Įsigytas įrankis kvapams pažaboti

Įsigytas įrankis kvapams pažaboti

Antradienį AB "Klaipėdos nafta" oficialiai atidarytas kvapų taršą mažinantis angliavandenilių garų surinkimo įrenginys, su visa reikiama sistema atsiėjęs per 6 mln. litų. Benzino garai jau pažaboti, o iki Naujųjų metų žadama sugaudyti ir kitų bendrovėje kraunamų produktų garus.

"Klaipėdos nafta" gamtosauginį projektą, mažinantį miesto oro užterštumą angliavandenilių garais, įgyvendinti pradėjo pernai metų pradžioje. Garų rekuperatorių suprojektavo ir pagamino amerikiečių kompanija "Jhon Zink International". Atskiros įrenginio dalys buvo gaminamos įvairiose Europos šalyse - Danijoje, Nyderlanduose, Ispanijoje, Prancūzijoje.

"Mes turime įrankį ir galime pažaboti garus, kylančius geležinkelio estakadose", - sakė "Klaipėdos naftos" gamybos direktorius Gediminas Vitkauskas.

Pumpuojant naftos produktus į tanklaivius kylantys garai jau surenkami ir deginami šioje bendrovėje nuo 2006-ųjų, kai buvo įrengtas fakelas. Naujasis įrenginys surinks garus geležinkelio estakadose - tuo metu, kai produktai išpilami iš geležinkelio cisternų.

Rekuperatorius skirtas benzino, žaliavinės naftos ir mazuto garams vėl paversti skysčiu. Iš vieno kubinio metro garų, ateinančių į šį rekuperatorių, gaunama 1,5-2 litrai skysčio. Kraunat vieną tanklaivį, kuris gali gabenti apie 35 tūkst. tonų, į aplinką garų pavidalus nebepateks apie 13 tonų benzino.

G. Vitkausko teigimu, įgyvendinant projektą atsižvelgta ir galimus krovinių srautų didėjimus, tad rekuperatorius puikiai tarnaus bendrovei 20-30 metų.

Šiuo metu įrenginys jau išbandytas ir jau pasiektas jo projektinis darbo režimas. Pačių pavojingiausių benzino garų išmetimas iš rekuperatoriaus kamino siekia 150 miligramų viename kubiniame metre, kai ateinančių į rekuperatorių koncentracija siekia 470 tūkst.

Pradėję eksploatuoti įrenginį naftininkai pamatė, ką dar galėtų pagerinti ir jau ėmėsi darbo. Norima jį naudoti visų kraunamų produktų garų rekuperacijai. Šiuo visas eksportinis bendrovės "Orlen Lietuva" benzino srautas jau eina per rekuperatorių. Netrukus bus pradėtas ir vieno mazutinio kelio garų surinkimas bei bandymai. Iki gruodžio pabaigos tikimai per šį rekuperatorių leisti visus mazuto garus.

"Klaipėdos nafta" kasmet į gamtos apsaugą investuoja apie 3 milijonus litų. Šis projektas taip pat iš esmės yra gamtosauginis ir jo atsipirkimas nevertinamas. Tai - mūsų įsipareigojimas aplinkai, miestui. Siekiame, kad žmonės nejaustų nemalonių kvapų", - sakė "Klaipėdos naftos" generalinis direktorius Rokas Masiulis.

"Tai - geras pavyzdys ir kitoms miesto įmonėms. Manau, džiaugsis ne tik Melnragės, Girulių ir Klaipėdos miesto šiaurinės dalies gyventojai, bet ir miesto stadione sąlygos sportuoti bus kur kas geresnės. Tai - pozityvus žingsnis kalbant apie miesto ir uosto bendradarbiavimą, geras socialinės partnerystės projektas. Įrenginys pradėjo veikti jau anksčiau, šiandien jis tik oficialiai pristatytas, tad galiu pavirtinti, kad kvapų šiaurinėje miesto dalyje jau sumažėjo", - kalbėjo Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder