Gintaras Bertašius: Mūsų grietinėlė važiuoja į Lenkiją, Vokietiją, o lenkiška - pas mus

Gintaras Bertašius: Mūsų grietinėlė važiuoja į Lenkiją, Vokietiją, o lenkiška - pas mus

Nuo vakar Kaune, „Žalgirio“ arenoje, prasidėjo tradicinė Lietuvos gamintojų paroda „Rinkis prekę lietuvišką“, renginys truks iki spalio 9 dienos. Šiemet minėta paroda gerokai išsiplėtė, naujienas pristato net trečdaliu daugiau - net 220 - gamintojų nei pernai.

Šių metų parodoje išskiriamos dvi Lietuvos gamintojams aktualios temos - internetinė rinkodara ir naujos galimybės užsienio rinkose.

Kodėl lietuvių gamintojai vis plačiau pristato savo produkciją, kaip vertinama lietuviška kokybė ir ar tikrai teisinga skeptikų nuomonė, jog esame per maži, kad prasibrautume į užsienio rinkas, kalbamės su vienu labiausiai sėkmės lydimų šalies gamintojų - AB „Vilkyškių pieninė“ generaliniu direktoriumi Gintaru BERTAŠIUMI.

- Kas nutiko, kad lietuvių gamintojai vis aktyviau dalyvauja parodose?

- Lietuviai esame drąsūs. Šios parodos Kaune tema „Rinkis prekę lietuvišką“ yra labai svarbi ir aktuali, tiesa, šįmet mes nespėjome čia dalyvauti, nes ruošiamės parodai Paryžiuje. Noriu akcentuoti, kad lietuvišką produkciją užsienis vertina kaip ekologišką, mes patys beveik 70 proc. savo produkcijos eksportuojame į užsienį. Grietinėlė važiuoja į Lenkiją, Vokietiją, Baltijos šalis; sūriai - į Balkanų šalis, Izraelį, Portugaliją, Čekiją. Eksportuojame savo produkciją į 40 šalių. Šiais metais planuojame ir į Kiniją pirmą siuntą produktų siųsti. Į rinkas neiname mažesne kaina, einame su išskirtiniais produktais, pikantiškais sūriais ir panašiai. Svarbu nuolat atsinaujinti, pastaruoju metu mes atnaujiname savo produkcijos pakuotes, dizainą keičiame.

Vis dėlto gamintojams labai svarbu, kad jų prekę pirmiausia rinktųsi vidaus rinkoje, savo šalyje.

- Tai ar sunku į užsienio rinkas prasibrauti, ar tereikia daugiau atkaklumo, drąsos?

- Pagrindas - parodyti save kaip įmonę, nuolat dalyvauti nacionalinėse ir tarptautinėse parodose. Reikia rodyti inovatyvią produkciją. Patys esame ne kartą gavę tarptautinius apdovanojimus už išradingumą. Pavyzdžiui, turime tokį produktą kaip jogurtą, sūrelius su agrastais. Rinka perpildyta, tačiau kai parodai inovatyvius produktus, atsiranda susidomėjimas. Daug parodų dalyvių ir interesantų eina ten, kur yra naujovės. Taigi čia yra būdas ateiti į naujas rinkas.

- Ar Lietuvos gamintojai konkurencingi?

- Kalbant apie pieno pramonę, Lietuva yra gana stipri, konkurencinga, aš lyginu aplinkines šalis, tikrai mes esame kur kas konkurencingesni nei latviai ar estai. Svarbu pagaminti gerą produktą, efektyviai jį pagaminti ir parduoti, nes jeigu nebus gauta atitinkamų pajamų ir negalėsi sumokėti ūkininkui už pieną, tai vieną dieną verslas baigsis.

- O kaip dėl kainų? Pasaulyje kyla sviesto, pieno miltelių kainos, nejau pieno produktai vėl bus branginami?

- Žaliavinis pienas jau yra pabrangęs ir brangsta, neišvengiamai tai turės įtakos pieno produktams lentynose. Vis dėlto buvo išpūstas burbulas, kad pieno produktai gali brangti 40 proc., tikrai tiek nebrangs.

- Smulkūs pieno ūkiai nyksta, perdirbėjams užteks žaliavinio pieno?

- Nemanau, kad pritrūksime, pienas yra laisva prekė, kuri juda. Pienas juda iš Lietuvos į Lenkiją; iš Latvijos, Estijos į Lietuvą. Žaliava gali judėti 500 kilometrų, 600 kilometrų - jau riba. Jeigu būsime konkurencingi, tai ir pieno bus. Stambūs tiekėjai dar stambėja ir gamina tikrai kokybišką, gerą pieną. Smulkūs tiekėjai, turintys vieną dvi karves, jau nueina nuo darbo.

- Ar Lietuvos gamintojai pajuto užsienio tinklų atėjimą, šiuo atveju „Lidl“, ar žmonės lietuviškos produkcijos dabar perka mažiau?

- Yra vartotojas, kuris ištikimas vardams, gamintojams, ir jis yra lojalus lietuviškai produkcijai, bet tikrai negalima sakyti, kad nieko nelemia kainos. Jeigu produkto kaina yra gerokai mažesnė, vadinasi, toks produktas bus perkamas. Vis dėlto jei lietuviškas produktas šiek tiek brangesnis, o analogiškas produktas yra importinis, daugelis vartotojų renkasi lietuvišką. Tačiau kai kainos skirtumas yra didelis, tikrai bus perkamas pigesnis produktas. Galų gale vartotojų perkamoji galia nevienoda, vienas skaičiuoja kiekvieną centą, kitas gali sau leisti nežiūrėti į kainą.

- Kodėl savo prekės ženklu pasirinkote juodą katiną?

- Tai beveik 8 metų istorija. Reikėjo skiriamojo ženklo, kartoti tai, ką turi kiti, netikslinga, reikėjo kažko originalaus. Šis pasirinkimas iš tiesų pasiteisino, žmonėms patinka šis ženklas.

Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios"

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder