Kaunas atsisako popierinių vienkartinių viešojo transporto bilietų

Kaunas atsisako popierinių vienkartinių viešojo transporto bilietų

Kaunas - pirmas iš Lietuvos miestų nusprendė atsisakyti popierinių vienkartinių bilietų. Pasibaigus pirmajam vasaros mėnesiui, žadama sustabdyti jų platinimą kioskuose ar kitose prekybos vietose.

Ketvirtadienį Kauno miesto taryba priėmė sprendimą, kuris nulems nuo šių metų liepos 1 d. įsigaliosiančias miesto viešajame transporte naujoves.

Nuo liepos vienkartinį popierinį bilietą pakeis vienkartinis elektroninis bilietas, jis kainuos 1,80 lito. Su šiuo bilietu keleiviui bus suteikta galimybė tęsti kelionę kitu autobusu ar troleibusu nemokamai, antrą kelionę pradėjus ne vėliau kaip per 30 min. po vienkartinio elektroninio bilieto aktyvavimo pirmojoje transporto priemonėje.

Retai besinaudojantiems viešuoju transportu bei mieste besisvečiuojantiems turistams, neįsigijusiems e. bilieto, vis dar bus palikta galimybė popierinį vienkartinį bilietą už 2 litus įsigyti autobusuose ir troleibusuose. Keleiviai, turintys iki liepos pradžios įsigytus vienkartinius popierinius bilietus, jais galės naudotis iki šių metų rugsėjo 1 d.

"Keleiviai su vienkartiniu elektroniniu bilietu galės persėsti į kitą transporto priemonę nemokamai. Iki šiol reikėdavo dviejų bilietėlių ir kelionė su persėdimu kainuodavo 3,60 lito, o dabar su tuo pačiu bilietu už 1,80 lito keleiviai galės pasinaudoti dviem transporto priemonėmis", - apie naująją tvarką pasakojo Kauno miesto savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras.

Šį bilietą reikės papildyti jau įprastais transporto kreditais taip, kaip šiuo metu įsigyjant elektroninius bilietus.

"Nors iš pradžių buvo siūlytas 25 min. persėdimo laikas, nutarėme, kad tikslingiau būtų nustatyti 30 min. ribą. Galimybė viešuoju transportu keliauti su persėdimu suteikiama daugelyje Vakarų Europos didmiesčių. Džiaugiuosi, kad Kaunas pirmasis iš Lietuvos miestų įgyvendina šią naujovę", - teigė Kauno miesto meras Andrius Kupčinskas.

Viešojo transporto keleivių kontrolės atlikto tyrimo metu paaiškėjo, jog popieriniai vienkartiniai bilietai neretai žymimi po keletą kartų. Dėl to per mėnesį prarandama iki 50 tūkst. litų pajamų. Atsisakius popierinių vienkartinių bilietų, per metus bendros bilietų gamybos sąnaudos turėtų sumažėti apie 180 tūkst. litų. Be to, elektroniniai bilietai yra saugesni, o pametus ar vagystės atveju žmogus nepraranda įsigyto elektroninio bilieto ir jame esančių kreditų.

Kauno politikai taip pat pritarė sprendimui įvesti dar vieną naują bilieto rūšį - terminuotą elektroninį bilietą važiuoti autobusais ir troleibusais 30 dienų - bei terminuotą elektroninį bilietą važiuoti autobusais ir troleibusais 30 dienų darbo dienomis. Naujasis bilietas galios 30 dienų nuo aktyvavimo dienos.

"Visos iki šiol buvusios elektroninių bilietų rūšys išlieka ir jų kainos nesikeičia. Nuo liepos pradžios šalia jų atsiranda nauja mėnesio bilietų rūšis, kuri suteiks naujų galimybių ir leis gyventojams įsigyti jų poreikius labiausiai atitinkantį bilietą", - sakė meras A. Kupčinskas.

Nors sprendimo projekte buvo užfiksuotas siūlymas už papildomą važiavimą (persėdus į kitą transporto priemonę) iš keleivio imti 30 ct mokestį, po ilgų ginčų Kauno miesto tarybos posėdyje toks variantas atmestas, nors jį atmetus transporto įmonės negaus per metus 600 tūkstančių litų pajamų.

Kauno miesto savivaldybės biudžetas už lengvatinių keleivių vežimą miesto troleibusų bei autobusų bendrovėms šiuo metu skolingas 30 mln. litų.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder