Europos Sąjungos Teisingumo Teismas nusprendė, kad tokio vartotojų informavimo nepakanka, mat taip pateikiamos sąlygos vėliau gali būti pakeistos,
Pasak advokato Andriaus Iškausko, tai reiškia, kad el. parduotuvės, tarp jų ir veikiančios Lietuvoje, turės gerinti klientų informavimą.
„Nuotolinės prekybos direktyva numato, kad pirkėjas, prieš įsigydamas prekę, turi gauti tam tikrą informaciją. Tai, pavyzdžiui, kas yra pardavėjas, kas yra prekė, kokios jos savybės, ypatybės, kaip ji pristatoma, kokia jos kaina. Visą šitą informaciją pirkėjas turi gauti raštu arba kita jam tinkama ir prieinama ilgalaike forma. Ir žodis „ilgalaike“ ir buvo labiausiai nagrinėjamas Europos Sąjungos Teisingumo Teisme. Teismas pasakė, kad tuo atveju, jeigu pirkėjas tik supažindinamas su informacija, sutartimi tik jam paspaudžiant „sutinku“ arba atsiunčiant nuorodą į tas sąlygas, esančias pas patį pardavėją puslapyje, tai nėra ilgalaikė forma. O tai pripažinta dėl to, kad vartotojas, kilus ginčui, vartotojas niekaip negali pasiremti, o kokia gi buvo sutartis. Tokia informacija buvo, kai jis pirko prekę, bet pardavėjas gali ją bet kaip pakeisti“, – sakė A.Iškauskas.
Lietuvos elektroninės prekybos asociacijos prezidentas Dainius Liulys patvirtina, kad šiuo metu Lietuvos el. parduotuvėse vyrauja praktika, kai klientui pakanka spustelti varnelę prie žodžio „sutinku“, taigi verslininkams teks pasukti galvas, kaip kitaip informuoti vartotoją.
„Labai aiškios praktikos, kaip tai turėtų būti padaryta, nėra. Dabar mes patys analizuojame tą sprendimą ir žiūrime alternatyvas, kaip ką galima būtų padaryti“, – sakė D.Liulys.
A. Iškauskas mano, kad galėtų būti bent keli variantai: „Galbūt elektroniniu paštu, jam atsiunčiant prekę, būtų atsiunčiama ne tik nuoroda, bet ir visos sąlygos. Arba perkant būtų leidžiama išsispausdinti visas sąlygas arba bent jau išsisaugoti savo kompiuteryje.“
Nauji reikalavimai prekybininkams, pasak D. Liulio, pareikalaus iš verslininkų papildomų investicijų, tačiau neturėtų padidinti produktų kainų.
Naujausia tyrimų bendrovės „TNS LT“ atlikta interneto vartotojų apklausa parodė, kad internetu naudojasi 67 proc. Lietuvos gyventojų, tačiau ten perka vos 42 proc. jų. O į el. parduotuves užsuka, bet nieko neperka daugiau nei pusė – 57 proc. – interneto vartotojų.

Rašyti komentarą