skaitmeniniu pavidalu, be mobiliojo telefono, nereikia papildomos įrangos ar serviso).
Be to, technologija yra ypač universali. Dėl mažo dydžio (0,1 x 0,1 mm, reguliari spauda - 10 x 10 mm), įvairių spalvų bei galimybės nuskenuoti nuo popieriaus, medžiagos, TV ekrano, gaubtų paviršių (taurių, pieštukų), atspausdintų reljefiškai, šie kodai tinka įvairiausiems poreikiams.
Patogu ir individualus pateikimas - tą patį kodą nuskenavę skirtingi žmonės telefono ekrane gali matyti skirtingą informaciją. Ž. Kučinsko teigimu, taip galima atskirti informaciją pilnamečiams vartotojams, ją skirstyti pagal interesų grupes: darbuotojai, vadovai, kokybės specialistai, ekonominė policija, galutiniai vartotojai ir t. t.
Kodai yra lanksčiai pritaikomi ir ilgaamžiai - kodas lieka tas pats, o juo pateikiamą informaciją galima keisti kiek tik norima ir kada tik norima.
"Taip kodas gali pateikti reklamą bei nuolaidą prieš pasirenkant produktą, vartojimo nurodymus prekę nusipirkus ir t. t." - pavyzdį pateikia Ž. Kučinskas.
Kodas ne tik nukreipia telefono ekraną į atitinkamą svetainę, bet ir pagal pageidavimus leidžia apmokėti sąskaitas, balsuoti, žaisti, dalyvauti pokalbių forumuose ar naudoti telefoną kaip virtualų bilietą į kino teatrą ar leidimą patekti į savo biurą.
Ne tiems, kurie nesiunčia SMS
Ž. Kučinskas atkreipia dėmesį, kad šia inovacija susidomės tie, kurie mobilųjį telefoną naudoja ne tik kaip ryšio priemonę, bet ir kaip informacijos šaltinį, o tie, kurie nelabai žino, kaip, pavyzdžiui, siųsti trumpąsias žinutes, "UpCode" naudos nematys.
"Kad būtų lengviau suprasti, kaip veikia "UpCode" sistema, kodą galime įsivaizduoti kaip visada nešiojamą televizoriaus ekranėlį, o "UpCode" - kaip televiziją, kuri transliuoja įvairias laidas, leidžiančias interaktyviai dalyvauti žiūrovui, naudotis internetu su distanciniu pultu bei turi "parent control" (klasifikavimo) funkciją arba kaip visada turimą kompiuterio monitorių, o "UpCode" - kaip programų rinkinį, leidžiantį bet kada paprastai atlikti reikalingas funkcijas, - aiškina Ž. Kučinskas.
Įsivaizduokite, kad ant kiekvieno įmanomo paviršiaus galite padėti po televizorių, kuriame transliuojate ką norite, kam norite ir dar parduodate reklaminį laiką kitiems. Televizorių, kurį kiekvienas turi su savimi, kad ir kur būtų, bei gali ne tik jį žiūrėti, bet ir naudoti kaip piniginę, kompiuterį, asmens dokumentą, bilietą į renginius, klubo ar lojalumo kortelę."
"UpCode" pagal nustatytus parametrus bei pateiktą vaizdo ar tekstinę medžiagą viską reikiamu momentu ištransliuoja arba suteikia galimybę prieiti prie kitų sistemų - bankų atsiskaitymų, rezervacijų, žaidimų. Taip pat pateikiamos ataskaitos apie tikslines žiūrovų auditorijas, lankomumą, vietą.
Anot Ž. Kučinsko, visa "UpCode" filosofija paremta tuo, kad naudojimasis šiuo kodu neturi kainuoti galutiniam vartotojui.
"Žinoma, jei perku bilietą į koncertą ar moku už automobilio stovėjimą, sumokėsiu už pirkinį, bet nemokėsiu "UpCode" kūrėjams už tai, kad perku būtent tokiu būdu", - sakė jis.
"UpCode" - Palangos gatvėse
Ž. Kučinsko teigimu, susidomėjimas "UpCode" technologija Lietuvoje yra didelis, o ir perspektyvos turėtų būti geros - visuomenės atvirumą inovacijoms patvirtina kad ir faktas, jog mūsų šalis pirmauja Europoje mobiliųjų telefonų skaičiumi.
Iš "UpCode" pritaikymo Lietuvoje pavyzdžių, anot Ž. Kučinsko, galima paminėti "Švyturio" alaus reklaminę kampaniją, mėnesinis žurnalas KELIAS naudoja technologiją, taip suteikdamas skaitytojui papildomos informacijos garsu, vaizdu bei raštu. Yra ir daugiau įgyvendinamų projektų, bet jie nėra vieši.
Išbandyti šią technologiją jau galima ir Palangoje - koduoti informaciniai stendai pateikia poilsiautojams aktualiausią atostogų informaciją - kokie bus orai ir ką veikti. Informaciją apie Palangoje vykstančius renginius, naujienas ir orų prognozę, viešbučių pasiūlymus, oro uosto informaciją galima sužinoti šešiolikoje vietų - tiek koduotų stendų, priklausančių Palangos miesto savivaldybei, stovi kurorte. Informacija pateikiama lietuvių ir anglų kalbomis.
Reklaminiuose skyduose "užkoduota" informacija atnaujinama nuolatos, todėl kiekvieną kartą skenuojant tą patį kodą jau bus matomos šiek tiek kitokios žinios.
Apie technologiją
Savo sprendiniams "Upcode" dažniausiai naudoja "DataMatrix" 2D kodą, vienintelį, pripažintą pasaulinės standartizacijos agentūros GS1. Ši technologija taip pat gali naudoti QR ir netgi 1D (vienmatis, vadinamasis "barcode") kodus. "UpCode" technologija yra pritaikyta ir veikia 1000 telefonų modelių, o jų sąrašas kasdien papildomas vis naujais. Sistemą palaiko visos mobiliųjų telefonų programos: "Symbian", JAVA, "Windows Mobile", RIM/"Blackbery", "iPhone", "Android", "Windows webcams", "Linux", UIQ, todėl ja galima naudotis beveik visais mobiliaisiais telefonais.
Rašyti komentarą